postfix probleem

Pagina: 1
Acties:

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-04 23:52
Ik heb postfix geinstalleerd samen met fetchmail, procmail en uwimap. De laatste drie werken perfect (was ook nog wel ff werk). Maar postfix krijg ik niet goed
aan de praat. Had eerst sendmail maar van die confi wordt je helemaal niet vrolijk.

De situatie: 1 linux bak (debian gateway/fw) aangesloten op chello. Met daarop
3 windows werkstations.

Als ik nu vanaf mijn windows bak met outlook een mail probeer te versturen
naar een willekeurig adres gaat het goed (tenminste daar lijkt het op, ik verstuur
iets naar mijn chello account, die vervolgens weer netjes binnen gehaald wordt
door fechmail een ik deze via uwimap weer terug zie (of blijft deze dan lokaal??)).
Echter het ontvangen van mail wil niet lukken. Als ik een mail vanaf bv.
mijn chello account naar mijn dyndns account stuur ontvang ik niets. Ook geen
foutmelding terug met mijn chello account.

Iemand enig idee? Het al veel gezocht maar kom er echt niet uit. In de logfiles
is ook niets te zien. Als er iemand een config file nodig heeft zal ik deze ff posten
maar weet niet of dat nodig is en als dat wel is, welke of wat.

Verwijderd

Heb je je firewall wel goed geconfigureerd? Als die alles dropt dan krijg je ook geen foutmelding.

• berties
yep, poort 25 is open
Zou het idd kunnen zijn.

• berties
iemand?

Verwijderd

tail -f /var/log/maillog
waarschijnlijk is relaying gedenied, meldingen hiervan zie je in deze logfile

Verwijderd

Hoi...
Ik ben niet zo bekend met dyndns. kun je bij dyndns ook zoiets instellen als mx-records? (of neemt SMTP het A record aan als relay bij ontbreken van MX records?)
Anyway... Ik neem aan dat je in de configuratie van Postfix jouw domeinnaam hebt ingesteld voor ontvangende mail?
suc6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 09:40:
Ik ben niet zo bekend met dyndns. kun je bij dyndns ook zoiets instellen als mx-records? (of neemt SMTP het A record aan als relay bij ontbreken van MX records?)
klopt. Dat is niet alleen bij dyndns, maar bij iedere dns. Als je geen MX record hebt, probeert de verzendende mailserver automatisch het A record.

Verwijderd

log eens in in die bak en tiep mailq
kijk eens of er wat in de wacht staat, wat ik wel eens heb is dat met fetchmail er iets fout gaat meestal heb ik zowiets van

poll pop3.xs4all.nl
proto pop3
user "Geheim"
pass "Geheim"
nokeep
fetchall
is user@jedyndnsnaam
Pagina: 1