Toon posts:

Geen NTFS-opstartsectoren...

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in de prompt een Maxtor 40GB formateren. Alles gaat goed tot na de volumenaam. Na de volumenaam krijg ik meldingen... zie volgende tekst...

Volumenaam (druk op ENTER voor geen volumenaam)?D-schijf
Bezig met het maken van bestandssysteemstructuren.
Kan niet in tweede NTFS-opstartsector schrijven.
Kan niet in eerste NTFS-opstartsector schrijven.
Kan op geen van de NTFS-opstartsectoren schrijven. Kan niet doorgaan.
Het formatteren is mislukt.

Deze tekst was letterlijk gekopieerd uit de prompt.
Hoe moet ik dit oplossen?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat gebeurt er als je de bestaande partitie weggooit en een nieuwe aanmaakt die je dan vervolgens formatteert?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Heb je dit onder windows gedaan? Probeer het eens om met een opstartdiskette die schijf te formatteren bij het opstarten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
die schijf wil niet goed werken ik heb dr meer problemen mee... en gehad... ik had de laatste tijd steeds 'Uitgebreide schrijfbewerkingen zijn mislukt' in een wolkje staan rechtsonder en aan de hand daarvan was ik maar weer es gaan formateren... maar dat wou dus ook niet echt...

• bazs2000

bazs2000

Wat voor harde schijf is het en hoe oud is het beestje?
Dit omdat het ook de schijf zelf kan zijn, download anders een scantool van de site van de fabrikant, dan kun je de schijf testen.

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 01 juli 2003 @ 21:44:
Wat voor harde schijf is het en hoe oud is het beestje?
Dit omdat het ook de schijf zelf kan zijn, download anders een scantool van de site van de fabrikant, dan kun je de schijf testen.
tis de maxtor 40GB fireball ofzo die nieuwe platte....

Verwijderd

Volgens mij heeft bazs2000 gelijk en moet je de schijf eerst opnieuw partitioneren met FDISK. (en je daarna ontzettend afvragen of je wel je data wilt toevertrouwen aan een dubieuze schijf) :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 22:00:
Volgens mij heeft bazs2000 gelijk en moet je de schijf eerst opnieuw partitioneren met FDISK. (en je daarna ontzettend afvragen of je wel je data wilt toevertrouwen aan een dubieuze schijf) :?
ja dat ben ik me al hard aan et afvragen... ;(

• bazs2000

bazs2000

Zie hier een tooltje om jouw HD te scannen.

Ik hoop dat het nog een beetje positief uitpakt voor jou. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat programma gebruikt en heb alles maar gedaan ook een low level format. maar na die low level is met HD in eens ipv 40GB 33,8GB :-| hoe ken dat weer terug?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 18:09:
ik heb dat programma gebruikt en heb alles maar gedaan ook een low level format. maar na die low level is met HD in eens ipv 40GB 33,8GB :-| hoe ken dat weer terug?
Low level format ????

Dat mag dus NOOIT. Die ruimte krijg je waarschijnlijk dus ook niet meer terug. Zonde....

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Fairy schreef op 04 July 2003 @ 19:10:
[...]

Low level format ????

Dat mag dus NOOIT. Die ruimte krijg je waarschijnlijk dus ook niet meer terug. Zonde....
Goed gaat ie weer een "echte" low level format vernietigt dus de firmware , echter de tooltjes van de hd fabrikanten doen slechts een "mid level" format , oftewel het schrijven van nullen om een schijf "echt" leeg te krijgen. Met echt leeg bedoel ik dat er geen enkele software meer op de partitie aanwezig is , en dat die software door geen enkel programma meer teruggezet kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Keesk op 04-07-2003 19:25 ]

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
fdisk ? ntfs .... waarom niet: windows xp, rechts-klik mijn puter, manage, disk management. daar partioneren en formateren. klaar.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 18:09:
na die low level is met HD in eens ipv 40GB 33,8GB
En in die pc is hij ooit wel herkend als 40GB??
Het lijkt er nl. op dat de bios / os-versie de grootte van de schijf niet aankan...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1