Audio Rippen en DMA op cd/cdr drives

Pagina: 1
Acties:

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu al een tijd met een probleem,
na een verplichte herinstall van windows xp, wil de dma van me cd rom en Cd rq speler niet meer aan, en je begrijpt dat rippen van audio dan tergend langzaam gaat (op PIO) en me hele systeem traag reageerd en zelfs crasht, evenals het mislukken van cds fikken (met burnproof),
nu had ik de VIA IDE tool geinstalleerd, en kon ik mijn DMA aanzetten, alleen toen kwam er een groter probleem!!

al mijn cd's zet ik op me HDD en rip ze met CDEX als ik nu ging rippen maakte cdex een mooi mp3tje alleen zonder geluid!!,

ik heb dit gedaan:
-Hyperion 4.48 geinstalleerd
-Bios alles op Auto gezet (Boot geeft aan UDMA 33)
-nieuwe ASPI drivers Geinstalleerd (nero)
-Sec. IDE channel in windows XP op DMA if Available
-CDrom + CDRW omgedraaid (van master naar slave en andersom)
-IDE TOOL + ide Miniport drivers geinstalleerd (zie boven) en dr weer af

ik kan zelf nu niks meer bedenken wat het kan zijn , ik weet alleen dat het altijd gewerkt heeft!

kan iemand mij helpen
(ps ja heb de search gebruikt, daarom heb ik al zoveel geprobeerd)

If there's Oldskool i'm there

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet toevallig bij je geluids instellingen de volume van WAV/MP3 uit staan?

heb je de nieuwe drivers van je geluidskaart ook :?

hoe luister je normaal, onboard of losse kaart?

Verwijderd

Met dat .mp3-tje kan ik je niet helpen. Wel heb ik zelf ook een probleem gehad met DMA en PIO voor mijn dvd brander en dvd-rom speler (kon er maar 1 op dma krijgen en andere alleen op pio). Door 1 IDE kabel op HD aan te sluiten en door te lussen naar DVD brander, mijn andere IDE kabel naar 2e HD en doorlussen naar DVD-Rom heb ik dit opgelost.

Dus zorg dat je CD-RW en CD-Rom niet op dezelfde IDE kabel aangesloten zijn.

Succes

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Probeer es wat losse mp3 codecs te installeren...en vervolgens CDex...dan in je settings controleren of de GOEDE codec geslecteerd is....kheb het zelf ook es gehad...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Heb het bij m'n pa ook gehad, volgens mij had het te maken met de ASPI driver die hij aansprak na die MPD van Via, probeer het es met ForceASPI