Hallo,
Ik zit nu al een tijd met een probleem,
na een verplichte herinstall van windows xp, wil de dma van me cd rom en Cd rq speler niet meer aan, en je begrijpt dat rippen van audio dan tergend langzaam gaat (op PIO) en me hele systeem traag reageerd en zelfs crasht, evenals het mislukken van cds fikken (met burnproof),
nu had ik de VIA IDE tool geinstalleerd, en kon ik mijn DMA aanzetten, alleen toen kwam er een groter probleem!!
al mijn cd's zet ik op me HDD en rip ze met CDEX als ik nu ging rippen maakte cdex een mooi mp3tje alleen zonder geluid!!,
ik heb dit gedaan:
-Hyperion 4.48 geinstalleerd
-Bios alles op Auto gezet (Boot geeft aan UDMA 33)
-nieuwe ASPI drivers Geinstalleerd (nero)
-Sec. IDE channel in windows XP op DMA if Available
-CDrom + CDRW omgedraaid (van master naar slave en andersom)
-IDE TOOL + ide Miniport drivers geinstalleerd (zie boven) en dr weer af
ik kan zelf nu niks meer bedenken wat het kan zijn , ik weet alleen dat het altijd gewerkt heeft!
kan iemand mij helpen
(ps ja heb de search gebruikt, daarom heb ik al zoveel geprobeerd)
Ik zit nu al een tijd met een probleem,
na een verplichte herinstall van windows xp, wil de dma van me cd rom en Cd rq speler niet meer aan, en je begrijpt dat rippen van audio dan tergend langzaam gaat (op PIO) en me hele systeem traag reageerd en zelfs crasht, evenals het mislukken van cds fikken (met burnproof),
nu had ik de VIA IDE tool geinstalleerd, en kon ik mijn DMA aanzetten, alleen toen kwam er een groter probleem!!
al mijn cd's zet ik op me HDD en rip ze met CDEX als ik nu ging rippen maakte cdex een mooi mp3tje alleen zonder geluid!!,
ik heb dit gedaan:
-Hyperion 4.48 geinstalleerd
-Bios alles op Auto gezet (Boot geeft aan UDMA 33)
-nieuwe ASPI drivers Geinstalleerd (nero)
-Sec. IDE channel in windows XP op DMA if Available
-CDrom + CDRW omgedraaid (van master naar slave en andersom)
-IDE TOOL + ide Miniport drivers geinstalleerd (zie boven) en dr weer af
ik kan zelf nu niks meer bedenken wat het kan zijn , ik weet alleen dat het altijd gewerkt heeft!
kan iemand mij helpen
(ps ja heb de search gebruikt, daarom heb ik al zoveel geprobeerd)
If there's Oldskool i'm there