Toon posts:

Virusmelding, maar geen oplossing..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bij de computer van mijn ouders is sinds kort een virusmelding, en de virus is niet te verwijderen of op te schonen.. Ikzelf heb eigenlijk weinig tijd om het precies uit te zoeken, dus ik post hier het probleem! :) Het systeem draait met Windows XP..

De naam van het virus is w32.spybot.worm en het geinfecteerde bestand is c:\windows\system32\sysmon.exe, het opschonen hiervan lukt niet, het verwijderen ook niet en ook het in quarantaine zetten is ook mislukt! Ik heb dus geen flauw idee wat ik eraan moet doen!

Wat ik me sowieso afvraag is waar het bestandje sysmon.exe doet want als ik ctrl-alt-del indruk, dan sluit ie taakplanning (oid) meteen af, en ook regedit kan ik niet gebruiken..

Maar zou het probleem kunnen zijn, en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

jojojohan

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
probeer de search eens of een antivirus-website!
je maakt je er wel erg makkelijk vanaf

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

ff veilige modus draaien (F8 bij het opstarten) Misschien dat je hem dan verwijderen. En misschien ff in je CTRL + ALT + ESC (taakbeheer) ff kijken of hij daar bij staat.
last but not least: msconfig

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

SA-FAQ
De tips die hier staan al geprobeerd? Doe bijvoorbeeld eens een online-scan :).

Verwijderd

misschien heb je hier wat aan...

edit:
bij nader inzien, denk 't niet.
had gewoon gezocht op "spybot", maar denk niet dat een batchfile zoveel kan doen als jij beschrijft :D

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 21:24 ]

Verwijderd

Via safe mode werken lijkt idd de beste optie.
Laat die online scans maar zitten, van de 15 spybots die ik heb worden er geloof ik 3 gevonden door trend, 2 door panda, 2 door bitdefender en iets van 7 door RAV.

Tips:
A: Fatsoenlijke AV, al zou je dan geïnfecteerd zijn, dan hoefde je nu niet allemaal van die capriolen uit te gaan halen.
B: Updaten.
Pagina: 1