Toon posts:

ADSL 2x USB-Modem tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand die kan beantwoorden:

We willen thuis ADSL aansluiten. Graag voor meerdere pc's tegelijk. Een optie die ik weet is via een Router, of Modem/router combi internet delen. Nu heb ik een vraag over USB-modem. Is het technisch/praktisch mogelijk om na het splitten van Telefonie/ADSL, de ADSL lijn nogmaals te splitten (ik praat over ISDN ADSL) in 2 isdn lijntjes, waaraan ik aan beide lijnen een ADSL USB modem hang. Zou dit mogelijk zijn, en zo ja, geeft het geen conflicten als beide pc's tegelijk willen internetten???

Graag reacties of het mogelijk is, NIET dat het een rare oplossing is of dat een Ethernet routertje veel makkelijker is (dat snap ik zelf namelijk ook wel :))

Groetjes!

SjaMp!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:13
het kan praktisch wel maar het is als het ware net als met de lengte van je ADSL-lijn:
proberen.
problemen die ik zo kan bedenken zijn reflecties door de modems. Ik denk dat het niet werkt als allebei de modems aan staan. Dus altijd een van twee.
Het werkt sowiezo als je er een schakelaar tussen maakt!

diskeltische lurker

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

technopeuter schreef op 01 July 2003 @ 20:36:
het kan praktisch wel maar het is als het ware net als met de lengte van je ADSL-lijn:
proberen.
problemen die ik zo kan bedenken zijn reflecties door de modems. Ik denk dat het niet werkt als allebei de modems aan staan. Dus altijd een van twee.
Het werkt sowiezo als je er een schakelaar tussen maakt!
Het lijkt om twee modems op twee verschillende PC's te gaan; dus zou het sowieso moeten werken :? Of zie ik iets over het hoofd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Spider.007 schreef op 01 July 2003 @ 20:37:
[...]

Het lijkt om twee modems op twee verschillende PC's te gaan; dus zou het sowieso moeten werken :? Of zie ik iets over het hoofd?
ADSL werkt zo:

home modem ----- kpn modem

Zo werkt het niet:

home modem -----
home modem ----- kpn modem

Conclusie: het gaat niet werken.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Nee, ik geef je weinig hoop. Je hebt maar een bepaalde bandbreedte dat ADSL gebruikt op je lijn tot aan de wijkcentrale. En daarkan je moeilijk 2 adsl lijnen overheen laten gaan. Wat je wel zou kunnen proberen is een tweede lijn aanvragen en dan daar ook weer adsl over laten gaan, maar dan raad ik je toch aan om voor duurdere pakket te gaan met meer bandbreedte :P.

Verwijderd

Topicstarter
Er is volgens mij verwarring: Ik wil niet 2!! lijnen van ADSL hebben.

Normaal gesproken is het volgende: De telefoonlijn van KPN komt het huis binnen, Het loopt na een NT1 kastje, waar je vervolgens je telefoontjes aan gaat hangen. met ADSL krijg je VOOR je NT1 kastje een splitter, waar vervolgens 1 lijntje na het NT1 kastje loopt.. en de andere na de modem. Nou, in deze situatie wil ik VOOR de modem.. ma NA de splitter de kabel gewoon simpelweg opsplitsen (met een fatsoenlijke ISDN splitter), om vervolgens 2x een USB modem eraan te hangen, (elke lijn 1) omdat het makkelijker is ivm kabels leggen hier. Het zou toch moeten werken, misschien niet tegelijk, ma als de ene modem uitstaat, is de situatie precies hetzelfde als met 1pc met 1 usb modem!
Daarover ging mn vraag,.

Verwijderd

maak eens een tekeningetje?

bedenk wel dat als je inlogt met een usb modem, en je probeert nog een keer in te loggen met het andere modem, dat de kpn centrale dat niet zal pikken (en je isp denk ik ook niet)

Verwijderd

Als ze niet tergelijk aanstaan zou dat gewoon moeten werken ja.

Maar dan zal je net zien dat er meerdere personen tergelijk op inet willen, en dan heb je ruzie :P

Als je echt geen draden wilt leggen is een linksys WAP11 natuurlijk ook een optie, dan gewoon voor de Alcatel Thompson 1 poorts gaan en daar de WAP11 op aansluiten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 21:08:
Er is volgens mij verwarring: Ik wil niet 2!! lijnen van ADSL hebben.

Normaal gesproken is het volgende: De telefoonlijn van KPN komt het huis binnen, Het loopt na een NT1 kastje, waar je vervolgens je telefoontjes aan gaat hangen. met ADSL krijg je VOOR je NT1 kastje een splitter, waar vervolgens 1 lijntje na het NT1 kastje loopt.. en de andere na de modem. Nou, in deze situatie wil ik VOOR de modem.. ma NA de splitter de kabel gewoon simpelweg opsplitsen (met een fatsoenlijke ISDN splitter), om vervolgens 2x een USB modem eraan te hangen, (elke lijn 1) omdat het makkelijker is ivm kabels leggen hier. Het zou toch moeten werken, misschien niet tegelijk, ma als de ene modem uitstaat, is de situatie precies hetzelfde als met 1pc met 1 usb modem!
Daarover ging mn vraag,.
Als ik het goed begrijp wil je de (ADSL) lijn die uit de splitter komt splitsen in 2 lijnen en hier dan op elke een USB modem hangen? Moet volgens mij geen probleem zijn, als je idd maar niet beide modems tegelijk gebruikt. Ik denk echter niet dat je een ISDN splitter nodig hebt voor het splitten van de ADSL lijn die uit de splitter komt, maar een "gewone" omdat dit een gewone 4 adreige telefoondraad is. ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij bbned via dhcp zal het wel werken. Maar de provider zal er niet blij mee zijn als je twee ip-adressen wegsnoept en waarschijnlijk tegenmaatregelen nemen.

Het kan dus (soms) wel, maar een slimme duurzame oplossing is het niet.

edit:
typo

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 01-07-2003 21:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

en als je nou gewoon op de plaats waar jij de adsl lijn wilt splitten een adsl(isdn) router van een euro of 100 neer gooit? kan nooit veel duurder zijn als 2 usb modems voor adsl over isdn. die zijn namelijk schaars, en van je isp krijg je er maar 1.

/me heeft er trouwens wel 1 over maar die willen me ouders als backup houden

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:58

qless

...vraag maar...

In jouw geval is het eenvoudiger en goedkoper om te kopen
- 1 x ADSL ISDN modem met Router en 4 poorts ethernet switch
- 2 x 10/100 Mbps netwerkkaartjes
- beetje kabel

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dit is natuurlijk niet mogelijk, ADSL gebruikt het frequentie gebied van rond 4khz tot 1.1 MHZ
Adsl zit niet zo inelkaar dat je met z'n twee'n van dit frequentiegebied kan gebruik maken
Ook is het zo dat er maar één adsl receiver in de kpn central hangt, en niet twee.

Wat informatie over ADSL en waarvoor dit niet werkt:
http://www.aware.com/supp...ro/DSL%20Introduction.htm

[ Voor 27% gewijzigd door djexplo op 02-07-2003 11:42 . Reden: Url ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32

rally

Deyterra Consultancy

Mocht je al die USB modem in huis hebben, dan kun je zelfs nog een router kopen voor ADSL USB modems. Volgens mij heeft o.a. Draytek (www.draytek.nl) die.
Lijkt me in ieder geval een stuk stabieler als jouw voorstel

http://www.deyterra.com

Verwijderd

bovenstaande is idd het goedkoopst en handigst.
je was al van plan 2 kabels te trekken naar 2 pc's. nu doe je dat ook maar dan zijn het cat-5 netwerkkabels ipv telefoonkabels.
die modem/router/switch hang je direct aan de splitter in de meterkast.

ps 2x usb modem gaat nooit werken, omdat je van kpn maar 1 IP adres krijgt toegewezen en met 2 modem's heb je 2 IP's nodig. En stel dat je 2 IP adressen zou krijgen dan werken 2 modem's op 1 lijn nog niet, omdat je ook niet kunt bellen naar 2 adressen tegelijk op 1 lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties:

Even nog een reactie van mij op sommige reacties:

Het betreft de woning van mijn vriendin's familie, en het is te moeilijk om een UTP kabel van de router/switch (die eventueel geplaatst zou gaan worden) na de andere pc te trekken. WEL ligt hier al een ISDN lijntje voor internet, dit willen we dan gaan gebruiken voor ADSL, vandaar dat de modem bij de pc moet komen, hiervoor de USB varriant. Zelf heb ik thuis ook een router/switch 4poorts, dit werkt idd altijd perfect, en is misschien zelfs goedkoper, ma practisch gewoon niet mogelijk

Ik concludeer hieruit nogmeer, wat ik zelf ook al dacht, dat tegelijk internetten NOOIT zal werken, ma niet tegelijk is geen probleem.. hier gaat het om!

Bedankt mensen!

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-04 20:29

HellFish

Hang The DJ

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 15:05:
Bedankt voor alle reacties:

Even nog een reactie van mij op sommige reacties:

Het betreft de woning van mijn vriendin's familie, en het is te moeilijk om een UTP kabel van de router/switch (die eventueel geplaatst zou gaan worden) na de andere pc te trekken. WEL ligt hier al een ISDN lijntje voor internet, dit willen we dan gaan gebruiken voor ADSL, vandaar dat de modem bij de pc moet komen, hiervoor de USB varriant. Zelf heb ik thuis ook een router/switch 4poorts, dit werkt idd altijd perfect, en is misschien zelfs goedkoper, ma practisch gewoon niet mogelijk

Ik concludeer hieruit nogmeer, wat ik zelf ook al dacht, dat tegelijk internetten NOOIT zal werken, ma niet tegelijk is geen probleem.. hier gaat het om!

Bedankt mensen!
Al eens aan draadloos gedacht?

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

Verwijderd

hoezo is het moeilijk om een nieuwe draad te trekken? als er een draad ligt kun je ook een nieuwe trekken toch?
en als je dan perse de telefoonkabel wilt gebruiken die er al ligt dan kan dat misschien ook wel. het moet dan een 4 aderige goede kwaliteit kabel zijn. een netwerk cat-5 kabel bestaat uit 8 draden, waarvan er maar 4 werkelijk gebruikt worden. als je dan die telefoon lijn goed aan een netwerkstekkertje plugt is er niets aan de hand.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan maar met 1 modem tegelijk inloggen zolang je dezelfde username etc. hebt.
Daarbij, is het uberhaupt mogelijk om met ISDN een USB-modem te krijgen?
Ik meen me te herinneren dat bij Tiscali een USB-modem alleen mogelijk was bij een analoge lijn, en niet bij een ISDN-lijn.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 20:30:
Is het technisch/praktisch mogelijk om na het splitten van Telefonie/ADSL, de ADSL lijn nogmaals te splitten (ik praat over ISDN ADSL) in 2 isdn lijntjes, waaraan ik aan beide lijnen een ADSL USB modem hang. Zou dit mogelijk zijn, en zo ja, geeft het geen conflicten als beide pc's tegelijk willen internetten???
Ok zal het simpel voor je houden.

Jij wil na je splitter je lijn in 2-en delen zodat je er 2 modems aan kan hangen...

Ja tuurlijk kan dat. Zolang je ze maar niet tegelijk erin plugt.. :) Mot je gewoon zo'n telefoon lijn splittertje kopen... easy does it.. zorg alleen niet dat de kabel langer is dan 15 meter.. anders heb je pech :D

Maar wat al eerder gezegd werd... wireless is ook niet zo duur meer... en handig. :)

Hoop dat je vraag beantwoord is..

Verwijderd

BredeP schreef op 02 July 2003 @ 15:52:
Daarbij, is het uberhaupt mogelijk om met ISDN een USB-modem te krijgen?
Ik meen me te herinneren dat bij Tiscali een USB-modem alleen mogelijk was bij een analoge lijn, en niet bij een ISDN-lijn.
bij planet kan het iig wel. die hebben wij toen gehad toen adsl lite ingevoerd werd. maar nou ligt hij ergens stof te happen, want het initialeseren van de lijn duurde altijd mega lang, dus we hebben nou een router.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hoezo moeilijk? Als die ISDN kabel er al ligt, kan er ook UTP naar getrokken worden natuurlijk :) Even bij de Gamma een betonboor huren, en wellicht wat mooie kabelgootjes kopen.... Zaterdagochtendje klussen et voila, alles voor elkaar!

Verder kun je ook een Wireless Router aanschaffen, en dat is nog altijd een veel beter alternatief dan een tweede modem kopen!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm met een beetje mazzel is er al utp gebruikt voor die isdn kabel ..
daar al aan gedacht ?

methode 2, niewe kabel aan ouder knopen en de oude uit de (leidingen?) trekken zodat je de nieuwe er zo intrekt ...

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 02-07-2003 21:37 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 02 July 2003 @ 21:36:
ehm met een beetje mazzel is er al utp gebruikt voor die isdn kabel ..
daar al aan gedacht ?
Hier zou ik graag wat meer over willen weten, want iemand anders reageerde ook al ongeveer zoiets in dit topic..

Hoe zit het precies?? Hoeveel draadjes vd 8 heb je nodig voor netwerk verkeer (ik bedoel, van router --> PC) Ik dacht zelf dat je ze alle 8 nodig had? ISDN gebruikt er 4, of is het zo dat ISDN er 4 gebruikt, en de overige 4 zijn voor DATA verkeer?? Sorry dit is me nogal onduidelijk, als iemand hier iets over weet, zou ik dat graag horen. Misschien is inderdaad dan de ISDN lijn door alleen maar het kopje te veranderen, misschien te gebruiken voor de Router aan Pc te koppelen
fish schreef op 02 July 2003 @ 21:36:
methode 2, niewe kabel aan ouder knopen en de oude uit de (leidingen?) trekken zodat je de nieuwe er zo intrekt ...
Dit heb ik thuis zelf gedaan, en toen knapte verbindinge tussen de 2 kabels halverwege.. Resultaat: GEEN oude kabel meer, EN geen nieuwe :|

Verwijderd

10/100 gebruikt aders 1,2,3,6. in de faq staat het schema

je kunt dus door diezelfde kabel ook isdn laten lopen, maar niemand kan garanderen dat je netwerk dan storingsvrij is, ivm het verschil in spanning.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:23
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:44:
[...]

Dit heb ik thuis zelf gedaan, en toen knapte verbindinge tussen de 2 kabels halverwege.. Resultaat: GEEN oude kabel meer, EN geen nieuwe :|
Oh, maar daar zijn ook oplossingen voor, iedere electriciën heeft een "veer" (als ik het goed heb) en die kun je ook bij bouwmarkten kopen. dat is een flexibele metalen draad die je door je kabelhuls heen jast en aan het einde maak je de nieuwe draad vast.
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 14:03:
10/100 gebruikt aders 1,2,3,6. in de faq staat het schema

je kunt dus door diezelfde kabel ook isdn laten lopen, maar niemand kan garanderen dat je netwerk dan storingsvrij is, ivm het verschil in spanning.
wellicht overbodig, maar bovenstaande gaat alleen als het om een 8 aderige kabel gaat, dit ter voorkoming van misverstanden ;)

[ Voor 31% gewijzigd door zeef op 03-07-2003 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Samen met een andere topic, ben ik geloof ik helemaal uit de problemen!! Bedankt jongens, ik heb veel en nuttige informatie gekregen!! bedankt mensen!!
zeef schreef op 03 July 2003 @ 14:34:
[...]
Oh, maar daar zijn ook oplossingen voor, iedere electriciën heeft een "veer" (als ik het goed heb) en die kun je ook bij bouwmarkten kopen. dat is een flexibele metalen draad die je door je kabelhuls heen jast en aan het einde maak je de nieuwe draad vast.
Klopt, maar dat was ook niet het probleem.. Het is technisch wel allemaal mogelijk, maar de vader van mij vriendin had dit liever niet, als het met de bestaande situatie kon, was dit beter!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 14:39 ]

Pagina: 1