[Samba] Shares laten zien

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 10:56
Hoi mensen,

Ik ben aan het puzzelen met Samba en ik wil voor elkaar krijgen dat de Shares op de server altijd worden getoond.

Dit is wat Swat mij laat zien in de Normal view:

# Samba config file created using SWAT
# from 192.168.1.1 (192.168.1.1)
# Date: 2003/07/01 21:01:40

# Global parameters
[global]
server string = %h (Samba %v)
encrypt passwords = Yes
obey pam restrictions = Yes
passwd program = /usr/bin/passwd %u
passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n .
syslog = 0
log file = /var/log/samba/log.%m
max log size = 1000
dns proxy = No
printing = cups

[mark]
path = /home/mark
guest account =
valid users = mark
read only = No

[piet]
path = /home/piet
valid users = piet
read only = No

Ik wil ik dat als men in Windows op mijn server klikt beide shares zichtbaar zijn zonder dat men eerst de username en wachtwoord moet invullen.
Nu gebeurd dit pas als dit gedaan is.

Browseable = yes heb ik inde Globals staan.

Iemand een idee?

misschien iets wat hier niet helemaal thuis hoort maar misschien dat iemand dit weet:
- hoe zorg ik ervoor dat ik onder een andere gebruiker inlog? Als ik nu inlog als piet en wil dan de share 'mark' benaderen dan kan ik niet inloggen omdat piet nog is ingelogd (dubbele inlog naar Samba mag schijnbaar niet).
Kan ik dit in Windows regelen? Ik heb al geprobeerd om onder Swat Status, de active connection te killen, maar dit heeft geen effect.

Bedankt voor hulp!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
trekker22 schreef op 01 July 2003 @ 20:06:
Hoi mensen,

Ik ben aan het puzzelen met Samba en ik wil voor elkaar krijgen dat de Shares op de server altijd worden getoond.
Zet het security level op 'share' ipv 'user' (inmiddels blijkbaar de default).
En stel bij de shares zelf geen eisen aan de 'valid users'; nogal logisch dat de ander er dan niet bij mag, nietwaar?
Als ik nu inlog als piet en wil dan de share 'mark' benaderen dan kan ik niet inloggen omdat piet nog is ingelogd (dubbele inlog naar Samba mag schijnbaar niet).
Kan ik dit in Windows regelen?
Dat kun je beter in WOS vragen, maar ik zet in op 'nee'. Tja...[insert opmerking over Windows here ;) ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wilke schreef op 01 juli 2003 @ 20:26:

[...]

Dat kun je beter in WOS vragen, maar ik zet in op 'nee'. Tja...[insert opmerking over Windows here ;) ]
Het is volgens mij wel mogelijk door in de cli een net use commando met username en password in te voeren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Spider.007 schreef op 01 juli 2003 @ 20:29:
Het is volgens mij wel mogelijk door in de cli een net use commando met username en password in te voeren :)
En bij 'map network drive' kun je ook voor de optie 'connect using different user name' gebruiken.

Kan dus. :)

• Wilke
  • Laatst online: 23:14
Woei :)

Het kan dus, met een commandline tool. Windows is echt makkelijk, met zo'n GUI enzo :+

(ja ik weet 't, map network drive werkt via een GUI-interface).

Voor de rest moet het heel simpel werken als security op share staat. Vergeet dan alleen niet dat de hele wereld in principe bij die poort kan, als je tenminste geen restricties zet op de IP-range die de samba-server mag bereiken, of deze met een firewall afschermt voor de buitenwereld!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 10:56
En bij 'map network drive' kun je ook voor de optie 'connect using different user name' gebruiken.

Kan dus.

Dit werkt dus niet, ik heb het geprobeerd. Die andere user waaronder ik heb ingelogd blijft actief en ik krijg de melding dat er al iemand op deze server is ingelogd en dat mag dus in Windows niet:(

Maar ik zal eens kijken naar die security level 'Share' ipv 'User'

Bedankt een ieder!
Pagina: 1