Hoi mensen,
Ik ben aan het puzzelen met Samba en ik wil voor elkaar krijgen dat de Shares op de server altijd worden getoond.
Dit is wat Swat mij laat zien in de Normal view:
# Samba config file created using SWAT
# from 192.168.1.1 (192.168.1.1)
# Date: 2003/07/01 21:01:40
# Global parameters
[global]
server string = %h (Samba %v)
encrypt passwords = Yes
obey pam restrictions = Yes
passwd program = /usr/bin/passwd %u
passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n .
syslog = 0
log file = /var/log/samba/log.%m
max log size = 1000
dns proxy = No
printing = cups
[mark]
path = /home/mark
guest account =
valid users = mark
read only = No
[piet]
path = /home/piet
valid users = piet
read only = No
Ik wil ik dat als men in Windows op mijn server klikt beide shares zichtbaar zijn zonder dat men eerst de username en wachtwoord moet invullen.
Nu gebeurd dit pas als dit gedaan is.
Browseable = yes heb ik inde Globals staan.
Iemand een idee?
misschien iets wat hier niet helemaal thuis hoort maar misschien dat iemand dit weet:
- hoe zorg ik ervoor dat ik onder een andere gebruiker inlog? Als ik nu inlog als piet en wil dan de share 'mark' benaderen dan kan ik niet inloggen omdat piet nog is ingelogd (dubbele inlog naar Samba mag schijnbaar niet).
Kan ik dit in Windows regelen? Ik heb al geprobeerd om onder Swat Status, de active connection te killen, maar dit heeft geen effect.
Bedankt voor hulp!
Ik ben aan het puzzelen met Samba en ik wil voor elkaar krijgen dat de Shares op de server altijd worden getoond.
Dit is wat Swat mij laat zien in de Normal view:
# Samba config file created using SWAT
# from 192.168.1.1 (192.168.1.1)
# Date: 2003/07/01 21:01:40
# Global parameters
[global]
server string = %h (Samba %v)
encrypt passwords = Yes
obey pam restrictions = Yes
passwd program = /usr/bin/passwd %u
passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n .
syslog = 0
log file = /var/log/samba/log.%m
max log size = 1000
dns proxy = No
printing = cups
[mark]
path = /home/mark
guest account =
valid users = mark
read only = No
[piet]
path = /home/piet
valid users = piet
read only = No
Ik wil ik dat als men in Windows op mijn server klikt beide shares zichtbaar zijn zonder dat men eerst de username en wachtwoord moet invullen.
Nu gebeurd dit pas als dit gedaan is.
Browseable = yes heb ik inde Globals staan.
Iemand een idee?
misschien iets wat hier niet helemaal thuis hoort maar misschien dat iemand dit weet:
- hoe zorg ik ervoor dat ik onder een andere gebruiker inlog? Als ik nu inlog als piet en wil dan de share 'mark' benaderen dan kan ik niet inloggen omdat piet nog is ingelogd (dubbele inlog naar Samba mag schijnbaar niet).
Kan ik dit in Windows regelen? Ik heb al geprobeerd om onder Swat Status, de active connection te killen, maar dit heeft geen effect.
Bedankt voor hulp!