[W2K] Ghost clone van IDE naar RAID aray = geen boot

Pagina: 1
Acties:

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 10:40
de situatie is als volgt:
IDE Primary Master = 20gb = C schijf met win2k erop
RAID array (allebei de schijven op aparte kabel) = 2x40gb
het RAID array is opgedeeld in 2 partities: een 20gb(D) en een 60gb(E)

wat wil ik?
IDE primary Master ertui
RAID array met 2x40gb , op de voormalig D partitie die nu dus C moet worden mn win2k van mn oude C, en de E partitie gewoon in tact laten.

Ik heb met Ghost de C gecloned naar D, de C schijf fysiek uit mn PC gehaald en toen geprobeerd te booten vanaf het RAID array.
Dit werkt dus niet. Hij vind gewoon mn array active en bootable.

Het vreemde (nou ja...vreemd..) is dat ie met mijn oude C erin gewoon wel boot vanaf mn RAID array.

Nou heb ik gegoogled en gesearched en dit ligt waarschijnlijk aan de boot.ini, deze staat namelijk op mn RAID array met
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

maarja, omdat mn OS dus van controller enzo verplaatst is wil ie de kernel enzo van de oude plaats gaan halen die er dus niet meer is als ik mn oude C eruit schroef.
Het stomme is dat ik nergens kan vinden hoe ik daar dan neer moet zetten dat ie de kernel op mn geclonde partitie moet vinden (mn RAID array dus)

Ik heb een MSI KT266a pro2-RU2 mobo, dus met een onboard promise RAID kaartje.

Wie o wie kan mij helpen?

• Big4SMK
Is er dan niemand die me kan helpen?

oftwel: kick:p

Verwijderd

Ik zou zeggen experimenteer met de boot.ini

Je kunt de regel met
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
een aantal keer eronder zetten, waarbij je de nullen één voor één door een 1 vervangt.
Ik denk namelijk dat de eerste partitie op je RAID set een andere naam heeft in dit systeem, omdat ie op een andere controller zit.

Of het dan multi(1) of disk(1) or rdisk(1) moet zijn weet ik niet, maar je kunt de opties onder elkaar in de boot.ini zetten en dan krijg je die als extra mogelijkheden in het opstartmenu.

Je kunt ook een versie installatie van windows op je RAID set doen, maar IN EEN ANDERE MAP, bv WIN2K. Als het goed is past hij dan je boot.ini aan met de goede multi/disk/rdisk nummers en aan het einde \WIN2K. Als je dat dan weer vervangt door WINNT heb je je eigen windows terug als opstart-OS. Je kunt dan de WIN2K map weggooien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 16:45 ]

• Big4SMK
die laatste is wel een hele slimme idd, die ga ik eens proberen.
Dat met die verschillende dingen in de boot.ini had ik helaas al geprobeerd en na een stuk of 30 combinaties had ik het wel gehad