Toon posts:

[JS] Hoe is die bezoeker hier gekomen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een server twee sites hosten, maar allebei op hun eigen DNS naam (dus geen /path erachter).
Nu wil ik dit doen door in de index.html te kijken welke URL de bezoeker heeft ingegeven. Kan dit?

Ik dacht dat het mogelijk zou zijn met location.hostname, maar die geeft voor beide DNS-entries dezelfde waarde (= één van de URL's).

Alvast bedankt.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 22:00

The Wrecker

Networking Rulez

Je bedoeld met 1 ip adres? Heb gehoord dat dit kan. Maar met meerdere ip adressen is dit wel makkelijker imo.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het gaat inderdaad om één ip-adres waar een tweede site naar toe 'gepoint' wordt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit gaat stukken gemakkelijker als je dit serverside oplost. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Apache VirtualHosts....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Dit moet je gewoon doen met virtual hosts (als je op een Apache server draait) of server-side scripting. Met Javascript kun je niets in dit geval.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
In principe kan je hostname toch ook vinden uit de window.location.href of ben ik nou gek? Virtual hosts is echter een 10 keer betere oplossing ;).
Pagina: 1