ik ben bezig geweest om voor een van mijn familyleden een pc te bouwen. De pc moest een redelijk snelle worden, vooral bedoeld voor beeld en video bewerking.
in elkaar zetten en installeren van windows en office etc. ging allemaal perfect. Daarna heb ik de pc naar de gene toegebracht waar deze voor bedoeld was, en daar moest nog (heel wat) randapparatuur worden geinstalleerd.
het probleem begon toen ik de dia scanner ging installeren die via een apparte scsi kaart er in ging.
toen ik deze kaar had geinstalleerd en ging booten kreeg ik een bsod met "unexpected_kernel_mode_trap" , waarna de computer ging rebooten. Toen kwam de promise controler met de melding dat er iets fout was mat het raid array.
Het bleek dat disk 1 van het array was verdwenen uit het array, maar als ik keek bij "available disks" zag ik dat dis 1 beschikbaar was om aan een array toegevoegd te worden. Het array was weer te herstellen door het weg te gooien en een nieuwe aan te maken met de 2 disks (er ging geen data verloren)
na deze actie kon ik weer rebooten, maar weer kreeg ik "unexpected_kernel_mode_trap" waarna het array weer uit elkaar viel. In veilige modus opstarten ging wel, maar daar was verder niets te zien wat fout zou kunnen zijn.
uiteinderlijk bleek opstarten "met de laatste juiste configuratie" te helpen, inmiddels lijkt het systeem weer stabiel te lopen.
Ik wil nu natuurlijk graag weten waar deze foutmelding vandaan kan zijn gekomen. Volgens microsoft ligt dit vaak aan slecht geheugen, maar ik heb er corsair twinx in zitten, niet bepaald slecht geheugen.
En het vreemdste vind ik dat dat raid array uit elkaar valt.
heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?
de config van de pc ziet er als volgt uit:
Iiyama HM903DTA Vision Master Pro454 19 Diam
Philips A 1.2 Fun Power Speakers, 50Watt
Plextor PX-504A DVD+R/+RW + CD ReWriter Retai
Asus P4C800 Deluxe,S478,i875,4xDDR,SATA,GLN
Promise FastTrak S150 TX4 Serial ATA Raid Con
2x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb,7200rpm,8Mb,SAta-150
Corsair TWINX DChannel, 2x512Mb DDR, 400Mhz,
Intel Pentium 4 2.80Ghz, 800Mhz, S-478, 512Kb
Pioneer DVD-120S 16x40x Atapi, slot-in, bulk
Hercules 3D Prophet 9000 Pro, 128Mb DDR,TV-Ou
Enermax EG465AX-VE W FmaX, 460Watt lownoise V
Logitech Internet Navigator Keyboard SE Black
Logitech MX700 Cordless Optical Mouse
3x CoolerMaster 8x8cm Casefan,Thermal Sensor,DBe
Dynalink 1456PMi 56K Voice/Fax/Modem intern P 60
verder hangt er als randapparatuur aan:
1x hp scanjet usb
1x hp deskjet 970 Cxi usb
1x epson 2100 firewire
en moet er nog aan komen:
1x minolta dimage scan elite (die met die scsi kaart)
1x sony digitale camera USB
1x sony video camera firewire
os = windows 2000 + 23 esentiele updates
in elkaar zetten en installeren van windows en office etc. ging allemaal perfect. Daarna heb ik de pc naar de gene toegebracht waar deze voor bedoeld was, en daar moest nog (heel wat) randapparatuur worden geinstalleerd.
het probleem begon toen ik de dia scanner ging installeren die via een apparte scsi kaart er in ging.
toen ik deze kaar had geinstalleerd en ging booten kreeg ik een bsod met "unexpected_kernel_mode_trap" , waarna de computer ging rebooten. Toen kwam de promise controler met de melding dat er iets fout was mat het raid array.
Het bleek dat disk 1 van het array was verdwenen uit het array, maar als ik keek bij "available disks" zag ik dat dis 1 beschikbaar was om aan een array toegevoegd te worden. Het array was weer te herstellen door het weg te gooien en een nieuwe aan te maken met de 2 disks (er ging geen data verloren)
na deze actie kon ik weer rebooten, maar weer kreeg ik "unexpected_kernel_mode_trap" waarna het array weer uit elkaar viel. In veilige modus opstarten ging wel, maar daar was verder niets te zien wat fout zou kunnen zijn.
uiteinderlijk bleek opstarten "met de laatste juiste configuratie" te helpen, inmiddels lijkt het systeem weer stabiel te lopen.
Ik wil nu natuurlijk graag weten waar deze foutmelding vandaan kan zijn gekomen. Volgens microsoft ligt dit vaak aan slecht geheugen, maar ik heb er corsair twinx in zitten, niet bepaald slecht geheugen.
En het vreemdste vind ik dat dat raid array uit elkaar valt.
heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?
de config van de pc ziet er als volgt uit:
Iiyama HM903DTA Vision Master Pro454 19 Diam
Philips A 1.2 Fun Power Speakers, 50Watt
Plextor PX-504A DVD+R/+RW + CD ReWriter Retai
Asus P4C800 Deluxe,S478,i875,4xDDR,SATA,GLN
Promise FastTrak S150 TX4 Serial ATA Raid Con
2x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb,7200rpm,8Mb,SAta-150
Corsair TWINX DChannel, 2x512Mb DDR, 400Mhz,
Intel Pentium 4 2.80Ghz, 800Mhz, S-478, 512Kb
Pioneer DVD-120S 16x40x Atapi, slot-in, bulk
Hercules 3D Prophet 9000 Pro, 128Mb DDR,TV-Ou
Enermax EG465AX-VE W FmaX, 460Watt lownoise V
Logitech Internet Navigator Keyboard SE Black
Logitech MX700 Cordless Optical Mouse
3x CoolerMaster 8x8cm Casefan,Thermal Sensor,DBe
Dynalink 1456PMi 56K Voice/Fax/Modem intern P 60
verder hangt er als randapparatuur aan:
1x hp scanjet usb
1x hp deskjet 970 Cxi usb
1x epson 2100 firewire
en moet er nog aan komen:
1x minolta dimage scan elite (die met die scsi kaart)
1x sony digitale camera USB
1x sony video camera firewire
os = windows 2000 + 23 esentiele updates