Barton 2500+ op 1,93 volt = gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik overklok mijn Barton 2500+ op mijn Abit NF7-S thans op 2290 mhz. Ik heb hier wel minimaal 1,93 volt voor nodig. Is dit gevaarlijk? Ik heb het bios van mijn mobo geupdate naar 1.6 en het valt me op dat de temperaturen veel lager zijn, stressed wordt hij met mijn Cooler Master Aero 7+ op volle snelheid zo'n 45 graden en dat is niet warm.

Tot hoever kun je het voltage van je cpu opschroeven voordat het echt link wordt? Trouwens, diverse programma's geven aan dat het voltage iets lager is dan in het bios wordt ingesteld.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:38

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

overclocken is nooit zonder risico, als je je temps maar in de gaten houd moet het niet gevaarlijk worden lijkt me zo

[specs]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Nope, zolang je niet richting de 2,2v of meer gaat, kan die proc dat best hebben. De lagere temps zullen komen doordat je BIOS nu een meer correcte waarde aangeeft dan eerst, die 45 graden is met zo'n koeler best realistisch :). En die programma's die het voltage lager aangeven dan de BIOS, dat komt doordat de programma's de info van de sensors niet altijd 100% interpreteert. Zo zullen monitor-progs als MBM de temps iets hoger of lager aangeven, dan hoe de BIOS ze aangeeft.

Zoek eens rond hier in DOC op processor volt, je zal er veel handige info/tips etc over vinden :) Deze krijgt een slotje, omdat dit ook met de search te vinden is :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.