Ik zag op de d-net site een client staan voor de ps2 (onder linux). ik vraag em af of er mensen zijn die deze gebruiken en of het echt ideaal is. Ik bezit een ps2 met netwerk kaart en wil op den duur ook hier een client op gaan zetten.
een ps2 is niet erg snel met de dnet client, het is natuurlijk wel leuk, maar heel veel heb je er niet aan, had ik begrepen...
ik heb zelf btw geen ps2
ik heb zelf btw geen ps2
Volgens mij moet dat ook best mogelijk zijn op de Xbox en GameCube. Xbox heeft een HD waar een client op kan staan en voor de NGC moet er een disc gebrand worden en de in/output gesaved worden op een SD kaartje (binnenkort komt er namelijk een SD-adapter waardoor je kunt saven met een SD kaartje en SD kaartjes kan een PC aflezen). Idee voor de creatieve scripters???
Ik wou dus eigenlijk weten of het iig de moeite waard is. ik zou ook niet weten wat de snelhied van zon ding is. (las ergens 6,2 gigaflops maar dat lijkt me erg veel). En dan komt er nog het probleem bij dat ik er (nog geen) Hd in heb zitten maar olgens mij moet het ook zonder kunnen.(linux bootdisc en alles in het gehuegen laden??)
Het si mij een tijdje geleden zelfs gelukt om die koe op een dreambox satallietontvanger te installeren
, had iets van 250,000 keys per seconde
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Je moet niet vergeten dat de cpu van de ps2 'slechts' 300MHz is, maar wel een RISC cpu is en als je naar de Apple's kijkt zie je dat dat toch aardig hooge scores kan opleveren
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
ff geleend van een ander project maar het ging ook over een PS2 client
Maar nogmaals dit is geen d.net client. Het lijkt me wel dat de performance niet verschilt qua project.
Als laatste een quote en een mooei afsluiting van mijn post
In een andere topic (wederom zelfde project) is een benchmark gedaan van de client. Een Pentium 200 levert meer op.The performance problems stem from the fact that PS2 uses a 296 MHz Mips processor. Not exactly a blazing speed demon by today's standards. IF you take the time and effort to vectorize your code and take advantage of its special abilities, you can at best squeeze out the performance of a 600MHz P3 from it or so I've heard.
Game machines truly are optimized for playing games it seems..
Maar nogmaals dit is geen d.net client. Het lijkt me wel dat de performance niet verschilt qua project.
Als laatste een quote en een mooei afsluiting van mijn post
It had to be tried, but indeed I was disappointed with the relatively poor performance of the PS2. It is just built the the standard gcc 2.95 that comes with it, with standard compiler optimization flags. I suppose most of the CPUs power is in doing 3D graphics and vector geometry, and that's just not where our program bottlenecks.
Nevertheless, if you have a PS2 Linux box just lying around...
Pagina: 1