De laptop van een vriendin van mij (compaq pressario athlon XP1333 Mhz) die heeft geen seriele uitgang. Volgens de specs zit er wel een seriele uitgang op en een knakker van mycom vertelde dat ik gewoon een verloopstukje kon gebruiken van PS/2 naar serieel. Echter wanneer ik een gprs telefoon als modem wil toevoegen dan wil Windows XP dat ik een com poort selecteer (die dus niet in het lijstje verschijnt). Ik heb in de bios ook geen optie kunnen vinden om serieel aan of uit te schakelen.
Weet iemand hoe ik die PS/2 als serieel kan gebruiken? Naar mijn weten is het verschil tussen serieel en ps/2 dat serieel wel een IRQ gebruikt en PS/2 niet. Maar hoe kan ik een IRQ toewijzen aan die PS/2 uitgang (die schijnbaar volgens Compaq ook als serieel gebruikt kan worden)?
WinXP prof
Motorola V66i gprs telefoon.
Laptop, Compaq presario type weet ik niet precies. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat mijn PS/2 interface wel als serieel gezien wordt in Windows XP?
Weet iemand hoe ik die PS/2 als serieel kan gebruiken? Naar mijn weten is het verschil tussen serieel en ps/2 dat serieel wel een IRQ gebruikt en PS/2 niet. Maar hoe kan ik een IRQ toewijzen aan die PS/2 uitgang (die schijnbaar volgens Compaq ook als serieel gebruikt kan worden)?
WinXP prof
Motorola V66i gprs telefoon.
Laptop, Compaq presario type weet ik niet precies. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat mijn PS/2 interface wel als serieel gezien wordt in Windows XP?
Ik ben malle Pietje niet.