Ik heb een multiboot van Debian en Windows XP Prof.
XP prof is geinstalled op hda1 en Linux op hda8. Echter als ik nu linux load dan krijg ik:
Ik trachtte dit op telossen met een fix van Lilo:
maar dat werkte niet. Nu heb ik gegoogeled. En daar kwam uit dat LBA32 aan of uit moest. Dit staat aan in de /etc/lilo.conf. Echter ik heb er nooit aangezeten
Maar hoe los ik het probleem op? Mijn vorige topic is gesloten en daar werden mij links gegeven maar die liepen op niets uit. Google hielp ook niet.
[====edit=====]
ik heb nog ff gegoogled daar kwam toch uit dat het aan de cylinders kon liggen dat die hoger waren als 1024. Ik ben het bios in gespit en dit is wat ik vond
moederbord = Asus P4B533 revisie 1.03
XP prof is geinstalled op hda1 en Linux op hda8. Echter als ik nu linux load dan krijg ik:
code:
1
| L 40 40 40 40 40 (en zo het scherm vol met 40) |
Ik trachtte dit op telossen met een fix van Lilo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| mrdir /debian mount /dev/hda8 /debian -t ext3 chroot /debian /bin/bash source /etc/profile cd /sbin ./lilo exit |
maar dat werkte niet. Nu heb ik gegoogeled. En daar kwam uit dat LBA32 aan of uit moest. Dit staat aan in de /etc/lilo.conf. Echter ik heb er nooit aangezeten
Maar hoe los ik het probleem op? Mijn vorige topic is gesloten en daar werden mij links gegeven maar die liepen op niets uit. Google hielp ook niet.
[====edit=====]
ik heb nog ff gegoogled daar kwam toch uit dat het aan de cylinders kon liggen dat die hoger waren als 1024. Ik ben het bios in gespit en dit is wat ik vond
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| TYPE = Auto CYLINDERS = 1024 HEAD = 255 SECTOR = 63 CHS CAPACITY = 8422 MB MAXIMUM LBA CAPACITY = 122943 MB MULTI-SECTOR TRANSFERS = MAXIMUM SMART MONITORING = DISABLED PIO MODE = [4] ULTRA DMA MODE = [5] |
moederbord = Asus P4B533 revisie 1.03
[ Voor 25% gewijzigd door Maximus op 01-07-2003 19:18 ]
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.