ik heb een MP3CD speler, EXP211 van Philips, en daar zitten GP 1800 mAh en Varta 1600 mAh batterijen in... ik laad ze op met een DryTech snellader voor NiCD en NiMH dus dat zou goed moeten zijn... ik heb ESP en DBB aan (zou het schelen om een van die twee uit te zetten??).. soms heb ik shuffle aan (dat scheelt vast wel
), maar als ik die uit heb zijn ze nog snel leeg (1-2 uur)... ik gebruik een sennheiser hd457... zou die zoveel stroom gebruiken of ligt het ergens anders aan? ik word namelijk een beetje ziek van die batterijen iedere keer verwisselen
Verwijderd
Probeer eens met een andere lader: want snel laden = snel leeg.
Koop anders eens die lader van GP dit is een snellader gecombineerd met een druppellader die de batterijen "fit" houdt.
Koop anders eens die lader van GP dit is een snellader gecombineerd met een druppellader die de batterijen "fit" houdt.
die lader van mij gaat ook druppelladen als hij klaar is... alleen dan haal ik ze er meestal uit omdat er ik er dan nieuwe in doe.. (ja mijn muis slurp ook batterijen... hemaatjes daarvoor
) kan ik ze dan beter laten zitten?
Hoelang doet hij het op gewone alkaline batterijen?
is die senheiser een fullsize of gesloten koptelefoon??? Mijn sehnheiser dj dinges lurkt nl iets van 500mW terwijl gewone oordopjes maar 50á100mW zijn. Je batterijen zijn trouwens 1,2V*1800mA=ietmeer dan 2000mW Als je dus twee batterijen hebt en dit deelt door je koptelefoon dan zou deze alleen al de batterijen in 8 uur leeg trekken. Er zijn trouwens ook sony hooftelefoons van 3000mW dan redt je het ruim een uurtje. Mijn tip dus: probeer eens gewone oordopjes.
Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)
Hoe lang werkt hij met een audio-CD?
ESP is bij de iets nieuwere Philips-discmans (minder dan 2 jaar?) juist energiebesparend, bij de mijne in ieder geval wel. Of je dat kunt vergelijken weet ik niet want ik heb geen expanium maar een draagbare audio-CD speler.
ESP is bij de iets nieuwere Philips-discmans (minder dan 2 jaar?) juist energiebesparend, bij de mijne in ieder geval wel. Of je dat kunt vergelijken weet ik niet want ik heb geen expanium maar een draagbare audio-CD speler.
Zoef
't is zo'n grote halfopen koptelefoon... ik zal 'm eens proberen op oordopjes...Mime X schreef op 01 July 2003 @ 22:50:
is die senheiser een fullsize of gesloten koptelefoon??? Mijn sehnheiser dj dinges lurkt nl iets van 500mW terwijl gewone oordopjes maar 50á100mW zijn. Je batterijen zijn trouwens 1,2V*1800mA=ietmeer dan 2000mW Als je dus twee batterijen hebt en dit deelt door je koptelefoon dan zou deze alleen al de batterijen in 8 uur leeg trekken. Er zijn trouwens ook sony hooftelefoons van 3000mW dan redt je het ruim een uurtje. Mijn tip dus: probeer eens gewone oordopjes.
Met een discman en de Senn HD497 heb ik geen problemen met leeg-gelurkte batterijen.. denk niet dat het hier aan ligt persoonlijk
Kom op mensen, een koptelefoon SLURPT geen stroom. Een koptelefoon KRIJGT stroom van de versterker, en aangezien die slechts 2x5mW @ 16 Ohm max vermogen heeft KAN dat niet eens de oorzaak zijn.
Met oordopjes kan hij juist meer stroom verbruiken omdat die een veel lagere impedantie hebben.
Probeer het ding met alkaline batterijen, als hij dan nog steeds maar 3 a 4 uur speelt is het ding gewoon defect.
Met oordopjes kan hij juist meer stroom verbruiken omdat die een veel lagere impedantie hebben.
Probeer het ding met alkaline batterijen, als hij dan nog steeds maar 3 a 4 uur speelt is het ding gewoon defect.
Ik had eigenlijk hetzelfde probleem met m'n Riovolt SP100. Ik gebruikte een CD-RW die ik niet sloot en dat laatste bleek uiteindelijk het probleem te zijn. Toen ik de RW sloot ging de levensduur van de batterij van 2,5 naar 11 uur.
[ Voor 9% gewijzigd door Hark_k op 02-07-2003 15:36 ]
De gewone 50mW oordopjes of 100mW koptelefoontjes kun je er toch goed mee laten krakenAidix schreef op 02 juli 2003 @ 13:28:
Kom op mensen, een koptelefoon SLURPT geen stroom. Een koptelefoon KRIJGT stroom van de versterker, en aangezien die slechts 2x5mW @ 16 Ohm max vermogen heeft KAN dat niet eens de oorzaak zijn.
Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)
Pagina: 1