[nieuwe pc] Er bebeurt niks bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 09:58

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe onderdelen van mijn PC binnen gekregen, ik dus alles even in elkaar zetten en dan aan zetten....
Er gebeurt dus helemaal niks de Fan's van mij videokaart en van mijn Processor gaan draaien. Maar verder helemaal niks geen beed geen piepje van de speaker helemaal niks ook met een andere monitor die wel werkt krijg ik geen beeld. Ik heb nu alles al een keer van het moederborde afgehaald zo kaal mogelijk geprobeerd op te starten maar ook dat heeft geen effect.

Ik snap echt niet waarom het niet werkt. De hardware die erin zit

Moederbord ECS K7S7AG (USB2.0, LAN, 8xAGP)
Kast: ATX Midi Sweex CL3P4
Processor: AMD Athlon 2000+ XP
CDROM: 52 Speed Lite-On
Videokaart: Embedded Xabre® 200 GPU
Verder zit er 256 MB DDR geheugen in.
CDROM: 52 Speed Lite-On
Diskettestation: Samsung 1,44MB

Monitoren waarop ik het geprobeerd heb:
Lite On 15" TFT en IIyama 19" CTR LS9020UT

Wat heb ik aangesloten:
Voeding heb ik op het moederbord aangesloten met dat kleine vierkante blokje en die langwerpige (20 aderig ik weet de naam er niet van) Het geheugen heb ik er inzitten maar ik heb het ook al zonder geprobeer. De Processor heb ik erop gedaan en ja ik heb op de pootjes gelet en er is er geen 1 scheef. Ook heb ik de cooler erop gedaan en deze zit volgens mij goed.

Verder zit alles onboard dus kan ik het er niet afhalen.

Nu dus mijn vraag wat kan nu nog de rede zijn dat er niks gebeurt? Alle onderdelen zijn nieuw en de kans dat het stuk is, is dus erg klein volgens mij. Ben ik soms wat vergeten aan te sluiten waardoor het niet werkt ?
Mocht je een antwoord weten dan ben ik je daarvoor nu al dankbaar want ik heb echt geen idee wat ik nu nog moet doen.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je alle mogelijke jumpers al goed gezet?
verder heb ik precies zoiets gehad toen ik de ATX-connector (das dus die 20-aderige kabel vanaf de voeding) niet goed aangesloten had, iets scheef had ik hem aangesloten. verder valt er weinig te zeggen, wat voor mogelijkheden heb je om componenten te vervangen?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
ja ik heb alles al goed gezet. De ATX connector zit goed. en ook de proc nog een keer geprobeerd. Het geheugen in bank 0 en 1 gehad en er helemaal uit gehad. Mocht allemaal niks helpen. Ik begin een iets wat wanhopig te worden.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 17:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Je mobo's diagnostische ledjes gaan ook niet branden?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Wees voprbereid op een dood moederbord.....

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

denk dat je mobo dood is, krijg je ook geen piepjes als je cpu/mem of video eruit haal?

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Hey dit heb ik ook :( Sinds maandag t bordje gehad en nog niet werkend gekregen.. Ik d8 dat het aan mn cpu lag dat ie dood was maar mobo is hoogstwaarschijnlijk dood?? ps vooral GEEN piepjes.

ECS k7s5a pro
XP2100+

Ik d8 dat t mn cpu is dus heb ik een duron 800 en 1800 XP gekocht om te kijken of dat wel zou werken en ook nog 256 TwinMos. Heb t alleen nog niet kunnen testen omdat t nog niet binnen is.

[ Voor 59% gewijzigd door Spider_NL op 02-07-2003 11:30 ]

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
er gebeurt helemaal niks dus geen piepjes of wat dan ook ookal zit er niks in. Ik denk dat ik de hele zooi morgen maar weer eens terug stuur.

Alleen van mijn logitech optische muis (PS2) gaat het lampje branden en de CPU wordt wel warm dus die zal wel goed wezen.

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Alle fans draaien, hd spint op maar geen beeld, geen piepjes nix. Zonder/met geheugen zonder/met cpu zonder/met hd zonder/met vidkaart niets heeft bij mij geholpen.

ps ik wilde geen nieuwe topic openen omdat dit zo vaak voorkwam in de search alleen je t weet t natuurlijk nooit zeker, bedankt TS voor t openen :D

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

Misschien heel overbodig, maar controleer ook even alle kabels, stekkers en stopcontacten :o Ik heb een keer gehad dat een stopcontact er wel inzat maar, de stekkerdoos niet aangesloten was :D Duurde een uur voor ik het doorhad :P

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Tja ik heb het op verschillende stopcontacten geprobeerd zelf op die waar mijn eigen PC op aan gesloten is ook heb ik alle kabels een keer los gehad en weer vast gezet. Maar mocht allemaal niet helpen.

Ook heb ik de BIOS al een keer gereset, hielp ook niet.

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Spider_NL schreef op 01 juli 2003 @ 19:46:
[knip]

Ik d8 dat t mn cpu was dus heb ik een duron 800 en 1800 XP gekocht om te kijken of dat wel zou werken en ook nog 256 TwinMos. Blijkbaar is t dus weggegooid geld? Althans kan t natuurlijk wel weer kwijt :)
TwoR, gezien het bovenstaande zou ik ook eens een andere cpu proberen...

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Oke het is nu opgelost ben terug gegaan waar ik de onderdelen gekocht heb en er zit nu een nieuw mobo in en een nieuwe CPU ze waren allebij hartsikke dood :( Maar goed nu werkt het :) iedereen bedankt voor de reacties.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:20

Giblet

Dingen

TwoR schreef op 02 July 2003 @ 14:08:
Oke het is nu opgelost ben terug gegaan waar ik de onderdelen gekocht heb en er zit nu een nieuw mobo in en een nieuwe CPU ze waren allebij hartsikke dood :( Maar goed nu werkt het :) iedereen bedankt voor de reacties.
lekker is dat... koop je nieuwe spullen (toch wel bij de vakman neem ik aan :P ) is het dood... slechte service neem me niet kwalijk

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
JA gekocht bij de vakman en de service is toppie ze hebben nu gratis mijn PC even in elkaar gezet terwijl ik koffie kreeg :) en ze hebben er een betere coolor opgedaan voor nopes. Dus als ik weer eens wat nodig heb ga ik gewoon weer terug. Dat er een onderdeel stuk is kan altijd gebeuren maar als ze het zo goed oplossen vindt ik dat ze een goede service hebben.

Verwijderd

'k heb dit zonder zwans al 5 keer gehad met dat ECS mobo

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:20

Giblet

Dingen

TwoR schreef op 02 July 2003 @ 14:33:
JA gekocht bij de vakman en de service is toppie ze hebben nu gratis mijn PC even in elkaar gezet terwijl ik koffie kreeg :) en ze hebben er een betere coolor opgedaan voor nopes. Dus als ik weer eens wat nodig heb ga ik gewoon weer terug. Dat er een onderdeel stuk is kan altijd gebeuren maar als ze het zo goed oplossen vindt ik dat ze een goede service hebben.
met je eens, goede service, maar wat ik uit dit topic begrijp is dat die mobo's wel vaker DOA zijn en dat ze dan niet ff getest voordat ze verkocht worden oid...

[ Voor 3% gewijzigd door Giblet op 02-07-2003 14:36 ]

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Idd, ik heb ook een nogal erg slechte ervaring met ECS, in de computerzaak waar ik werkte 3 van de 10 ECS borden die we in een leveranctie kregen waren DOA, tot nu toe zijn er alweer 4 bordjes binnen waar iets kapot/ontbreekt/whatever aan is. Gezien dat dit overal voorkomt raad ik mensen toch steeds weer een kwalitatief goed merk aan (o.a Asus, Abit, Gigabyte, Epox etc) Het is idd i.v.t. de ECS bordjes vaak wat prijziger, maar wil je een stabiele computer of niet? En deze vraag vergeten veel mensen bij de aanschaf van een ECS bord.

Deze post is absuluut niet bedoeld als flame, maar als goed raad aan de topicstarter e.a.

.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52

Meneer aard

Porsche rulez!

MJ85 schreef op 02 juli 2003 @ 14:47:
Idd, ik heb ook een nogal erg slechte ervaring met ECS, in de computerzaak waar ik werkte 3 van de 10 ECS borden die we in een leveranctie kregen waren DOA, tot nu toe zijn er alweer 4 bordjes binnen waar iets kapot/ontbreekt/whatever aan is. Gezien dat dit overal voorkomt raad ik mensen toch steeds weer een kwalitatief goed merk aan (o.a Asus, Abit, Gigabyte, Epox etc) Het is idd i.v.t. de ECS bordjes vaak wat prijziger, maar wil je een stabiele computer of niet? En deze vraag vergeten veel mensen bij de aanschaf van een ECS bord.

Deze post is absuluut niet bedoeld als flame, maar als goed raad aan de topicstarter e.a.
Ik heb 10 ecs borden in elkaar gezet, pc dan en het werkte in eene keer perfect.

@ topicstarter probeer een ander mobo op de voeding.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1