beneden staat een 4 ports 10/100 switch/router.
die 4 poorten zijn allemaal bezet. 3 daarvan zitten direct op pc's aangesloten.
die 4e poort zit op de uplink van een (5ports)100mbit hub die op mijn kamer staat.
op die hub zitten nu 2pc's.
in totaal zitten er dus 5 pc's in het netwerk.
ik heb sindskort op mijn kamer een oude pc erbij (p120) die als irc bouncer moet fungeren en om snachts te downloaden.
daarin zit een 10mbit netwerkkaart en kan dus niet op die 100mbit hub aan worden gesloten.
ik kan nu 2 dingen doen:
- of een 10/100mbit netwerkkaart kopen voor die oude pc.
- of een 10/100mbit switch kopen.
ik wil af en toe tussen deze 3 pc's grote bestanden oversturen.
hoe snel het vanaf die oude pc naar 1 van de andere 2 pc's gaat maakt niet zo uit.
als het maar snel gaat tussen de 2 pc's met 100mbit kaart. (ik zie nu bijvoorbeeld vaak het lampje van collision branden als ik bestanden overstuur tussen deze 2 pc's.het duurt dan vaak ook erg lang).
jullie meningen graag.
(ps: de switch die ik misschien ga kopen:
Sweex 5 port 10/100Mbit switch
Compatibel met IEEE802.3
Polariteit auto-correctie
5 RJ45 10/100Mbps poorten welke allemaal als uplink poort kunnen fungeren
Per poort is er detectie van kortsluitingbeveiliging aanwezig
Ondersteunt 8K MAC adres met een 256Kb buffer ) is dit wel een echte switch btw?zie nergens full duplex staan (www.sweex.com)
die 4 poorten zijn allemaal bezet. 3 daarvan zitten direct op pc's aangesloten.
die 4e poort zit op de uplink van een (5ports)100mbit hub die op mijn kamer staat.
op die hub zitten nu 2pc's.
in totaal zitten er dus 5 pc's in het netwerk.
ik heb sindskort op mijn kamer een oude pc erbij (p120) die als irc bouncer moet fungeren en om snachts te downloaden.
daarin zit een 10mbit netwerkkaart en kan dus niet op die 100mbit hub aan worden gesloten.
ik kan nu 2 dingen doen:
- of een 10/100mbit netwerkkaart kopen voor die oude pc.
- of een 10/100mbit switch kopen.
ik wil af en toe tussen deze 3 pc's grote bestanden oversturen.
hoe snel het vanaf die oude pc naar 1 van de andere 2 pc's gaat maakt niet zo uit.
als het maar snel gaat tussen de 2 pc's met 100mbit kaart. (ik zie nu bijvoorbeeld vaak het lampje van collision branden als ik bestanden overstuur tussen deze 2 pc's.het duurt dan vaak ook erg lang).
jullie meningen graag.
(ps: de switch die ik misschien ga kopen:
Sweex 5 port 10/100Mbit switch
Compatibel met IEEE802.3
Polariteit auto-correctie
5 RJ45 10/100Mbps poorten welke allemaal als uplink poort kunnen fungeren
Per poort is er detectie van kortsluitingbeveiliging aanwezig
Ondersteunt 8K MAC adres met een 256Kb buffer ) is dit wel een echte switch btw?zie nergens full duplex staan (www.sweex.com)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 18:38 ]