Toon posts:

10mbit kaart vervangen of switch kopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beneden staat een 4 ports 10/100 switch/router.

die 4 poorten zijn allemaal bezet. 3 daarvan zitten direct op pc's aangesloten.
die 4e poort zit op de uplink van een (5ports)100mbit hub die op mijn kamer staat.

op die hub zitten nu 2pc's.
in totaal zitten er dus 5 pc's in het netwerk.

ik heb sindskort op mijn kamer een oude pc erbij (p120) die als irc bouncer moet fungeren en om snachts te downloaden.
daarin zit een 10mbit netwerkkaart en kan dus niet op die 100mbit hub aan worden gesloten.

ik kan nu 2 dingen doen:
- of een 10/100mbit netwerkkaart kopen voor die oude pc.
- of een 10/100mbit switch kopen.

ik wil af en toe tussen deze 3 pc's grote bestanden oversturen.
hoe snel het vanaf die oude pc naar 1 van de andere 2 pc's gaat maakt niet zo uit.
als het maar snel gaat tussen de 2 pc's met 100mbit kaart. (ik zie nu bijvoorbeeld vaak het lampje van collision branden als ik bestanden overstuur tussen deze 2 pc's.het duurt dan vaak ook erg lang).

jullie meningen graag.

(ps: de switch die ik misschien ga kopen:
Sweex 5 port 10/100Mbit switch
Compatibel met IEEE802.3
Polariteit auto-correctie
5 RJ45 10/100Mbps poorten welke allemaal als uplink poort kunnen fungeren
Per poort is er detectie van kortsluitingbeveiliging aanwezig
Ondersteunt 8K MAC adres met een 256Kb buffer ) is dit wel een echte switch btw?zie nergens full duplex staan (www.sweex.com)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 18:38 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Gewoon gelijk 8 poorts (10/)100mbit, kost bijna niets meer en werkt als een speer :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 15:26
die collisions dat krijg je waarschijnlijk omdat je boeltje op full duplex hebt staan en dat gaat niet werken met een hub, wat dat betreft kan je je netwerk kaarten op half-duplex zetten of een switch kopen

ik denk dat de switch over het hele netwerk gezien een groter snelheids verschil zal geven dan die 10/100 kaart

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 19:12
idd, als je het geld heb zal ik als ikjou was een 8poorts switch kopen, 100mbitjes zijn btw tegenwoord een € of 10

Verwijderd

Ja :), in de Makro 29EUR voor een topcom switch (5-poorts) en 39 voor een 8-poorts!

Hangt ook af van de kwaliteit van je hubje!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
tsja, ik zou zelf eigenlijk kiezenvoor een 10/100 mbit kaartje......ik vind t anders een beetje in dezelfde lijn liggen als "deze velgen passen niet onder mn auto...moet ik nu een andere auto kopen of andere velgen?" Nu liggen de prijs-verhoudingen wat anders, maar t blijft met een kanon op een mug schieten.....Ik weet niet wat voor hub je nu hebt staan...maar als t een beetje een kwaliteitsding is zou ik zeker geen sweex 10/100 ervoor in de plaats zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door kroegtijger op 02-07-2003 12:01 ]

iRacing Profiel

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

kroegtijger schreef op 02 July 2003 @ 12:01:
tsja, ik zou zelf eigenlijk kiezenvoor een 10/100 mbit kaartje......ik vind t anders een beetje in dezelfde lijn liggen als "deze velgen passen niet onder mn auto...moet ik nu een andere auto kopen of andere velgen?" Nu liggen de prijs-verhoudingen wat anders, maar t blijft met een kanon op een mug schieten.....Ik weet niet wat voor hub je nu hebt staan...maar als t een beetje een kwaliteitsding is zou ik zeker geen sweex 10/100 ervoor in de plaats zetten.
Van een switch hebben de andere 2 PC's ook voordeel.

Wat ik niet snap: waarom of de switch of de kaart? Een standaard kaartje met Realtek chip (goed genoeg voor je IRC :)) kost ook nog maar een euro of 8...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif!= Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif!

[ Voor 94% gewijzigd door Rashann op 02-07-2003 13:28 ]

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Een nieuwe kopen is niet altijd slim. Kijk af en toe eens op website's zoals www.2ehands.nl www.abgcomputers.nl en dat soort dingen site's kun je vaak voor een heel leuke prijs toch iets heel redelijks halen.

Verwijderd

kun je niet kaarten wisselen met een van de pc's beneden?
of hebben die ook allemaal 10 mbit?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
RainManX schreef op 02 July 2003 @ 13:26:
[...]

Van een switch hebben de andere 2 PC's ook voordeel.

Wat ik niet snap: waarom of de switch of de kaart? Een standaard kaartje met Realtek chip (goed genoeg voor je IRC :)) kost ook nog maar een euro of 8...
Tsja, als je een erg goede hub hebt staan kan dat best wel eens sneller werken dan een switch. Misschien dat de hub nogwel beschikt over een management-module ofzo... ik weet niet wat ie heeft staan wat dat betreft...
zelf zou ik inderdaad gewoon alle2 vervangen...... mijn keus zou alleen dan niet vallen op sweex en realtek, maar eerder op 3com of SMC ofzo... Als je t dan toch doet, doe het dan meteen goed.. T kost wel wat stuivers, maar je hebt er wel lang plezier van en loopt nooit ergens mee te kloten danwel te twijvelen of het aan je hardware ligt....

iRacing Profiel

Verwijderd

ik heb die bedoelde swees switch hier liggen, kostte geloof ik 19 euro en doet verder prima zijn werk.

maar als ik de ts was zou ik ff een realtek nicje van 4 euro halen

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 16:22

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb ook die Sweex, werkt prima.. alleen wil Emule hem nog weleens om zeep helpen met teveel connecties (en ja, die staan al minimaal ingesteld in Emule).
Pagina: 1