Toon posts:

[PS2] zwart-wit beeld NTSC RGB scart

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer twee legale import NTSC spellen op mijn PS2 te spelen. Helaas geven deze spellen zwart-wit beeld. Ik gebruik een RGB SCART kabel. Mijn TV ondersteunt waarschijnlijk geen NTSC kleurensignaal maar geeft geen "rollend beeld". Het beeld is dus gewoon goed alleen in het zwart-wit. Ik heb op de PS2 en op de TV RGB ingesteld.

Nu heb ik op de tv ook een s-video/SVHS ingang zitten. Zou een connectie via deze ingang wel kleurbeeld gegeven?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 18:32 ]

Verwijderd

waarschijnlijk niet, aangezien het nogsteeds NTSC is... je kan hem op je video recorder proberen, misschien slikt die NTSC maar ik denk het niet

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je kan NTSC spellen eigenlijk alleen op een PAL Playstation 2 spelen als deze is omgebouwd en dan moet je ook nog de goede kabel hebben, omdat je anders zwart/wit beeld krijgt. Aangezien ie wel draait, maar alleen geen kleur laat zien zou het misschien wel kunnen dat je gewoon een slechte kabel hebt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

ah kabel, dat was het inderdaat ook met die oude playstations met NTSC games

Verwijderd

Topicstarter
Op de kabel zat een klein schakelaartje die ik eerst niet had gezien. Die heb ik van DVD op GAME gezet. Nu doet hij het wel in kleur maar er is weer een ander probleem. Er zitten twee grote balken aan de bovenkant en aan de onderkant van het scherm. Toen het beeld nog op DVD stond en grijs was waren deze balken er nog niet. Dit komt waarschijnlijk doordat NTSC minder beeldlijnen heeft, maar het is wel een beetje een vaag probleem.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat klopt, NTSC heeft minder beeldlijnen en dat probleem zul je dus blijven houden. Daarom worden er vaak ook spellen omgezet van NTSC naar PAL, omdat je dan niet die zwarte balken hebt.
Maar je kan kiezen, of zonder balken en in zwart/wit, of met balken in kleur ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1