Toon posts:

Asus V8440 - Cooler doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een GeForce4 Ti 4400 van Asus. Het kaartje is 9 maanden oud en de cooler is soms nogal luidruchtig.
Dit kan me echter weinig storen.

Nu is het toch wel een beetje erger. Normaal gezien begon die cooler te draaien bij het aanzetten van de pc.
Sinds vandaag heeft ie de grootste moeite gehad om op gang te komen (zo'n uurtje proberen).
Volgens mij is die cooler zijn laatste inspanningen aan het leveren...

Wat kan ik nu best doen? Terug naar de winkel (nog steeds binnen garantie) en een nieuwe vragen? Of een andere cooler erop monteren?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Gauw terug ermee. Als die cooler er echt zo'n moeite mee heeft om op gang te komen, en je hebt nog garantie, dan zou ik niet moeilijk doen, en terug naar de winkel ermee. Hoort toch niet, dat binnen 9 maanden je gfx-cooler ermee kapt? ;)

edit: Natuurlijk, stof! |:( Heb ikzelf nooit last van, dus ff niet aan gedacht :P

[ Voor 16% gewijzigd door Remy op 01-07-2003 18:18 ]

LinkedIn
Instagram

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Heb je al een kleine stofcontrole gehouden?
Kleine fans zijn er namelijk een kei in om stofdeeltjes te verzamelen totdat ze vol zitten zeg maar. Even met een fijne kwast het stof weghalen en dan kijken of het is opgelost. Meestal ben je er dan vanaf. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een upgrade achter de rug en heb van de situatie gebruik gemaakt om mijn PC grondig te zuiveren :)
De cooler draait nu weer op volle toeren, maar 'k vind het toch grillig dat die niet onmiddelijk opstart.

Ik ga dat nog een dag of twee bekijken en als het probleem blijft, gaat ie terug naar de winkel.

Verwijderd

Ik zou er een andere cooler op monteren, je loopt namelijk de kans dat ze de kaart moeten opsturen en je de kaart dus een tijdje kwijt bent.
Zalman ZM80A-HP is leuk, nooit meer herrie :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar wel duur.. je kan er ook een simpel 40/50/60 mm fannetje op schroeven (beetje creatief knutselen). Daarmee verspeel je overigens wel de rest van je garantie, dus als je dat belangrijk vindt is laten opsturen toch beter :)

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Zo`n mooie haaien bek kan je in een vloek en ene zucht vervangen.
en ASUS staat wel redelijk bekend om brakke VGA fans.

Verwijderd

Nieuwe cooler erop maken.
Niet zo heel makkelijk maar wel beter, en als je de ruimte hebt, dan zou ik een grotere cooler en fan erop zetten :D dan kan je misschien nog meer ocen dan je nu kon/deed

Verwijderd

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn dat het mobo regelt wanneer die cooler aan mag of niet?
Ervoor had ik z'n BravoBaby cheap ass stuk schroot en nu een Asus A7V8X-X.
Dat Asus moederbord heeft nogal veel extra's tegenover mijn vorige mobo op vlak van power management en sensors.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus echt kut... mijn gf4 naar de winkel gebracht, die mensen dat daar opgestuurd en vandaag terug gekregen...
Ik steek dat in m'n pc, en de cooler gaat nog niet :|
Dan maar even in de andere bak gestoken (omdat mijn voeding misschien niet meer genoeg stroom kan leveren) en ook geen cooler :S
Nu zit op Kyro 2 en is de gf4 terug naar de winkel... met een brandluchtje eraan :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 16:27:
Dit is dus echt kut... mijn gf4 naar de winkel gebracht, die mensen dat daar opgestuurd en vandaag terug gekregen...
Ik steek dat in m'n pc, en de cooler gaat nog niet :|
Dan maar even in de andere bak gestoken (omdat mijn voeding misschien niet meer genoeg stroom kan leveren) en ook geen cooler :S
Nu zit op Kyro 2 en is de gf4 terug naar de winkel... met een brandluchtje eraan :'(
Breng er een kenteken op aan :) Als ze je dezelfde kaart teruggeven een nieuwe eisen! :)
Pagina: 1