Vcore vraagje(s)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
haydiehe

Ik kom nu met me "probleem"(heb al gezocht voor oplossing bij search en faq ed.)
ik heb een gigabyte GA-8IDX(H) mobo
en intel P4 1700MHz @ 1800MHz

1) is het erg als de VCore voltage steeds veranderd van 1.76V naar 1.74V en weer terug? (VCore voltage instabiel dus)

2) en hoe kan ik de VCore voltage verhogen?

ik heb btw al eens een heel groot verhaal getyped met me probleem.
maar toen liep die vast omdat ik me system bus op 109MHz had staan.
(dus kon ik het niet meer plaatsen dus daarom nu maar iets korter)

ik hoop maar dat ik antwoord krijg.
alvast bedankt :+

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

1) is het erg als de VCore voltage steeds veranderd van 1.76V naar 1.74V en weer terug? (VCore voltage instabiel dus)
als je niet overclockt kan het opzich wel, ook als je niet overclockt kan je hierdoor vreemde vastlopers/foutmeldingen krijgen.
2) en hoe kan ik de VCore voltage verhogen?
uhm, gewoon een gok hoor, je BIOS?

• BlackLion
hek al wel gekeken maar kon niet wat vinden ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
BlackLion87 schreef op 01 July 2003 @ 18:19:
hek al wel gekeken maar kon niet wat vinden ?
Meestal is het gelijk al één van de eerste schermen. Gewoon even door je BIOS lopen, of in het boekje van je moederbord kijken waar je moet zijn om Voltage te verhogen, dat staat er gegarandeerd in :) Als je geen boekje hebt: kijken op de site van de maker.

Een ietwat instabiele V-Core is trouwens niet zo heel erg, zolang ie maar niet verspringt van 1.60 naar 1.80 ofzo, een afwijking van 0.02 heeft vrijwel iedereen wel :)

The devil is in the details.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Het schommelen van die Vcore is niet schadelijk. Tenzij je het erg vind om over 10 jaar een neiuwe CPU te kopen omdat deze kapot is.

En over Vcore veranderen: Gigabyte.com, pak je manual erbij of neus wat rond in de BIOS..

Learn something new every day.

Verwijderd

Vcore nog hoger? Ik dacht dat 1,7 zo'n beetje de max was voor een P4, aangezien daarboven SNDS kan optreden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 19:00 ]

• BlackLion
ok ik dank jullie voor de hulp :)
alleen voltage van VCore verhogen zal ik even voor op zoek gaan.

dank jullie :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

MaRc0 schreef op 01 July 2003 @ 18:22:
[...]

Meestal is het gelijk al één van de eerste schermen. Gewoon even door je BIOS lopen, of in het boekje van je moederbord kijken waar je moet zijn om Voltage te verhogen, dat staat er gegarandeerd in :) Als je geen boekje hebt: kijken op de site van de maker.

Een ietwat instabiele V-Core is trouwens niet zo heel erg, zolang ie maar niet verspringt van 1.60 naar 1.80 ofzo, een afwijking van 0.2 heeft vrijwel iedereen wel :)
Geheel offtopic, maar wel grappig dat je zo'n leuk foutje maakt. Eerst beweren dat van 1,6 naar 1,8 verspringen bijvoorbeeld slecht is maar ook dat iedereen vrijwel 0,2V afwijking heeft... Uiteraard dus 0,02 (dit is geen mierenneukerij ofzo hoor, vond het gewoon grappig).

Ontopic:

BlackLion87 >>> Ik heb maar even voor je gezocht (voortaan zelf doen he, google bijvoorbeeld) en vond in de usermanual van de GA-8IDX (dus zonder de (h) maar lijkt me hetzelfde ?) op pagina 47 de volgende BIOS optie, die op het eerste scherm moet staan: "Frequency/Voltage Control". Ga daar even naartoe en de een-na-laatste optie is "CPU OverVoltage Control*". Daarnaartoe en dan zie je dit:

NormalAuto detect CPU voltage (default)
1.050V ~ 1.825VSet CPU voltage from 1.050V ~ 1.825V

Moet je tweede vraag toch wel beantwoorden, niet ?

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 18:58:
Vcore nog hoger? Ik dacht dat 1,7 zo'n beetje de max was voor een P4, aangezien daarboven SNDS kan optreden.
offtopic maar ter verduidelijking
Even voor de duidelijkheid. Een 1700 is er niet met Northwood core. Dus zal er ook geen SNDS optreden bij deze P4 met Willimate core. De core spanning ligt ook iets hoger bij de Willimate (1,7V als ik me niet vergis) dus zal dat geen probleem moeten zijn. Er word ook al aangegeven dat hij de vcore nog niet heeft verhoogd :P

ontopic

1) Het maakt niet zoveel uit dat je vcore een beetje fluctueert (kijk maar als je de cpu stressed. dan zal je vcore ook wisselen)
Het is pa een probleem als hij totaal instort dan

2) En zoals BioWEB al heef aangetoond: op die manier dus
Willimate P4's staan er niet echt om bekend dat het OC monsters zijn maar ik zou zeggen veel suc6 ermee en houd ons op de hoogte

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Bal0n schreef op 01 July 2003 @ 18:42:
Het schommelen van die Vcore is niet schadelijk. Tenzij je het erg vind om over 10 jaar een neiuwe CPU te kopen omdat deze kapot is.

En over Vcore veranderen: Gigabyte.com, pak je manual erbij of neus wat rond in de BIOS..
het is wel www.gigabyte.com.tw

• Hahn
BioWEB schreef op 01 July 2003 @ 23:14:
[...]

Geheel offtopic, maar wel grappig dat je zo'n leuk foutje maakt. Eerst beweren dat van 1,6 naar 1,8 verspringen bijvoorbeeld slecht is maar ook dat iedereen vrijwel 0,2V afwijking heeft... Uiteraard dus 0,02 (dit is geen mierenneukerij ofzo hoor, vond het gewoon grappig).
Typotje :) En dit valt bij mij trouwens wel onder het kopje 'mierenneuken' :P

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook, als ik me Vcore omhoog gooi wordt ie ontzettend instabiel, ik moet hem omhoog gooien anders kan ik niet overclocken maar als ik dit doe vliegt ie elke keer in de beveiliging en slaat ie af.
enig idee hoe ik dit kan oplossen, betere voeding misschien ofzo :?

• Hahn
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 11:40:
Dit probleem heb ik ook, als ik me Vcore omhoog gooi wordt ie ontzettend instabiel, ik moet hem omhoog gooien anders kan ik niet overclocken maar als ik dit doe vliegt ie elke keer in de beveiliging en slaat ie af.
enig idee hoe ik dit kan oplossen, betere voeding misschien ofzo :?
Kijk eens naar je temperatuur. Meestal zorgt een hogere voltage juist voor meer stabiliteit, maar wordt de PC daardoor ook warmer. En (teveel) warmte zorgt voor minder stabiliteit :)

• BlackLion
BioWEB schreef op 01 July 2003 @ 23:14:
[...]

Ontopic:

BlackLion87 >>> Ik heb maar even voor je gezocht (voortaan zelf doen he, google bijvoorbeeld) en vond in de usermanual van de GA-8IDX (dus zonder de (h) maar lijkt me hetzelfde ?) op pagina 47 de volgende BIOS optie, die op het eerste scherm moet staan: "Frequency/Voltage Control". Ga daar even naartoe en de een-na-laatste optie is "CPU OverVoltage Control*". Daarnaartoe en dan zie je dit:

NormalAuto detect CPU voltage (default)
1.050V ~ 1.825VSet CPU voltage from 1.050V ~ 1.825V

Moet je tweede vraag toch wel beantwoorden, niet ?
ja goed antwoord :) 8)7 danku :+

ik zal binnenkort een kijkje gaan nemen en het hier wel posten denk ik.
de reden voor die vraag was omdat ik niet hoger dan een FSB van 109 kon komen(crached)
en 8IDX lijkt me hetzelfde de (H) staat ook tussen haakjes :)
en nog iets... het is een willamette. O-)

edit:

ik heb gekeken in bios en niet wat gevonden om de VCore v te verhogen alleen dimm en agp v..
dan maar zo laten he :)

[ Voor 25% gewijzigd door BlackLion op 02-07-2003 18:13 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

MaRc0 schreef op 02 July 2003 @ 10:53:
[...]
Typotje :) En dit valt bij mij trouwens wel onder het kopje 'mierenneuken' :P
Ja, pure mierenneukerij, alleen mijn opmerking was alleen niet zo bedoeld (daarom zei ik het ff) maar meer omdat ik het wel :+ vond.

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 03-07-2003 00:43 ]

Verwijderd

die Vcore is helemaal niet instabiel, dat is gewoon normaal...
Vcore verhoog je in je BIOS, vaak onder advanced chipset features
Pagina: 1