Toon posts:

Oracle9iAS zonder domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
wie heeft er ervaring met het installeren van Oracle9iAS in een netwerk zonder domain controller? Ik ben bezig om een test netwerk op te zetten. Win2k server draait maar als ik Oracle9iAS wil installeren verteld hij me dat de server geen onderdeel uitmaakt van een domain.

Dit klopt maar ik heb helemaal geen zin om een domain aan te gaan maken. Alle andere Oracle software die ik ooit heb geinstalleerd werkte perfect ook als de server geen onderdeel was van een domain.

Nu heb ik me laten vertellen dat het wel mogelijk is met enkele aanpassingen in de TNSNAMES.ORA file en wat dingen veranderen in de HOSTS file maar geen idee welke kant ik op moet.

Iemand enige ervaring op dit gebied?

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Probeer het hier eens mee

http://www.oracle.com/for...=6174&q=646f6d61696e#6174

En natuurlijk

You can add edit (with Notepad):
C:\WINNT\system32\drivers\etc\hosts

and enter:
127.0.0.1 localhost
your-ip fully-qualified-hostname (make it up, if you don't belong to a real domain)

For example, you could enter:
127.0.0.1 localhost
130.35.47.9 mymachine.oracle.com

Then reboot and start installation.

(Naturally, if you don't belong to a domain, you'll never be able to access this Application server from any other machine on the network.)

[ Voor 66% gewijzigd door Danster op 01-07-2003 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,
ok duidelijk, Oracle had wel wat meer duidelijkheid mogen scheppen in zijn mededeling dan vindt ik. Ik was al even bang dat de 9iAS onder windows ook echt alleen in een Microsoft Domain Network zou kunnen draaien.

Ik ga het zometeen direct even proberen en laat weten hoe het allemaal verlopen is. :-)