Toon posts:

[Windows XP] USB werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de een of andere reden detecteert Windows geen USB-apparaten sinds ik Windows XP heb geinstalleerd. De apparaten - het betreft een tweetal gamepads - krijgen gewoon voeding (het lampje brandt) en ze werken gewoon op andere PC's. De USB-muis wil ook niet werken. In Apparaatbeheer (Device Manager) wordt er 2x USB Root Hub en 2x SiS 7001 PCI to USB Open Host Controller weergeven. De standaard Windows XP drivers zijn geinstalleerd. Weet iemand hier misschien raad mee?

Mijn systeem:
AMD Athlon XP2000+
ECS K7S6A
Microsoft Windows ME + Microsoft Windows XP + Red Hat Linux 9 + Microsoft Windows Longhorn XP Pro Beta Build 4008 (USB werkt op geen van alle systemen, maar ik heb niet in RHL getest omdat de XServer niet meer kon opstarten:'()

Verwijderd

probeer de drivers van je mobo eens...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:35:
Microsoft Windows ME + Microsoft Windows XP + Red Hat Linux 9 + Microsoft Windows Longhorn XP Pro Beta Build 4008 (USB werkt op geen van alle systemen, maar ik heb niet in RHL getest omdat de XServer niet meer kon opstarten:'()
USB ondersteuning aan staan in je bios? Alhoewel windows je USB wel detecteerd...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers van de bijgeleverde cd van ECS geprobeerd, maar het werkt niet. Ik heb in het BIOS de USB1 ACCESS INTERFACE ingesteld op PCI BUS. Moet ik het instellen op EMBEDDED BUS? Voor zover ik weet is USB gewoon enabled in mijn BIOS, alleen Windows kan geen USB apparaten detecteren. Is er echt niemand die mijn probleem herkent en kan oplossen? Of moet ik voortaan betere mobo's aanschaffen (zoals EPOX en ASUS)?

thnx anyway voor het reply-en....