Toon posts:

Probleempje met een NES...

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval;

Ik kom hier in Sittard dus bij de kringloopwinkel en ik zie daar een NES staan voor 15 euro. "Voor niks!" denk ik en ik neem het ding mee naar huis.

Thuis aangekomen haal ik het ding uit de doos en begin hem aan te sluiten en de spellen te bekijken (10 stuks). Nu wil ik het ding in het stopcontact steken, blijkt er geen adapter bij te zitten :/...

Op het apparaat staat het volgende:

code:
1
RATING : AC9V 50Hz 1.3A

Nu is mijn vraag dus, wat kan ik gaan gebruiken als voeding en waar zou ik evt een nieuwe adapter kunnen krijgen :?

Het spijt mij bijzonder erg als ik in het verkeerde subforum zou zitten, maar ik kon me geen ander bedenken om het in te zetten. So feel free om het te verplaatsen...

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2025
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:34:
Het volgende is het geval;

Ik kom hier in Sittard dus bij de kringloopwinkel en ik zie daar een NES staan voor 15 euro. "Voor niks!" denk ik en ik neem het ding mee naar huis.

Thuis aangekomen haal ik het ding uit de doos en begin hem aan te sluiten en de spellen te bekijken (10 stuks). Nu wil ik het ding in het stopcontact steken, blijkt er geen adapter bij te zitten :/...

Op het apparaat staat het volgende:

code:
1
RATING : AC9V 50Hz 1.3A

Nu is mijn vraag dus, wat kan ik gaan gebruiken als voeding en waar zou ik evt een nieuwe adapter kunnen krijgen :?

Het spijt mij bijzonder erg als ik in het verkeerde subforum zou zitten, maar ik kon me geen ander bedenken om het in te zetten. So feel free om het te verplaatsen...
Dit is toch gewoon 9V? moet niet zo moeilijk zijn lijkt me..

- Maar je maakt wel wat mee! -

Verwijderd

Topicstarter
Deviator79 schreef op 01 July 2003 @ 16:37:
[...]

Dit is toch gewoon 9V? moet niet zo moeilijk zijn lijkt me..
Lijkt mij dus van wel, aangezien ik niet weet waar ik zo'n adapter zou kunnen kopen.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Gewoon een universeel adaptertje halen, 9v op 1.3 ampere is nog wel te doen..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op 01 juli 2003 @ 16:38:
Gewoon een universeel adaptertje halen, 9v op 1.3 ampere is nog wel te doen..
Juist, maar waar?

Verwijderd

Volgens mij kun je ze bij de Gamma of Praxis ook al halen. Kijk anders in een elektronica zaak bij jouw in de buurt. :)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

1.3 ampere is best nog wel veel voor een universeel adaptertje. Denk dat je even naar een speciaalzaak moet. 9V en minimaal 1.3A dus.
Now you're playing with power ;)

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
Disciplus-Simplex schreef op 01 juli 2003 @ 16:41:
1.3 ampere is best nog wel veel voor een universeel adaptertje. Denk dat je even naar een speciaalzaak moet. 9V en minimaal 1.3A dus.
Now you're playing with power ;)
Als het nou 9V is en er zit bijv. 2 ampere op, maakt dat wat uit?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 16:12

megaleo

Special member

Je moet gewoon zo'n regelbaar adaptertje halen bij je lokale elektroboer. Die hebben allerlei verschillende als het goed is. :)

Verwijderd

Gewoon een 9-12Volt adapter gebruiken.

Gelijk of Wissel maakt bij de NES niet uit (er zit een gelijkrichter en 7405 vlak achter de voedingsingang)~

Minimaal 1.3 Ampere, meer mag altijd.

Succes ;)

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ff offtopic en nieuwsgierig hoor, maar hoe heet die kringloopwinkel? En hadden ze daar nog meer aan Nintendo of SEGA zooi? Een NES + 10 spellen voor 15 Euro = geen geld.

[ Voor 9% gewijzigd door GZ op 01-07-2003 19:08 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Misschien heb je ook een SNES, dan kun je ook gewoon die adapter gebruiken. Aangezien het enige verschil tussen de twee adapters de opdruk is ;)

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
GolbeZeromus schreef op 01 July 2003 @ 19:07:
Ff offtopic en nieuwsgierig hoor, maar hoe heet die kringloopwinkel? En hadden ze daar nog meer aan Nintendo of SEGA zooi? Een NES + 10 spellen voor 15 Euro = geen geld.
Jammer voor je, dat was het enige aan console wat er lag...

Mocht je mij toch niet geloven dan kun je zelf gaan kijken (hebben er ook andere gave ouwe troep) in Sittard op het industrieterrein.

Routebeschrijvinkje:

Als je op de rijksweg van Susteren afkomt, dan ligt er een 24uurs Shell Tankstation links van de weg. Daar vlak achter zijn stoplichten, daar ga je linksaf. Vlak daarna ga je onder een ijzeren spoorbrug door en vlak daarachter kun je rechts (Als je rechtdoor rijdt dan kom je links de Leenbakker tegen) afslaan richting een rotonde. Op die rotonde ga je links en dan blijf je gewoon de weg volgen. Dan krijg je eerst een bocht naar rechts en dan ligt het aan de rechterkant, achter een oud-ijzer handel.

15 euro waren eigenlijk ook teveel, want hij doet het niet :'(...

Het enige wat hij doet als ik hem aan de stroom hang (ik heb de adapter van een vriend geleend voordat ik een nieuwe ga kopen) en aanzet, is knipperen met de "Power LED". Ook op de TV zie je weinig meer dan een beeld van het spel dat synchroon met de knipperende LED, aan en uit gaat...

Wie weet wat er met het ding is of wie heeft er een site met handige weetjes over die console?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wel fijn dat zoveel mensen hier meteen uitgaan van 'een gewoon 9V adaptertje', terwijl er duidelijk AC 50hz staat! Voor hetzelfde geld had de TS z'n NES daarmee opgeblaven.

Dit is niet bedoeld richting de mensen die het zeggen omdat ze weten dat de NES ook gewoon gelijkstroom slikt :) (en dat ook erbij zeggen)

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 02 juli 2003 @ 01:32:
Wel fijn dat zoveel mensen hier meteen uitgaan van 'een gewoon 9V adaptertje', terwijl er duidelijk AC 50hz staat! Voor hetzelfde geld had de TS z'n NES daarmee opgeblaven.

Dit is niet bedoeld richting de mensen die het zeggen omdat ze weten dat de NES ook gewoon gelijkstroom slikt :) (en dat ook erbij zeggen)
Ja, AC/DC is echt een vette band vind ik :).

Hij werkt iig niet en ik ga hem denk ik eens schoonmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem schoongemaakt (wel 3 keer) en nog geen fuck...

Nu geeft hij alleen maar dat grijze scherm...

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAAAAAAAH, hij werkt eindelijk weer!

Deze site heeft de remedie voor mijn probleem!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Het cartridgeslot is ook inderdaad 1 van de manko's van het cartridgesysteem...
Afbeeldingslocatie: http://www.classicgaming.com/features/articles/nesrepair/nesslot.jpg
http://www.google.nl/search?q=nes+repair+cartridge+slot
Blij te horen dat er weer 1 NES uit de dood gered is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 04:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 04:43:
Het cartridgeslot is ook inderdaad 1 van de manko's van het cartridgesysteem...
[afbeelding]
http://www.google.nl/search?q=nes+repair+cartridge+slot
Blij te horen dat er weer 1 NES uit de dood gered is ;)
Er zat ook een behoorlijke aanslag op het moederbord van de NES, maar na wat grondig poetsen en schuren met de alcohol is dat opgelost (ik had nu geen Weller bij de hand, anders had ik de betreffende soldeereilandjes nog even schoongesoldeerd).

Ook een paar pinnetjes van die connector waren aangetast, ook dit heb ik er (voorzichtig!) afgeschuurd.

En toen als laatste (ik had hem al 3 keer in en uit elkaar gehaald) heb ik die pinnetjes nog recht gebogen. Het gaat dus om de pinnetjes waar de cartridge mee in contact komt.

3 van de 10 spellen functioneerden maar, dus ik weer balen. Toen kwam iemand met de opmerking dat je eens in de spellen moest blazen ("yeah right" dacht ik, "alsof dat helpt..."). En het werkte ook nog!

Nu ga ik alleen nog even de spellen schoonmaken met een wattenstaafje en wat alcohol.

Die connectors zijn evt ook op internet nieuw te koop, mocht je er een puinhoop van hebben gemaakt met het buigen ofzo ;).

Ik zal hier nog even een aantal handige sites geven bij het schoonmaken:

Schoonmaken van games
Schoonmaken van de NES
Buigen van de pinnetjes

Nog een handige tip: Als je besluit het ding uit elkaar te draaien, onthoud dan goed waar je de schroefjes uitdraait, maak dus gebruik van die plaatjes op de aangegeven site. Ook zijn er 2 schroeven die verschillen van kleur van de rest, onthoud waar deze 2 schroeven vandaan komen.

Zo en nu wat spellen gaan verzamelen :) (Ebay NL, Ebay.com, Marktplaats)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 15:12 . Reden: Toevoeging van wat sites ]

Pagina: 1