Asus P4PE :(

Pagina: 1
Acties:

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 14:06
Ik ben sinds een aantal uren de trotse eigenaar van een ASUS P4PE Moederbord met een intel cel. 2.4Ghz Processor en 512Mb DDR 333 (64*64)

ALleen dat **** ding werkt niet als ik het stekkerje in de voeding steek beginnen alle fans te draaien en 4 sec. later poef alles uit......

iemand een idee wat dit is?

Verwijderd

kun je ook niet in de BIOS komen ?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

...Cel 2,4Ghz...

Toen ik net mijn moederbord had was ik vergeten om de 12volt aansluiting voor mijn P4 aan te sluiten....vond die niet zo leuk! Starte dus onder geen beding op... :(

3 uur later vondt ik dat ik dat lullige stekkertje vergen was :P 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 01-07-2003 16:17 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

dir 4-pin stekker inderdaad. erug belangrijk.... staat ook in je MANUAL!

• ijsbeer910
nee het beeldscherm veranderd niet eens van kleur of wat dan ook, als ik het geheugen er uit trek begind ie wel te piepen ik heb de processor al uitgewisseld met een andere celeron, kprobeer het nu ff met me oude 1,5G p4

• ijsbeer910
Helaas die zit er ook in, .... een andere voeding hebik ook al geprobeerd

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

hmmm.... wat voor geheugen merk heb je ?

Verwijderd

Raakt je moederbord niet ergens een stukje metaal aan waar het niet mag? Dus een ophangvoetje wat niet onder een gat zit. Dan doet een moederbord het ook wel eens niet.

Zit je processor wel goed goed op je moederbord??

wat geven de lichtjes aan op je asus moederbord??

• ijsbeer910
ships ook met die andere processor doet ie het niet.. MBO stuk? of geheugen? of ben ik echt iets vergeten op de 2 voeding stekkers(4P en 10P) na

Verwijderd

color code :)

• ijsbeer910
led's geven aan spanning aanwezig op MBO, rode led is uit wat de indicatie geeft datje een foute AGP kaart gebruikt bij oplichting

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, okay

Pak de manual van je moederbord eens, maak ALLES los!

En ga stap voor stap het moederbord aansluiten!

Verwijderd

Wat voor kast /voeding heb je ? heb je ook nie alleen die grote power stekker, maar ook die kleine (4-pin) ?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:25:
Wat voor kast /voeding heb je ? heb je ook nie alleen die grote power stekker, maar ook die kleine (4-pin) ?
He He, nee dat hebben we al uitgesloten! Die 4 pin zit er in!

( lees een paar posts naar boven )

Verwijderd

chk :)

• ijsbeer910
Heejj
lijkt op een kortsluiting onder het moederbord
hij blijft nou branden :D
ff verder zoeken

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde setje, hij startte bij mij standaard op 133 MHz op, dus 3200 MHz, maar in principe gaf dat geen probleem.
Heb je niet beide stekkertjes tegelijk aangesloten hoop ik (Easy-Plug en die standaard 4pin)?
Het klinkt of je alleen de stekker in de voeding (die je aan hebt staan) steekt, standaard gaat hij dan idd een paar tellen aan en weer uit...?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gianni Rombios schreef op 01 July 2003 @ 16:35:
Ik heb precies hetzelfde setje, hij startte bij mij standaard op 133 MHz op, dus 3200 MHz, maar in principe gaf dat geen probleem.
Heb je niet beide stekkertjes tegelijk aangesloten hoop ik (Easy-Plug en die standaard 4pin)?
Het klinkt of je alleen de stekker in de voeding (die je aan hebt staan) steekt, standaard gaat hij dan idd een paar tellen aan en weer uit...?
Goed punt.....zelf heb ik beide stekkers in mijn moederbord gestoken...he...als er twee aansluitingen zijn :P

Ach asus maakt die EZ plug aansluiting alleen maar als je een non-p4 voeding hebt!

• ijsbeer910
het probleem is nou weer terug , of het MBO nou in de lucht hangt of niet.....

Gianni, welke stekkers bedoelje? ikheb die "2*2" en die "10*2" aan gesloten en de 1*4 los, dus niet aan gesloten.

daarnet deed ie het ff... heel ff....

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

die efkes die 1x4 molex in de EZplug naast je processor dat zou het misschien oplossen!

• ijsbeer910
dat heb ik gedaan ik meen dat ie het erna deed maar toen ik em zelf uitzette en weer aan zette deed ie dat ook niet meer...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

DOA, je moederbord klinkt dood!

Of het is je geheugen natuurlijk....test eerst eens je geheugen in een andere pc zodat je zeker weet dat het niet je geheugen is!

Maar als het niet je geheugen is....en niet je processor...dan is het zeer waarschijnlijk je moederbord!

Verwijderd

oude OS er nog op..?.....Raid in de bios uitzetten. O-)
en anders format C:.......

Verwijderd

kan niet. hij MOET zowie zo de BIOS in kunnen

• ijsbeer910
Ik kan niet in de bios komen want de videokaart wordt nog niet eens opgestart...
het geheugen heb ik ook net nieuw gekocht (nu hoeft dat niets te zeggen..) Corsair 512Mb 333 Mhz DDR 64*64. helaas kan ik deze nergens testten :(

Verwijderd

swampy schreef op 01 July 2003 @ 16:25:
Mmm, okay

Pak de manual van je moederbord eens, maak ALLES los!

En ga stap voor stap het moederbord aansluiten!
Het klinkt alsof je door je enthousiasme voor dit nieuwe setje inderdaad iets te slordig aan het monteren geslagen bent. Gewoon alles demonteren, en na een glaasje cola of een kopje thee (liefst sterrenmix), met de manual in de hand, rustig stap voor stap alles opnieuw aansluiten (als je geen beitel en waterpomptang gebruikt hebt zal hardware echt niet zo snel kapot gaan). :z

Het na enkele seconden activiteit weer afsluiten, zou net zo goed met het onjuist aansluiten van je ATX voeding te maken kunnen hebben. Om maar even een voorbeeld te noemen.

edit:
Kloppen je kast en voeding wel met dit bordje?

Relax en succes. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 17:18 . Reden: verduidelijken ]

Verwijderd

Ehh. ik wil niet lullig doen, maar het klinkt best naar een losse connectie/niet aangesloten CPU fan.
Die ook goed nagekeken/vervangen met een andere ?

• ijsbeer910
het moederbord ligt open en blood op de tafel (en der liggen niet eens schroefjes onder) voeding ook uit je kast gehaald (p4) voeding videokaart er in gestoken, toetsenbord 1 X ddr geheugen er in en een processor met aangesloten cooler. GEEN hd of Cdrom of andere pci dingen aangesloten

als het geheugen er uit is blijven alle fannen aanstaan wat in houd dat ie niet uitgaat zoals andere keren. het beeld veranderd totaal, maar het lijkt echt niet op een opstart scherm.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ijsbeer schreef op 01 juli 2003 @ 17:23:
het moederbord ligt open en blood op de tafel (en der liggen niet eens schroefjes onder) voeding ook uit je kast gehaald (p4) voeding videokaart er in gestoken, toetsenbord 1 X ddr geheugen er in en een processor met aangesloten cooler. GEEN hd of Cdrom of andere pci dingen aangesloten

als het geheugen er uit is blijven alle fannen aanstaan wat in houd dat ie niet uitgaat zoals andere keren. het beeld veranderd totaal, maar het lijkt echt niet op een opstart scherm.
Uuuh...kappot geheugen? Want blijkbaar wil de hardware wel maar kan het zonder geheugen niet echt opstarten!

• ijsbeer910
ik heb net een anders modulletje gehaald SSided, 256 Mb en 333 Mhz ook hier werkt ie niet op.....

zou het dan niet ASUS maar AARSUS zijn :P

Verwijderd

Misschien een lullige vraag (dit moederplankje wil dat je je geheugen op een bepaalde manier in de sockets stopt. Vooral bij double-sided zijn er restricties nl. dimm 1 & 2. Zie par. 2.5.2 van de manual), maar gebruik je de juiste sleufjes? (Ik probeer ook maar wat).

Heb je anders een ander reepje wat je even kan proberen. Want het lijkt er op dat je toch een geheugen probleem hebt.

[off topic]

Waar ging het ook al weer over? :?

edit:
Alweer achterhaald!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 18:18 ]

Verwijderd

als je die easy plug en die 2*2 plug aansluit kan je je mobo killen... raar maar waar.

Verwijderd

ijsbeer schreef op 01 July 2003 @ 18:13:
ik heb net een anders modulletje gehaald SSided, 256 Mb en 333 Mhz ook hier werkt ie niet op.....

zou het dan niet ASUS maar AARSUS zijn :P
Ik vind 't lullig voor je, maar ik vrees dat je misschien wel gelijk hebt.
Ik zou nu toch maar proberen het bordje om te ruilen.

(Ik heb het zelfde bordje en dat draait al tijden perfect. Maar ja, je weet het vaak niet???)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 18:20:
als je die easy plug en die 2*2 plug aansluit kan je je mobo killen... raar maar waar.
Dat staat anders niet in de manual!!!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
xargon schreef op 01 July 2003 @ 18:20:

--------------------------------------------------------------------------------

Dat strookt niet met mijn ervaring.
Mijn P4T533 werd juist stabieler als ik beide aansluitingen gebruikte...

• ijsbeer910
hmmm hij draait nu, althans valt niet uit, alleen geen monitor....
ik heb ff lopen rommellen met de Dimm's

op Dimm2 SS 256Mb en Dimm3 DS 512 Mb, zou het een voorriutgan zijn? :S

Grr... dit kan niet 2 en 3 zijn de "zelfde" banken....

[ Voor 16% gewijzigd door ijsbeer910 op 01-07-2003 19:29 ]

Verwijderd

Ben eigenlijk aan het eind van pagina 2 toch wel benieuwd wat de rest van je specs zijn.....

• ijsbeer910
Nou ik ga morgen maar terug, het "verplaatsen" van het geheugen helpt ook niet echt, het zal wel weer iets lulligs zijn....

Bedankt voor het meedenken!!!!! (Y)
ik post nog wat het probleem is/was :)

Ijsbeertje

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 18:20:
Bij mij moeten beide erin... ja.. ASUS dus!

• ijsbeer910
nou na een uurtje nixxen en balen lossen de problemen na elkaar op, precies de zelfde opstelling, pc weer uitvallen, en op eens geheugen omgestoken, daarna werkte ie, maakt niet uit hoe ikhet geheugen zette. Nu nog beeld ergens een oude pci video kaart opgeduikeld, en ja hoor beeld. zou het dan toch incombinatie met alles de videokaart zijn geweest en nog een duister probleempje??

alleen nou weer een nieuwe videokaart kopen khad een ASUS V7100 64Mb
je zou bijna denken dat het moet werken.... Kga nog ff zoeken voor welke spanningen ze gemaakt zijn (MBO 1,5V)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
swampy schreef op 01 juli 2003 @ 16:41:
die efkes die 1x4 molex in de EZplug naast je processor dat zou het misschien oplossen!
dat mag dus absoluut niet. Daar kan je je bord zelfs mee slopen. ATX+12V of ATX+molex en niet anders!

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

bobsnl schreef op 01 juli 2003 @ 22:17:
[...]

dat mag dus absoluut niet. Daar kan je je bord zelfs mee slopen. ATX+12V of ATX+molex en niet anders!
Don't ask me...het werkt.....als ik alleen de 2*2 plug aansluit dan start het moederbord niet op, als ik alleen de molex aansluit dan start het moederbord niet op. Pas als ik BEIDE aansluit 8)7 dan goed mijn moederbord het....

Don't ask...just don't ask!

En met die opstelling draait mijn moederbord al een maand of 4!

• ijsbeer910
Maar goed nu alles bijna werkt... heeft iemand nog een klein ideetje waarom die AGP-Kaart(en) niet werkt(en), ze zijn 1,5 volt anders draaien ze ook niet op het andere Asus MBO.
de pci kaart doet het wel, ik heb nog niets in de bios veranderd. ka het aan de leeftijd van de kaart liggen ? Asus v7100, en een oudere 16Mb ofzo

sleepwelll

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Met dit Moederbord heb ik ook last gehad, ik had de fout gemaakt om teveel stroom stekkers in het MB te doen. Je normale ATX stekker, en dan dat vierkante stekker en ik had nog zo oude AT stekker erbij gedaan. Heb je dit toevallig gedaan, zoja haal er dan een af en laat het bord 4 uur zonder stroom staan hierna doet hij het weer.
Die 4 uur is echt nodig volgens een verkoper. Ik had geluk bij mij draait het nu.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

ik zie hier replies met dingen erin over een 4pin (voeding) molex?

mag ik het nut weten van het aansluiten ervan?

de gewoone kabel van je voeding voldoet toch?

of is dit speciaal bij de p4pe van asus?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Nope alle moederborden van Asus voor een P4 hebben dus dubbele stroompluggen naast de processor :-)

Verwijderd

kheb zelf een asusp4s533 gehad voor zover ik me kan herinneren had ie dat ook inderdaad, heb het nooit gebruikt? waarvoor dient het precies?

je hebt toch gewoon je standaard voeding connector?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 23:53:
kheb zelf een asusp4s533 gehad voor zover ik me kan herinneren had ie dat ook inderdaad, heb het nooit gebruikt? waarvoor dient het precies?

je hebt toch gewoon je standaard voeding connector?
EZPlug heet het, en wanneer je voeding dus geen P4 2*2 aansluiting heeft dan kun je ook een molex aansluiten!

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32
Zet alle settings in de bios eens op DEFAULT en dan de bootvolgorde van de videokaarten PCI > AGP en vise versa mogelijk dat dit nog oplossingen biedt.
Probeer je v7100 AGP eens in een andere PC om te kijken of hij nog goed is.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Verwijderd

ah het is dus niet nodig verder, en alleen als je geen voeding hebt die 'p4 compliant' is

wat is precies het verschil tussen een compliant en een 'oude' atx?

[/offtopic]

sorry :)

Verwijderd

ijsbeer schreef op 01 juli 2003 @ 23:26:
Maar goed nu alles bijna werkt... heeft iemand nog een klein ideetje waarom die AGP-Kaart(en) niet werkt(en), ze zijn 1,5 volt anders draaien ze ook niet op het andere Asus MBO.
Niet noodzakelijk. Asus heeft ook mobo's gemaakt die 3,3V AGP konden hebben.
Als je in dit bordje een 3,3V AGP kaart prikt moet het het rode (AGP_WARN1 :( ) ledje naast het AGP slot gaan branden.

(De manual zegt vervolgens: As long as this LED is lighted, you cannot turn on the system power even if you press the power button, thus preventing permanent damage to the motherboard :? ).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:01:
ah het is dus niet nodig verder, en alleen als je geen voeding hebt die 'p4 compliant' is

[/offtopic]

[net zo offtopic]
Die 4-pin ATX +12V stekker dus :) Uit de P4PE manual: To provide sufficient power to the CPU. (P4 zijn erg hongerig :O , dus 'oude' ATX voedingen hadden die stekker niet nodig)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:01:

[/offtopic]

De oude ATX voedingen hebben geen 4x4 Pentium4 stroomplugje. Om deze voedingen toch te kunnen gebruiken op P4 borden, heeft Asus de borden uitgerust met een gewone molex-stekker, genaamd EZ-Plug én een P4 4x4 stroomplug.

Als je een nieuwe voeding hebt, gebruik dan de 4x4 plug. Het schijnt dat deze stabieler is in het leveren van stroom; sommige mensen hebben problemen bij het gebruik van de EZ-plug in combinatie met sommige voedingen. Heb je een oudere voeding zonder 4x4 plug, gebruik dan een molex-stekker op de EZ-Plug.

Sluit ze NIET alle twee tegelijk aan!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:35:
[...]
De oude ATX voedingen hebben geen 4x4 Pentium4 stroomplugje. Om deze voedingen toch te kunnen gebruiken op P4 borden, heeft Asus de borden uitgerust met een gewone molex-stekker, genaamd EZ-Plug én een P4 4x4 stroomplug.

Als je een nieuwe voeding hebt, gebruik dan de 4x4 plug. Het schijnt dat deze stabieler is in het leveren van stroom; sommige mensen hebben problemen bij het gebruik van de EZ-plug in combinatie met sommige voedingen. Heb je een oudere voeding zonder 4x4 plug, gebruik dan een molex-stekker op de EZ-Plug.

Sluit ze NIET alle twee tegelijk aan!
Ik had ze dus tegelijk aan gesloten, volgens de verkoper heb ik geluk gehad dat me MB niet kapot is gegaan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Dit is normaal bij dit moederbord.. als je de stekker van de voeding er insteekt gaat ie idd een aantal seconden aan dan weer uit, normaal gesproken zou hij perfect moeten werken nadat je de pc weer aanzet.. sux6

Twitter | Linkedin

Verwijderd

we_are_borg schreef op 02 July 2003 @ 00:43:
Ik had ze dus tegelijk aan gesloten, volgens de verkoper heb ik geluk gehad dat me MB niet kapot is gegaan.
Hierin heeft de verkoper gelijk gehad. Je kunt je moederbord kapotmaken als je beiden aansluit. Het kan lang goed gaan, maar het kan ook snel fout gaan. Ik vind dat ASUS eigenlijk een beveiliging had moeten inbouwen: het bord zou niet moeten starten, of waarschuwingspieps moeten geven als beide stekkers zijn aangesloten. (Misschien doet het bord dat zelfs wel... ik ga het niet testen. :) )
Evil M@V schreef op 02 juli 2003 @ 01:02:
Dit is normaal bij dit moederbord.. als je de stekker van de voeding er insteekt gaat ie idd een aantal seconden aan dan weer uit, normaal gesproken zou hij perfect moeten werken nadat je de pc weer aanzet.. sux6
Ah crap! Niet aan gedacht. Een P4PE met een cold-boot probleem misschien. Er is een klein percentage van de oude revisies (1.0 en 1.1) die problemen heeft met het stroomcircuit. Bij de 1.02 en 1.03 revisies zou het opgelost zijn. Ik heb een 1.03, en ik heb nergens last van. Bij het cold-boot probleem start de PC vaak niet. Men moet de PC dan vaker aanzetten, en soms aanzetten en direct 1 of 2x op RESET drukken. Ik zou zeggen: RUILEN DIE HAP!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 01:21 ]

• ijsbeer910
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 00:26:
[...]

Niet noodzakelijk. Asus heeft ook mobo's gemaakt die 3,3V AGP konden hebben.
Als je in dit bordje een 3,3V AGP kaart prikt moet het het rode (AGP_WARN1 :( ) ledje naast het AGP slot gaan branden.

(De manual zegt vervolgens: As long as this LED is lighted, you cannot turn on the system power even if you press the power button, thus preventing permanent damage to the motherboard :? ).
Het is een 1,5V AGP kaartje, in het andere MBO doet hij het wel, in de hardware shit in windowsXP wordt ie wel gezien samen met het werkende pci kaartje, het lijkt er op dat ie in de bios uitstaat. de bios heb ik al op default gezet,
agp spanning op auto (ipv 1,5V 1,6V of 1,7V) en de AGP snelheid op 1XAGP en op 4XAGP gezet geen van alle is het.....

als de AGP kaart samen met het pci kaartje aangesloten staat dan gaat de AGP kaart toch voor de pci?

[ Voor 7% gewijzigd door ijsbeer910 op 02-07-2003 13:41 ]

• ijsbeer910
Nou zeg het werkt allemaal:S :D:D:D wat het is geweest geeen idee, misschien opstart probleempjes.....

Maarre super bedankt voor jullie hulp!!!!
ijsbeertje
Pagina: 1