Toon posts:

[Word 2002] crahsed bij Save as..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn PC eens helemaal heb leeggegooit en alles weer opnieuw geinstalleerd heb, gebeurt er iets merkwaardigs:
Namelijk als ik een Word document aanmaak of open en ik kies voor save as, dan verdwijnen alle schermen van Word en ben ik mijn werk helemaal kwijt. Soms moet ik zelfs oude .doc´s gebruiken, omdat ik de nieuwe helemaal niet kan saven!

Wie kent dit probleem en heeft een mogelijke oplossing? Ik kan er namelijks helemaal niks over vinden....

Mijn Specs:
Win XP (zonder sp1)
Office XP (zonder sp1)
P4 1800 - PC800

(voor de nieuwe installatie werkte alles dus prima)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wat heb je zelf allemaal al geprobeert? heb je het ook bij andere save-as dialogen (save as in andere programma's)?
probeer office eens te verwijderen en opnieuw te installeren.
probeer de beide service packs eens te installeren.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt zich alleen bij Word voor te doen (ook als ik Word als mail editor in Outlook gebruik). Ik heb Office al een keer opnieuw geinstalleerd. Service packs? Mja, dat gaat dus niet :(

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 13:06

lordsnow

I know nothing

Even de Windows Search gebruiken [Start -> Search], en dan zoeken naar normal.dot. Alle gevonden bestanden (normal.dot's dus) verwijderen. Daarna Word opstarten om te zien of 'ie weer normaal werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Oja, de auto recovery werkt in dit geval ook niet en ik krijg geen meldingen over fouten of iets dergelijks. Het programma kapt er gewoon mee. Verder heb ik een goed systeem zonder flauwekul of rotzooi (virussen of adware e.d.).
Ik heb in Java met de FileDialog class allerlij excepties geprobeerd te genereren, maar die werden allemaal netjes afgevangen, dus mijn conclusie is dat het iets specifieks in Word is...

• flexje
  • Laatst online: 22:17

flexje

got-father

Kijk is in de Event Viewer wat er daar staat. (control panel -> Admin. Tools -> Event Viewer)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Redhat en openoffice installeren ;) (sorry, kon het niet laten)

Als ik jou was zou ik XP als Office helemaal opnieuw installeren. Vaak is het vrijwel onmogelijk om bij dit soort fouten de oorzaak te achterhalen. Eventueel kan je nog wel in je application / event log kijken (in de command-shell: eventvwr) of je nog rare dingen ziet, maar ik geef je weinig kans dat je daar wat mee opschiet.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
De Event Viewer (logboeken) geeft geen meldingen weer over Word (helemaal niks op de tijd dat het voorkomt)
Ik merk trouwens wel dat het meestal alleen de eerste keer voorkomt. Start ik Word na zo´n crash opnieuw op, dan kan ik wel gewoon Save as gebruiken..

• flexje
  • Laatst online: 22:17

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:17:
De Event Viewer (logboeken) geeft geen meldingen weer over Word (helemaal niks op de tijd dat het voorkomt)
Ik merk trouwens wel dat het meestal alleen de eerste keer voorkomt. Start ik Word na zo´n crash opnieuw op, dan kan ik wel gewoon Save as gebruiken..
Ook niet in de System Log? Vreemd :/

//edit

Heb je "Write an event to the system log" wel aan?
(System Properties -> Tabblad Advanced -> Startup and Recovery -> "Write an event to the system log")

[ Voor 18% gewijzigd door flexje op 01-07-2003 16:28 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik, maar deze fout komt er niet in. Zoals ik al zei: geen foutmeldingen, helemaal niks..

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op 01 July 2003 @ 16:06:
Even de Windows Search gebruiken [Start -> Search], en dan zoeken naar normal.dot. Alle gevonden bestanden (normal.dot's dus) verwijderen. Daarna Word opstarten om te zien of 'ie weer normaal werkt.
Dit lijkt te werken!! :D
Ik heb tweemaal mijn systeem opnieuw opgestart en in Word een nieuw Doc opgeslagen met Save as!!
Ik ben er nog niet helemaal zeker van, Maar als dit het is dan ontzettend bedankt!! _/-\o_

//Edit
Shit, in Word lijkt het nu helemaal goed te gaan.. Alleen in outlook, waarin Word mijn editor is, gaat het nu altijd fout. maw ik gan mijn concept mailtjes niet opslaan!!! :X :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 16:43 ]

Pagina: 1