Hallo GOT,
Pas geleden kocht ik een tweede netwerkkaart voor in de computer en douwde hem in een open slot.
Ging allemaal goed en windows startte op en herkende de kaart.
Ik volg gewoonlijke procedure om drivers te installen en dat werk allemaal.
Windows kopieert de bestanden van diskette, maar geeft dan opeens een error, hij kan het bestand niet meer vinden. Ik kijk op de diskette en ik zie dat het bestand daar heet bestand12.inf, maar windows zoekt naar bestand123.inf, dus ik plaats 3 achter naam van bestand op diskette.
Alles gaat nu goed en windows start opnieuw op.
Probleem is nu alleen dat hij niet verder gaat dan opstart scherm en dan opeens opnieuw opstart.
Ik krijg dan het menu van veilige modus ed, maar niks werkt.
Wel geeft hij de foutmelding:
Het xms geheugen is fout op adres 01CD907E
Inmiddels heb ik de kaart al verwijderd, maar dat mocht niet baten.
Windows opnieuw installenlukt ook niet, want scandisk doet raar, hij doet bij systeembestanden een half uur over 1 procent.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
(formatteren is geen optie, want er staan bestanden op die niet verloren mogen gaan)
Pas geleden kocht ik een tweede netwerkkaart voor in de computer en douwde hem in een open slot.
Ging allemaal goed en windows startte op en herkende de kaart.
Ik volg gewoonlijke procedure om drivers te installen en dat werk allemaal.
Windows kopieert de bestanden van diskette, maar geeft dan opeens een error, hij kan het bestand niet meer vinden. Ik kijk op de diskette en ik zie dat het bestand daar heet bestand12.inf, maar windows zoekt naar bestand123.inf, dus ik plaats 3 achter naam van bestand op diskette.
Alles gaat nu goed en windows start opnieuw op.
Probleem is nu alleen dat hij niet verder gaat dan opstart scherm en dan opeens opnieuw opstart.
Ik krijg dan het menu van veilige modus ed, maar niks werkt.
Wel geeft hij de foutmelding:
Het xms geheugen is fout op adres 01CD907E
Inmiddels heb ik de kaart al verwijderd, maar dat mocht niet baten.
Windows opnieuw installenlukt ook niet, want scandisk doet raar, hij doet bij systeembestanden een half uur over 1 procent.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
(formatteren is geen optie, want er staan bestanden op die niet verloren mogen gaan)