[monitor] laten repareren of niet?

Pagina: 1
Acties:

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024
Gisteravond zat ik lekker te GoT´en begeeft mijn monitor het. (CTX 19" VL950T)

De monitor had de laatste tijd al wat kuren, dus ik had het wel een beetje kunnen verwachten, soms hoorde ik een tik waarbij het beeld wegviel en na 2 sec weer terug kwam.

Nou heb ik met ctx gebeld, en je raad het al net buiten de garantie periode (in december 1999 gekocht 3 jaar garantie). Ik heb gevraagd of het te repareren was en wat het allemaal moet gaan kosten.
De monitor opsturen/laten ophalen kwam op 45 euro
Er naar laten kijken (diagnose stellen) kwam op 65 euro, daarover heen komen nog kosten voor te laten repareren (materiaal en uurloon).
Ik ben dus zowiezo 110 euro kwijt ook als ik hem zelf breng...

Wat zouden jullie doen? diagnose laten vast stellen en zowiezo 110 euro kwijt zijn, of een nieuwe monitor kopen??

Verwijderd

Een 19" CRT is niet zo heel duur, je kunt ook overwegen om voor +- 500 € een 17" TFT te nemen, hetzelfde beeldoppervlak en neemt minder ruimte in :)

Ik had zelf ook een VL950T (is nu van pa)

Verwijderd

Ik zou hem open schroeven en kijken of je kan vinden wat stuk is, en als je een beetje kan solderen zelf de spullekes halen bij de electro-boer en zelf fixen. Als je toch geen garantie meer hebt kan je het toch proberen te maken. Er zijn genoeg topics te vinden over hoe zelf de monitor te fixen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 15:35 . Reden: typo's :/ ]

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
Kijk eens op www.staiksterk.nl

Sinds 1mei2003 is er een nieuw consumentenrecht.

Je zal geen nieuwe krijgen, maar iets wat net buiten de garantie defect gaat, dan moet de fabrikant of verkoper iets voor je regelen.

Eigenlijk moet je bij de leverancier zijn.

Suc6

• BoerHarm
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 15:33:
Ik zou hem open shroeven en kijken of je kan vinden wat stuk is, en als je een beetje kan solderen zelf de spullekes halen bij de electro-boer en zelf fixen.
sjah, maar ik vind het een probleem om met dingen die op hoogspanning staan te werken....

Verwijderd

daar koop je tegen wordig bij een nieuwe voor of een ander zoeken voor reparatie zijn toch wel bedrijfjes die het ook maken kost mischien wel minder

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Ik zou hem open schroeven en kijken of je kan vinden wat stuk is, en als je een beetje kan solderen zelf de spullekes halen bij de electro-boer en zelf fixen. Als je toch geen garantie meer hebt kan je het toch proberen te maken. Er zijn genoeg topics te vinden over hoe zeld de monitor te fixen.
Om vervolgens over een tijdje te horen dat BoerHarm dood is vanwege een grote schok.

Alleen maar zelf in een monitor gaan knutselen als je verrekkes goed weet wat je aan het doen bent!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BoerHarm
Een 19" CRT is niet zo heel duur, je kunt ook overwegen om voor +- 500 € een 17" TFT te nemen, hetzelfde beeldoppervlak en neemt minder ruimte in :)

Ik had zelf ook een VL950T (is nu van pa)
daar zit ik dus ook aan te denken, maar om nou te zeggen dat ik zin heb om veel geld uit te geven.... je kan je geld maar 1 keer besteden..

• BoerHarm
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 15:35:
daar koop je tegen wordig bij een nieuwe voor of een ander zoeken voor reparatie zijn toch wel bedrijfjes die het ook maken kost mischien wel minder
aan wat voor bedrijfjes denk je dan??

Verwijderd

BoerHarm schreef op 01 juli 2003 @ 15:35:
[...]

sjah, maar ik vind het een probleem om met dingen die op hoogspanning staan te werken....
gewoon goed opletten en niets aanraken met je handjes. vooral voor de elco's bij de hoogspanning moet je opletten. Daar komen flinke vonken vanaf }), ook al heb je de monitor een dag uit het stopcontact liggen en de stekker kortgesloten (met een geisoleerde schroevendraaier / tang ... :+

En idd zoals gezegd, er alleen aan gaan prutsen als je weet wat je doet.... /me wil geen doden op zijn geweten :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 15:40 ]

Verwijderd

maak hem zelf eens open en bekijk de voeding eens. Deze wil wel eens het beeld laten wegzakken. Even schoonmaken en in elkaar schroeven.
Let wel bij het openen van de monitor kunnen nog hoge spanningen aanwezig zijn.
De monitor eerst volledig laten ontladen (neem 24 h).
Ik neem geen verantwoording voor wat hier staat!
Mijn keus is dit proberen en als dit niet werkt een nieuwe kopen.
(de oude dus inleveren bij de gemeente!)

• BoerHarm
Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 15:38:
maak hem zelf eens open en bekijk de voeding eens. Deze wil wel eens het beeld laten wegzakken. Even schoonmaken en in elkaar schroeven.
dan lever ik hem dus gewoon in waar ik die nieuwe monitor koop... hoeft niet persé bij de gemeente...

[ Voor 4% gewijzigd door BoerHarm op 01-07-2003 15:42 ]

Verwijderd

Je zou ook bij de computerwinkel om de hoek kunnen vragen of ze er naar kunnen en willen kijken, voor hetzelfde geld is het een klein goedkoop simpel dingetje wat kaduuk is.

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

Als ik het goed lees kwam het beeld toch weer terug???? :?
Wat is het probleem dan?

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou hem gewoon naar de lokale electro toko brengen. Heb ik mn tv ook wel een paar keer heen gebracht toen ie kapot was.. en zoveel verschilt een monitor nou ook weer niet van een tv denk ik.

• BoerHarm
renedepe schreef op 01 juli 2003 @ 15:42:
Als ik het goed lees kwam het beeld toch weer terug???? :?
Wat is het probleem dan?
na de laatste keer kwam het beeld niet meer terug... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 15:38:
24h alleen is niet genoeg.... spreek uit ervaring.... zie mijn eerdere post. (liet een tangetje vallen op de print en PATS, zo 2 flinke happen uit de tang gesmolten... :/

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

maar dat zei je er niet bij O-)

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Verwijderd

renedepe schreef op 01 July 2003 @ 16:00:
maar dat zei je er niet bij O-)
wil niet onnodig met mijn pruts praktijken te koop lopen. en ik ga ervan uit dat als je zo'n ding openschroeft je weet wat je doet. O-) Die monitor heeft het niet overleeft. >:)

• BoerHarm
ik heb met de locale elektronica boer gebeld, voor 25 euro kijken ze na hoeveel de reparatie kosten worden.. vind ik wel een goeie deal..

Verwijderd

Weet je al hoeveel de reparatiekosten zijn, ik heb sinds zondag exact hetzelfde probleem met exact dezelfde monitor. Eerst wat tikken, vervolgens het beeld wegvallen tijdens de tik en nu totaal geen beeld meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 16:09 ]

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 09:25
mijn CTX VL950 tikt ook al maanden, zal die dan zeer binnenkort ook de geest geven? :/

het probleem zit hem trouwens in de voeding en schijnt nog alwat te moeten kosten, vandaar dat ik mijn CTX uit het raam kieper als ie *echt* niks meer doet.

Verwijderd

Als je nog garantie hebt, snel laten repareren!
Valt je beeld ook even weg als je de tik hoort?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met een IIyama 8617E, nu kaduk, het beste idee is denk ik toch de lokale electrowinkel. Dit ga ik dan ook maar zsm doen, of heeft iemand een idee wat er kan zijn. De monitor geeft "no signal", dus geen beeld

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Heb hier ook een 15" scherm staan die niet meer aan wilde. Maar als je de stroom snoer iets naar boven/beneden drukte, dan werd de print iets verbogen waar door een losgeraakte soldering (als gevolg van het veelvuldig warm worden en weer afkoelen)weer kontakt maakte. Dus heb ik hem maar ff gesoldeerd.

Zelf ben ik blijer met de gratis 17" trinitron die leterlijk is gevalen. Deze heb ik weer kunnen redden door diverse draadbruggen te maken over de gescheurde print.

Grutte Pier fansels

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 15:51
hebben ze daar bij jullie niet een lokale monitor boer??
hier wel (joure/friesland) die repareert monitor erg goedkoop.

laatst ff gevraagd hoe ik die waas uit mijn beeld kon krijgen. kon hij wel ff doen, ff bijstellen... kwam op 25 euro zei hij...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Compaq V700 die nog maar in 1 refreshrate kan werken en de andere slaat het beeld van op hol. Draait weg en zo. Heb Compaq gebeld. We kunnen er niets mee meneer en het reparen kost minstens € 100. Ik laat hem op 800*600*75hz draaien en geen last ervan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1