[psu] Qtec 550 kapoet, maar wat ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Hier mijn qtec 550watt vandaag verrot gegaan, waarschijnlijk omdat de fans niet meer spinde, connectertjes van fans losgelaten oid denk ik (ik was net naar zolder), want hij was echt loeiheet, en toen ik hem open maakte drupte er lijm (door de hitte dus), dat al op de fan terecht was gekomen. Ik kan maar 1 ding ontdekken dat de boosdoener zou kunnen zijn dat hij het nu niet meer doet :(. Ik heb even foto's gemaakt, en heb het kreng er al uitgesoldeerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/voeding.JPG

Klopt het btw dat dit wat oranje, ik noem het maar oorsmeer, heeft hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/voeding2.JPG

Kheb namelijk geen garantie meer (fans 7 volt), en hijs best nieuw. Ook al koste hij maar 50 euro, vind ik het best zonde. Misschien beetje lastig topic, maar ben ook vooral benieuwd of dat oranje daar hoort.
Thnx

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

...consendatortje gesprongen..... hahah...oookey!

Yep die voeding is dood!

Voor 50 euro hoef je niet moeilijk te doen, gewoon een nieuwe kopen!

Je had gewoon een slecht exemplaar!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Tis geen normale condensator (zoals je op mobo's ziet), maar volgens mij moet het zo'n ding zijn (die grijze, tis rubber en geen ijzer):
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/voeding3.JPG

Ennuh.. er bestaat een electroboer, dus soldeer ik wel een nieuwe als dit de boosdoener is ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-07-2003 15:23 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat kapotte ding is een condensator, die kan je misschien vervangen maar het is maar de vraag of dat het enige is dat kapot is gegaan. Voor zover ik weet is die 'oorsmeer' heel normaal, ik weet niet waar het voor is maar ik denk dat het gebruikt wordt om te zorgen dat er geen contact komt tussen bepaalde onderdelen ofzo. Toen ik pas een voeding openmaakte (ook dood) zat er ook van die lijm-achtige troep op een paar onderdelen.

Hm die rubber zit er natuurlijk niet voor niks, waarschijnlijk als isolatiemateriaal oid :)

[ Voor 12% gewijzigd door JER00N op 01-07-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op 01 July 2003 @ 15:21:
...consendatortje gesprongen..... hahah...oookey!

Yep die voeding is dood!

Voor 50 euro hoef je niet moeilijk te doen, gewoon een nieuwe kopen!

Je had gewoon een slecht exemplaar!
dan zou hij toch ook het condensatortje kunnen vervangen voor een paar euro? door een van het zelfde type

ik weet niet of je ook z'n spoeltje kunt kopen maar als je eraan kunt komen zou die die er toch ook op kunnen solderen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
hmm khoop dat dat rubber condensatortje verrot is, en dat dat het enige is. Ik heb andere voedingen, maar die hebben een ander spoeletje erin oid.. ik ga wel morgen naar radiobeurs hier (onze dordtse electroboer) en kijk of ik, met een nieuwe erin gesoldeerd, weer verder kan blazen.

btw... het is eigk gewoon een spoeletje met een ijzeren kern dat ik eraf gesloopt heb volgens mij...

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-07-2003 15:32 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

sorry hoor maar het bovenste plaatje lijk mij meet op een spoeltje met een krimpkousje eromheen

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ummm, tja....je kan natuurlijk alle soort spoeltjes kopen en uitproberen maar a. dat maakt je voeding helemaal kappot, b. tijdsintensief.... c. uiteindelijk duurder als een nieuwe voeding d. maar wel een echt leuk tweaker projectje!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontstorings-spoeltje. Hebben ze vast nog wel bij de electronicashop en anders trek je hem uit een oude voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat spoeltje is denk ik toch niet het probleem. Dat die oorsmurrie erop zit is normaal, is een soort lijm dat hard wordt.

Zet hem weer eens aan en kijk wat er gebeurd. En mensen die gelijk roepen "weggooien" zijn volgens mij niet helemaal goed wijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik denk niet dat het spoeltje het probleem is. Eerder een ander component dat defect is, waardoor het spoeltje nu lekker warm wordt.

Ik zou de voeding niet weer aanzetten want dan doe je nog meer schade.

[ Voor 8% gewijzigd door Shuriken op 01-07-2003 17:13 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op 01 July 2003 @ 15:59:
Ummm, tja....je kan natuurlijk alle soort spoeltjes kopen en uitproberen maar a. dat maakt je voeding helemaal kappot, b. tijdsintensief.... c. uiteindelijk duurder als een nieuwe voeding d. maar wel een echt leuk tweaker projectje!
hoezo alle soorten spoeltjes probere? er zal vast ergens een type nummer opstaan/ te vinden zijn
dus dan is het helemaal niet duur/tijdsintensief......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Nou .. als ik hem aan doe, hoor ik ergens anders een sis geluidje van 1/10e seconde. Naja.. jammer.. hijs rip :(. Heb nu weer mn oude 350 watt voeding die het gewoon goed doet (5 volt is alleen brakker) met mn oc-de proc.. alleen vind ik het toch niet echt een lekker idee (als mn proc op 131 watt draait ;)). Moet maar weer eens gaan sparen.. ben nu echt blutje :).
Keb nu wel weer leuke voedingskastje (gold) 2 fangrilletjes erbij, en 2 transperante fannekes, molexjes etc... mag ik er nog lang plezier van hebben :D

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-07-2003 17:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Shuriken schreef op 01 juli 2003 @ 17:11:
Ik zou de voeding niet weer aanzetten want dan doe je nog meer schade.
En dus niet luisteren |:(

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

met wat foutzoeken kun je hem denk wel fixxen (al weet ik niet hoe ingewikkeld het is bij een voeding)
Pagina: 1