Toon posts:

Terratec Cinergy 400 & analoge sataliet ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou sinds 1 week de Terratec Cinergy 400 maar heb er nog weinig mee kunnen doen.

Nou had ik laatst geprobeerd hem te koppellen aan een analoge sateliet ontvanger, maar kreeg maar 1 kanaal te pakken tijdens de "automatisch kanalen zoeken".
Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe ik het zooitje aan moet sluiten wil ik wel alle kanalen kunnen ontvangen.
Moet ik het via coax aansluiten, of scart (een kabel met scart en svhs pluggen)
en moet ik dan de sataliet rechtstreeks aansluiten op de Tv tuner, of moet ik via de analoge sateliet ontvanger werken?

Met de analoge sateliet ontvanger kan ik zo'n 70 kanalen ontvangen (woon in duitsland)

Alvast bedankt.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
ehhhm, er IS ook maar 1 signaal te ontvangen......

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.no/tester/annet/terratec_cinergy400/produkt-org.jpg

2 Mogelijkheden, waarvan de eerste betere beeld/geluidskwaliteit heeft:
  • Middels de S-video (beeld - 3e van rechts) + Jack (geluid) aansluiten op de satelliet-tuner.
  • Met Coax aansluiting (meest linker) aansluiten op CAI of Satelliet-tuner.
In beide gevallen gebruik je de TV-kaart als weergave/capture middel, terwijl je de satellietontvanger als keuze-tuner gebruikt (en zoals Lampje ook zegt: er is maar 1 UHF/VHF-kanaal, nl. de sat-tuner als je Coax-antennebus gebruikt).

De opgebouwde Philips-tuner is imo niet geschikt om direct aangesloten te worden op de LNB (lekentaal: dat ontvangertje wat op de schotel zit gemonteerd).

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.no/tester/annet/terratec_cinergy400/tuner.jpg

TV-kaart die wel geschikt zijn om direct aangesloten te worden op je LNB zijn oa.:
PriceWatch: Video-editing, MPEG & TV kaarten / "SAT":
• Hauppauge WinTV DVB-s/NEXUS-s (incl. sateliet-tuner) € 249,-
• HERCULES Smart TV SATELLITE € 165,-
• Miro Video PCTV SAT € 151,-
• Pinnacle PCTV SAT PCI € 139,-
• Pinnacle Studio PCTV Sat/DVB-S € 137,-
• VisionPLUS VP-D digital satellite TV+Radio+Teletekst € 179,-

Tip: in de handleiding zal imo wel iets kunnen staan over het aansluiten van videorecorders - als je deze richtlijn volgt voor je satellietaansluiting kom je er wel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikkuh bedankt...! echt super dit...
opzich ook best logisch :P

Nog een vraagje.... wat is het verschil tussen 400 (74 euro) en de 600 (op z'n radio na) en de TerraTValue?
En dan gaat het me voornamelijk om de mogelijkheden, beeld kwaliteit en de opname kwaliteit.

Verwijderd

Check de specs zou ik zeggen en vergelijk ze: http://www.terratec.net/

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als je normaal je satalliet aan de TV aansluit dat zap je toch ook via dat kastje wat erbij zit en niet via je TV ?

Ik heb zelf de 600, exact hetzelfde alleen dan met radio erbij. Beeldkwaliteit is super. In de reviews lees ik echter dat je de zenders alleen automatisch kan vastleggen, dit is echter NIET waar, je kan namelijk ook gewoon in het venster 'Zenderzoeken' op 'Nieuw' klikken en daar het kanaalnummer inrammen :Y)

[ Voor 58% gewijzigd door xabre16v op 01-07-2003 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Euss, ik had de specs al bekeken maar werd er niet veel wijzer uit. De verschillen tussen de 400 en de 600 zag ik dan wel, maar bij de TerraTValue kon ik niet echt iets van op maken.
Snapte er weinig van wat er nou eigenlijk precies stond.
@superAars, Thnx 4 the info. Daar zat ik me al een beetje aan te ergeren dat als ik autopsearch/scan doe dat dan maar enkele kanalen kan vinden terwijl er veel meer te vinden moeten zijn.

Thxn All!
Pagina: 1