Toon posts:

[vba+sql] data in formulier laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het volgende:

1. Excel werkblad met 2500 klantnummers (kolom a) en evenzoveel klantnamen (kolom b)

2. Formulier met twee textbox-en waarbij in de eerste textbox het klantnummer ingevoerd wordt, en dat bij het verlaten van de eerste textbox de klantnaam in de tweede textbox verschijnt.

Soort verticaal zoeken dus, maar dan in VBA.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Met SQL misschien? Een macro met "verticaal zoeken" geprogrammeerd vindt ik niet de meest charmante oplossing, net zomin als een do-while lus.

Bedankt alvast

Verwijderd

dim klantennummmer as string
dim strsql as string
klantennummer = txtKlantennummer

strsql = "select * from tblklanten where klantennummer = " & klantennummer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is duidelijk, alleen hoe kan ik tblklanten zo definieren dat hij in een reeks cellen kijkt (data!a1:b3000)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Maak eens een macro aan die dat doet en kijk dan hoe hij het voor elkaar bokst. Dit is vaak de snelste manier dit soort (basic) functies in VBA naar voren te toveren...

Andere tip: Invoegen - Naam - Definiëren. Zo kun je een bereik opgeven binnen Excel.

[ Voor 21% gewijzigd door OZ-Gump op 02-07-2003 10:46 ]

My personal website

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Ik had dit antwoord gisteren al in je eerste post in SA gegeven, maar goed:
Eén regeltje VBA:
Visual Basic:
1
2
3
Private Sub txtKlantNummer_Change()
txtKlantNaam.Value = WorksheetFunction.VLookup(txtKlantNummer.Value, Sheets("Klanten").Range("A:B"), 2, False)
End Sub

[ Voor 12% gewijzigd door KingRichard op 02-07-2003 14:27 . Reden: [message]-tag onderstreept niet, dus zelf maar vet gemaakt ]

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]