Toon posts:

[(j2ee)/jsp/html]button moet javacode en javascript activere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik zit met een probleem. Ik ben bezig een J2EE applicatie te ontwikkelen. Momenteel ben ik bezig met een soort inroosteringsscherm in JSP. Ik heb een kalender (tabel)met verschillende knoppen(elke knop is een dag). Verder kan ik door middel van radiobuttons verschillende opties kiezen.
Ik wil nu een optie kunnen kiezen(uit de radiobuttons), en daarna op een dag/button klikken. De knop/dag moet dan van kleur veranderen en er moet in javacode(bijvoorbeeld een ArrayList) worden bijgehouden welke optie een bepaalde dag heeft gekregen. (zodat dit kan worden opgeslagen in een database.)
Heeft er iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?
Dmv een button kan ik wel een stukje javascript aanroepen, maar met dit javascript kan ik dan weer geen javacode in de JSP aanroepen.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken??

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

momania

iPhone 30! Bam!

Na het compilen kan je sowieso niet meer bij de java code, je hebt dan alleen de javascript nog ter beschikking.

Je hebt als het goed is alles in een FORM staan dus die kan je submitten en dat in een servlet afvangen en uitlezen. Zo kan je zien wat er geselecteerd is en hoef je dat op de pagina zelf ook niet bij te houden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat tweede gedeelte snap ik niet helemaal. want hoe kan ik een servlet dat laten opvangen?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 13:39:
Nou dat tweede gedeelte snap ik niet helemaal. want hoe kan ik een servlet dat laten opvangen?
Je zou het ook naar jezelf (de zelfde jsp ) kunnen submitten, en dan kan je de elementen uit je FORM gewoon uit de request halen.

Met checks of bepaalde waardes dan gevuld zijn weet je of er net gesubmit is en kan je wat doen met de data.

Maar zo gauw zeg maar je pagina helemaal klaar is met laden en je die dus voor je neus krijgt, is al jou java code doorlopen. Aangezien dit op de server gebeurt en de interactie op de pagina zelf, kan je d'r vanaf de pagina op geen andere manier bij dan te submitten.

Verwijderd

Topicstarter
mmm, zou ik ook de eigen JSP opnieuw kunnen openen, en dan in de javacode kijken wat er geselecteerd is?

Want hoe werkt een JSP eigenlijk. wordt alles maar 1 keer doorlopen?? op javascript na???

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 13:46:
mmm, zou ik ook de eigen JSP opnieuw kunnen openen, en dan in de javacode kijken wat er geselecteerd is?

Want hoe werkt een JSP eigenlijk. wordt alles maar 1 keer doorlopen?? op javascript na???
Even kort dan:

De java code wordt op de (web/servlet)server gecompileerd en gedraaid.
De output daarvan incl. de html en javascript wordt dan naar de browser gestuurd.
Eventuele javascript kan daar direct uitgevoerd worden of na interactie van een gebruiker. Implementatie daarvan staat goed in allerlei documentatie beschreven.
Na een submit op een FORM element in je pagina kan je dus of naar jezelf verwijzen of naar een servlet die de input van de pagina afhandeld en weer iets terug koppeld naar de gebruiker via de browser.

Ik wil je er wel even op wijzen dat vragen naar hoe JSP nou eigenlijk werkt een beetje 'not-done' is. We verwachten wel dat je een taal/techniek beheerst en zelf onderzoek doet voor je hier je vragen dumpt. Lees daarvoor dit nog even goed door: Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 27-06*

Pagina: 1