ff zeer dringende vraagje!! Ik heb op de HCC dagen nieuw systeem gekocht. Dit zijn de specs:
- Athlon T-bird 900 @ 900 Mhz (Socket A)(Uit dresden -> blauwe core)
- Abit KT7-Raid
- 256 Mb Sdram pc-133 (Infineon)
- Bigtower Kast (350 watt voeding)(Goede airflow dus)
- Titan Majesty V (TTC-m5AB with T725)(Theta ja = 0,8 c/w , 5500 TPM)
- Asus V7700 deluxe 32 Mb DDR-ram
- Netwerk kaart 3com (10 Mbit -> voor kabelinternet)
- Creative soundblaster live player
- Maxtor 40Gb (7200 TPM, 2 mb cache)
nadat ik alles in elkaar had gezet en het systeem had opgestart gaf via hardware monitor aan dat ie op 92 graden (not stressed) liep (nee stond niet op fahrenheit). Ik keek direct in bios of de temperatuur daar ook zo belachelijk / gevaarlijk was, ja dus.
Naar mijn idee zou t-bird op 92 graden allang afgefikt moeten zijn, en stabiel draaien zou al helemaal niet mogelijk zijn, wat ie dus wel deed. Vrij snel daarna zakt cpu-temp. naar 80 graden idle en nog wat later naar 66 graden idle.
Ik heb alles nagelopen -> Dus:
cooler scheef op CPU -> niet dus
koelpasta niet te dik -> ook niet
Voltage CPU -> 1,75 volt & 3,3 volt
Ik weet het nu dus echt niet meer. Maar wel dacht ik zelf aan de volgende mogelijk oorzaken:
- CPU sensor op moederbord brak;
- cooler brak; (Wat wel opviel was dat CPU temp behoorlijk omlaag ging toen ik het raam open zette. CPU-temp ging toen naar 34 graden met systeem temp van ca. 16 graden, dit kan er dus op duiden dat koeler gewoon kut is)
- CPU brak (al lijkt me dit niet echt logisch)
Wie zou hier eventueel oorzaak van weten en daar bij passende maatregelen?
Alvast bedankt,
mede Tweaker
- Athlon T-bird 900 @ 900 Mhz (Socket A)(Uit dresden -> blauwe core)
- Abit KT7-Raid
- 256 Mb Sdram pc-133 (Infineon)
- Bigtower Kast (350 watt voeding)(Goede airflow dus)
- Titan Majesty V (TTC-m5AB with T725)(Theta ja = 0,8 c/w , 5500 TPM)
- Asus V7700 deluxe 32 Mb DDR-ram
- Netwerk kaart 3com (10 Mbit -> voor kabelinternet)
- Creative soundblaster live player
- Maxtor 40Gb (7200 TPM, 2 mb cache)
nadat ik alles in elkaar had gezet en het systeem had opgestart gaf via hardware monitor aan dat ie op 92 graden (not stressed) liep (nee stond niet op fahrenheit). Ik keek direct in bios of de temperatuur daar ook zo belachelijk / gevaarlijk was, ja dus.
Naar mijn idee zou t-bird op 92 graden allang afgefikt moeten zijn, en stabiel draaien zou al helemaal niet mogelijk zijn, wat ie dus wel deed. Vrij snel daarna zakt cpu-temp. naar 80 graden idle en nog wat later naar 66 graden idle.
Ik heb alles nagelopen -> Dus:
cooler scheef op CPU -> niet dus
koelpasta niet te dik -> ook niet
Voltage CPU -> 1,75 volt & 3,3 volt
Ik weet het nu dus echt niet meer. Maar wel dacht ik zelf aan de volgende mogelijk oorzaken:
- CPU sensor op moederbord brak;
- cooler brak; (Wat wel opviel was dat CPU temp behoorlijk omlaag ging toen ik het raam open zette. CPU-temp ging toen naar 34 graden met systeem temp van ca. 16 graden, dit kan er dus op duiden dat koeler gewoon kut is)
- CPU brak (al lijkt me dit niet echt logisch)
Wie zou hier eventueel oorzaak van weten en daar bij passende maatregelen?
Alvast bedankt,
mede Tweaker