Help T-bird 92 graden!!!!???

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
ff zeer dringende vraagje!! Ik heb op de HCC dagen nieuw systeem gekocht. Dit zijn de specs:

- Athlon T-bird 900 @ 900 Mhz (Socket A)(Uit dresden -> blauwe core)
- Abit KT7-Raid
- 256 Mb Sdram pc-133 (Infineon)
- Bigtower Kast (350 watt voeding)(Goede airflow dus)
- Titan Majesty V (TTC-m5AB with T725)(Theta ja = 0,8 c/w , 5500 TPM)
- Asus V7700 deluxe 32 Mb DDR-ram
- Netwerk kaart 3com (10 Mbit -> voor kabelinternet)
- Creative soundblaster live player
- Maxtor 40Gb (7200 TPM, 2 mb cache)

nadat ik alles in elkaar had gezet en het systeem had opgestart gaf via hardware monitor aan dat ie op 92 graden (not stressed) liep (nee stond niet op fahrenheit). Ik keek direct in bios of de temperatuur daar ook zo belachelijk / gevaarlijk was, ja dus.
Naar mijn idee zou t-bird op 92 graden allang afgefikt moeten zijn, en stabiel draaien zou al helemaal niet mogelijk zijn, wat ie dus wel deed. Vrij snel daarna zakt cpu-temp. naar 80 graden idle en nog wat later naar 66 graden idle.
Ik heb alles nagelopen -> Dus:

cooler scheef op CPU -> niet dus
koelpasta niet te dik -> ook niet
Voltage CPU -> 1,75 volt & 3,3 volt

Ik weet het nu dus echt niet meer. Maar wel dacht ik zelf aan de volgende mogelijk oorzaken:

- CPU sensor op moederbord brak;
- cooler brak; (Wat wel opviel was dat CPU temp behoorlijk omlaag ging toen ik het raam open zette. CPU-temp ging toen naar 34 graden met systeem temp van ca. 16 graden, dit kan er dus op duiden dat koeler gewoon kut is)
- CPU brak (al lijkt me dit niet echt logisch)

Wie zou hier eventueel oorzaak van weten en daar bij passende maatregelen?

Alvast bedankt,

mede Tweaker

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
iemand,

antwoord Please!!!!!!

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
ik denk gewoon dat je sensor brak is.
Voel anders eens met je vingers aan je heatsink.
Als die echt 100 graden is blijven je fikken er wel aanzitten. :)
Anders is je temp sensor gewoon rot dus.

Verwijderd

mee eens die sensor zal niet goed zijn.
:( is niet echt fijn ken je eigenlijk nooit met een lekker gevoel gaan overklokken, ik hoop dat de winkel waar je em van hebt gekocht op de HCC makelijk te bereiken is.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Heb een soortgelijk probleem alleen mijn proc zit standaard op 55 graden. Ook mij viel op dat de temp van de proc erg afhangt van activiteit. Mijn mobo zit rond de 25 graden. Mijn proc op 55. Dit vind ik op zich vreemd want mijn alpha koeler zit echt goed met genoeg maar niet teveel pasta.

Ook valt me op dat ik het koelblok gewoon aan kan raken het is ongeveer even warm als de omgeving.

Is dit normaal of is er iets aan de hand.
Vind 55 graden voor een Athlon900 vrij veel.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Heb inderdaad ook koelblok & CPU aangeraakt, toen ie uitstond natuurlijk >:) . CPU was nou niet dat je zegt echt bloedheet en zo'n koelblok & CPU zijn toch niet binnen een minuut van 80 naar 40 graden afgekoeld.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 14:04 schreef Kalizec het volgende:
Heb een soortgelijk probleem alleen mijn proc zit standaard op 55 graden. Ook mij viel op dat de temp van de proc erg afhangt van activiteit. Mijn mobo zit rond de 25 graden. Mijn proc op 55. Dit vind ik op zich vreemd want mijn alpha koeler zit echt goed met genoeg maar niet teveel pasta.

Ook valt me op dat ik het koelblok gewoon aan kan raken het is ongeveer even warm als de omgeving.

Is dit normaal of is er iets aan de hand.
Vind 55 graden voor een Athlon900 vrij veel.
Als je een alpha cooler hebt is dit echt niet normaal. Een vriend van mij heeft t-bird 900 en die draait idle op 34 graden en stressed op max. 50 graden

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21
hoezo wanneer ie uitstond ?
je kunt met alle veiligheid je heatsink van je koeler aanraken als je pc draait hoor

PVoutput

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 14:46 schreef knights16 het volgende:
je kunt met alle veiligheid je heatsink van je koeler aanraken als je pc draait hoor
klopt ja, maar je CPU wordt toch ietsje moeilijker

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 27 november 2000 14:46 schreef knights16 het volgende:
Ja, maar niet als-tie 92 graden is >:) Tenzij je natuurlijk naar Beverwijk wilt :) (Brandwondencentrum dus :))

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Het kan ook aan die "zuigende" Majesty koeler liggen... Tenminste, als je zo'n koperkleurige hebt van +/- 50 piek....

Die maken namelijk (maar dat had je al gemerkt) niet goed contact, m.a.w. ze maken maar 2/5 contact....

Hijs namelijk oorspronkelijk gemaakt op hoogte voor een coppermine en niet voor een t-bird... Gekocht bij dat standje die een rek hadden staan met coolers ??

Als je een spire o.i.d. koopt haal je die 900 zo naar 40C

• abwouters
Ik wil niks zeggen hoor maar de core van een P3 ligt lager als die van een amd duron/tbird. Deze maakt dus beter contact, zelfs zo goed dat je core verpletterd wordt.:)
(is trouwens alleen maar bij de draaiende versie volgens mij.)

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 14:53 schreef Baronekke het volgende:
Het kan ook aan die "zuigende" Majesty koeler liggen... Tenminste, als je zo'n koperkleurige hebt van +/- 50 piek....

Die maken namelijk (maar dat had je al gemerkt) niet goed contact, m.a.w. ze maken maar 2/5 contact....

Hijs namelijk oorspronkelijk gemaakt op hoogte voor een coppermine en niet voor een t-bird... Gekocht bij dat standje die een rek hadden staan met coolers ??

Als je een spire o.i.d. koopt haal je die 900 zo naar 40C
Het is een zilver kleurige Majesty Titan. En als ik mijn cooler ervan afhaal kan ik in de koelpasta de afdruk zien (ff voor de duidelijkheid het is niet zo dat de koelpasta er huizen hoog opzit). Ik heb het koelpasta stikkertje wat er op zat eraf afgehaald en er zelf koelpasta op gesmeerd. De koeler had ik dacht ik gekocht bij PC-discount stand. Winkel: Schako Computer Device (Denhaag)

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Ik heb nog ff zitten rond kijken en ik zag dat mijn Titan Majesty V heel erg sterk lijkt op de Thermaltake Chrome orb, en das toch echt een goede koeler zou ik zeggen

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
nog iemand die zinnig commentaar heeft?

• abwouters
volgens mij is er niks mis met je cooler.
Er zit gewoon een fout in de metingen van je temp sensor.
Maar als je het toch niet mocht vertrouwen kun je je mobo natuurlijk terug naar de winkel brengen.
Pagina: 1