Promise SATA150 TX2plus op Asus P4P800 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• eliorg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik heb een Asus P4P800 DeLuxe moederbord gekocht (stom, stom, had een P4C800 DeLuxe moeten zijn 8)7)en drie s-ata schijven. Eén daarvan (Maxtor 9 Plus) heb ik als "gewone" s-ata schijf aangesloten. Ik heb echter ook nog 2 WD 360 Raptors liggen die ik in Raid 0 wil aansluiten.

Ik wil persé die twee Raptors aansluiten en de omdat de P4P800 maar 2 s-ata aansluitingen heeft, denk ik er over om de Promise SATA150 TX2plus te kopen.

Ik heb echter geen idee of zo'n extra s-ata controller conflicten kan veroorzaken met de bestaande via-raidcontroler. Heeft iemand hier ervaringen mee, of weet iemand of er adapters bestaan om een s-ata schijf aan een ide-connector te hangen?

[ Voor 3% gewijzigd door eliorg op 01-07-2003 17:03 . Reden: moesten DeLuxe versies zijn ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

met de VIA raid controller niet nee want die zit er niet op ;)

maar als het goed is moet je zo'n extra kaartje gewoon kunnen gebruiken.
want hij zou wel een ander adress gebruiken dan de onboard van INTEL :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• eliorg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
chucky666 schreef op 01 July 2003 @ 12:56:
met de VIA raid controller niet nee want die zit er niet op ;)
maar als het goed is moet je zo'n extra kaartje gewoon kunnen gebruiken.
want hij zou wel een ander adress gebruiken dan de onboard van INTEL :)
Nou, op de Asus website staat bij de specs anders wel: ""2 x Serial ATA, RAID 0 (Microsoft Windows XP only) VIA6410 RAID controller". Dus het is toch een VIA controller.

Toch wel typisch dat er honderdduizend verschillende kabeltjes en adapters zijn, maar nou net niet degene die ik nodig heb :'(

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:01
eliorg schreef op 01 July 2003 @ 15:57:
[...]

Nou, op de Asus website staat bij de specs anders wel: ""2 x Serial ATA, RAID 0 (Microsoft Windows XP only) VIA6410 RAID controller". Dus het is toch een VIA controller.

Toch wel typisch dat er honderdduizend verschillende kabeltjes en adapters zijn, maar nou net niet degene die ik nodig heb :'(
Als je goed leest staat er : 2x S-ATA en VIA6410 RAID.
Twee maal S-ATA via de ICH5R southbridge en extra P-ATA aansluitingen via een VIA chip. Maar dan ga ik er wel even vauit dat je de P4P800 deluxe hebt. De P4P800 heeft namelijk geen VIA chip onboard volgens www.asus.com.