Toon posts:

Goed & Slecht bij VooDoo2 SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dr Fripp heeft volgens mij vrij veel verstand van de V5 en GF2, maar zijn er ook tweakers die veel weten van een VooDoo2 SLI??
Ik heb een Duron 700@950 met een Viper550 met daaraan een SLI, dit met 128 Mb 133Mhz en 2x IBM 7200. Wat zijn nu de voor en nadelen van die videokaartconfig? Wordt er bv ook FSAA ondersteunt?? En in hoeverre werkt die Viper mee? Met een S3 pci kaartje loopt die SLI minder goed!! Ik speel veel UT en met 1024 alles op high loopt ie een mooie 54 frames avg!! Zal deze config ook zo goed werken bij de nieuwe UT?
Vast bedankt!!

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 13:28 schreef WobblinGoblin het volgende:
Dr Fripp heeft volgens mij vrij veel verstand van de V5 en GF2, maar zijn er ook tweakers die veel weten van een VooDoo2 SLI??
Ik heb een Duron 700@950 met een Viper550 met daaraan een SLI, dit met 128 Mb 133Mhz en 2x IBM 7200. Wat zijn nu de voor en nadelen van die videokaartconfig? Wordt er bv ook FSAA ondersteunt?? En in hoeverre werkt die Viper mee? Met een S3 pci kaartje loopt die SLI minder goed!! Ik speel veel UT en met 1024 alles op high loopt ie een mooie 54 frames avg!! Zal deze config ook zo goed werken bij de nieuwe UT?
Vast bedankt!!
voordelen: godkoop
nadelen: een heleboel :)
fsaa? in die tijd wisten ze niet eens wat dat was :) vandaar de voodoo4/5
viper werkt niet mee als je speelt met de voodoo (duh)
welke nieuwe config? welk s3 kaartje? de laatste zinnen zijn wat onduidelijk

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Ik heb zelf ook 2 jaar lang zo'n SLI config gehad. Leuk voor max. 1024x768, maar wil je bv. gaan 3D-en op 1280x1024, dan kun je 't vergeten. Ik zelf heb een 4Mb videokaart met 2x VooDoo2 12 MB een jaar geleden geruild voor een Asus TNT2 Ultra TV-in/TV-out. Hier ben ik nog steeds tevreden over.

En nee: je viper "helpt" de VooDoo2 niet aan betere prestaties. Ik vraag me zowiezo af waarom die S3 een slechte combinatie zou zijn, omdat alle 3D "verkeer" door de 2 voodoo's geregeld wordt! :+

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die iets weet over VooDoo SLI?? :(

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet kunnen dat de viper tov de S3virge een grotere datadoorstroom heeft, en daardoor beter presteert??
Verder zijn 54 frames heel leuk :p, maar hoe zit het met de details? Midmapping etc??

Verwijderd

Om in een resolutie hoger dan 800x600 het 3D gebeuren te kunnen versnellen met 3Dfx Voodoo II kan je twee van zulke kaarten aan elkaar koppelen en via Scan-Line Interleave tot 1024x768 gaan. Hierbij worden de even en oneven lijnen in het beeld door de twee verschillende kaarten apart berekend.

Een kaart zoals de Viper wordt via Direct3D of OpenGL aangestuurd, maar niet met "3Dfx Glide". Dat betekent, zoals eerder is verteld, dat de Viper 0% bijdraagt aan 3D versnelling wanneer je Voodoo II gebruikt, ongeacht of je dat in SLI modus doet of met een enkele Voodoo II kaart.

Als je moderne AGP-achtige mogelijkheden wil (lees 3D features van 1999 en daarna) zul je echt van je Voodoo II moeten afstappen *D
Pagina: 1