[Koeler] Het nut van meerdere fans op 1 koeler?

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe cooling voor m`n dondervogeltje. Ik loop al mee in het Aero 7 Coolermaster topic maar ik wacht even tot de 7+ is verschenen dus mijn zoek tocht gaat door.

Ik zat zo op de site van computerland te kijken en mijn oog viel op deze 2 koelers:

CPU Sibak Engine AT01515B Socket A/370 2 fans

Specs koeler 1

Afmetingen: 78x60x58mm
Fans: 50x50x15mm
Snelheid: 4800 RPM
Airflow: 2x 12.25 CFM
Geluid: 28 dB(A)
Dual fans
Voor AMD Duron/Athlon en Intel S370 Celeron/P3

en deze CPU Sibak Triple AC07610B Socket A/370 3 fans

Speccies koeler 2

Driehoekig model
Aluminium met koperen kern
3 fans die naar het midden toe blazen

Mijn vragen: Wat is het nut van 2 a 3 koelers die naar de heatsink toe blazen :?

En mijn oog valt ook op deze tekst bij de laatste koeler: Gebruiken op eigen risico Waarom is dat zo, en er staat niet zo iets bij koeler 1.

Ik hoop hiermee een antwoord te kunnen krijgen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 17:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lijkt me duidelijk. meer airflow > meer koeling

en op eigen risico. t zal wel een zware stellage zijn, en met 3 fans ook nogal trillings gevoelig lijkt me...........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
heuveltje schreef op 01 July 2003 @ 12:51:
Lijkt me duidelijk. meer airflow > meer koeling

en op eigen risico. t zal wel een zware stellage zijn, en met 3 fans ook nogal trillings gevoelig lijkt me...........
maar waarom geven ze dat niet aan bij die 2 fan cooler.

Verwijderd

Meneer aard schreef op 01 July 2003 @ 13:00:
[...]

maar waarom geven ze dat niet aan bij die 2 fan cooler.
Misschien zijn ze dat vergeten te melden.
Bel ze er over dan weet je het zeker.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
Ziet er erg leuk zo'n sibak (V8 model :P )maar de prestaties zijn om te huilen :'(
ik heb een keer een test gezien met een soortgelijke koeler en hij was slecht ,erg slecht zelfs

[ Voor 5% gewijzigd door _Drake_ op 01-07-2003 13:05 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Da_Drake schreef op 01 July 2003 @ 13:05:
Ziet er erg leuk zo'n sibak (V8 model :P )maar de prestaties zijn om te huilen :'(
ik heb een keer een test gezien met een soortgelijke koeler en hij was slecht ,erg slecht zelfs
Dus zoiets kan ik beter niet nemen :?

Verwijderd

Als je echt een stille en goede koeler wilt dan kun je altijd nog een zalman nemen.
heb zelf de 6000 erg stil en koelt erg goed

• Maximus
  • Laatst online: 07:32

Maximus

PhD i.o.

Meer koelers, zorgen volgens mij niet voor een grote Db steiging nog dat er meer lucht word verplaatst iets wat je wil hebben met meer koelers. Opzich hoeft er maar 1 koeler op de CPU en dan liever wat meer in de kast. En dan van het stille type.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Grote koelers zijn voornamelijk stil, niet veel en niet klein, Think big

Meh ...

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Als ik ga redeneren dan is eigenlijk 1 koeler het beste, want als je 3 fan`s 2 tegenover elkaar en een bovenaan dan is toch je hele flow naar de maan :?

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
en als je 1 andersom doet dan, 1 blazen andere zuigen :D

Digital Media Junkie

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 17:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

M@ximuS schreef op 01 juli 2003 @ 13:20:
Meer koelers, zorgen volgens mij niet voor een grote Db steiging
jawel voor 1 db
je zult namelijk 2 keer zoveel herrie krijgen.............
Meneer aard schreef op 01 juli 2003 @ 15:48:
Als ik ga redeneren dan is eigenlijk 1 koeler het beste, want als je 3 fan`s 2 tegenover elkaar en een bovenaan dan is toch je hele flow naar de maan :?
als je goed kijkt zul je zien dat de HS in 2en is opgedeelt.
er zit een compleet vlak stuk ijzer tussen. ze blazen als het ware allebei aan 1 kant van een muur en dus ze beinvloeden elkaars flow amper tot niet.

en dat kan nuttig zijn als het oppervlakte wat je beblaast dan ook evenveel meegroeit. maar het lijkt alsof die sibak 2 kleine vlakken heeft die samen net zoveel oppervlakte hebben als 1 grote HS

btw persoonlijk vind ik die X-dream van Coolermaster wel een mooie cooler
redelijk stil, goedkoop. en een behoorlijke cool prestatie..........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
http://www.sibak.com.tw/pro370.htm , dat is hun site zie maar 6 koelers staan. Waaronder een dual fan, maar de triple fan zie ik niet staan. Misschien is het wel door computerland zelf in elkaar geprutst :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Termi schreef op 01 juli 2003 @ 17:37:
http://www.sibak.com.tw/pro370.htm , dat is hun site zie maar 6 koelers staan. Waaronder een dual fan, maar de triple fan zie ik niet staan. Misschien is het wel door computerland zelf in elkaar geprutst :?
Onder 'AC07610B' vind ik helemaal geen extra informatie met Google, sterker nog; Google vindt alleen een link naar Computerland. Er staat wel gewoon Sibak als merk bij de koeler vermeld, als Computerland zelf die dingen zou modden, mogen ze dit er dan nog wel gewoon bij zetten?

Ik zou maar niet voor die Sibak koeler gaan trouwens. Veel mensen hebben niet al te goede ervaring met deze koeler, en hetzelfde geldt voor de andere koelers van Sibak. Neem bijvoorbeeld dit topic, waarin Sibak niet erg de hemel in wordt geprezen.

Die dual fan opstelling is trouwens enorm handig in kleine en lage kasten. Bijvoorbeeld een 2U case, waarbij er niet zoveel airflow is, kan zo'n soort koeling wel gebruiken. (daarbij zit maar een kleine ruimte tussen de FAN en de bovenkant van de kast)

Maw: Als ik jou was zou ik gewoon wachten op die Coolermaster.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 01-07-2003 17:51 ]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

die triple cooler is zeer lastig te monteren, een core is bij het monteren vrij snel gesloopt.

Van klussen krijg je grijze haren

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Aikeleer schreef op 01 juli 2003 @ 17:47:
[...]

Onder 'AC07610B' vind ik helemaal geen extra informatie met Google, sterker nog; Google vindt alleen een link naar Computerland. Er staat wel gewoon Sibak als merk bij de koeler vermeld, als Computerland zelf die dingen zou modden, mogen ze dit er dan nog wel gewoon bij zetten?

Ik zou maar niet voor die Sibak koeler gaan trouwens. Veel mensen hebben niet al te goede ervaring met deze koeler, en hetzelfde geldt voor de andere koelers van Sibak. Neem bijvoorbeeld dit topic, waarin Sibak niet erg de hemel in wordt geprezen.

Die dual fan opstelling is trouwens enorm handig in kleine en lage kasten. Bijvoorbeeld een 2U case, waarbij er niet zoveel airflow is, kan zo'n soort koeling wel gebruiken. (daarbij zit maar een kleine ruimte tussen de FAN en de bovenkant van de kast)

Maw: Als ik jou was zou ik gewoon wachten op die Coolermaster.
Dat topic stelt me niet echt gerust als ik zie dat een 2400+ 80 graden word met die koeler, ik heb zo`n dondervogel en die wordt erg heet dus ik wacht lekker op die coolermaster.
fenrir schreef op 01 July 2003 @ 18:02:
die triple cooler is zeer lastig te monteren, een core is bij het monteren vrij snel gesloopt.
En op de site van Sibak kun je extra dingen krijgen waaronder een socket protector klikerdeklik

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer aard op 01-07-2003 22:17 ]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

http://gathering.tweakers...message/14910128#14910128
Chakotay heeft een sibak triple op zijn Tbird staan.
en hier heeft hij het er ook nog over gehad.

Van klussen krijg je grijze haren

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom neem je geen kastkoelers? Met een beetje airflow maakt het niet zo heel veel meer uit wat voor cpu-cooler je hebt. Hier had ik (zonder kastkoeler) met de Spire WhisperRock 3 een temp van 45/50 graden, en op dit moment, met 2 kastkoelers een temp van 35 graden. De proc draait dan op standaard snelheid.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:53
kijk hier eens voor een mooie cooler:
http://www.digit-life.com...hootout-feb2k3-part4.html

De Igloo Silent Breeze 462 mooi goedkoop koeld erg goed en vooral erg stil (is in nederland te krijgen voor + - 15 euro)
Waarom een zalman als je een Igloo hebt:)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Par_Martinos schreef op 02 July 2003 @ 09:09:
Waarom neem je geen kastkoelers? Met een beetje airflow maakt het niet zo heel veel meer uit wat voor cpu-cooler je hebt. Hier had ik (zonder kastkoeler) met de Spire WhisperRock 3 een temp van 45/50 graden, en op dit moment, met 2 kastkoelers een temp van 35 graden. De proc draait dan op standaard snelheid.
Dat is het punt, ik heb 1 casefan erin zitten, maar meer past er niet in. Ik heb een chieftec dragon besteld.

Ik heb Sibak gemaild waarom het er niet op staat, de reden ze willen de site gaan veranderen.

Ik kreeg wel van hun een datasheet met specs van die cooler.

Datasheet koeler

edit: Url toegevoegd data sheet.

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer aard op 02-07-2003 09:29 ]

Pagina: 1