[rh7.3] Na upgrade van moederbord traaag

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Zoals de titel het al zegt, ik heb een redhat 7.3 bak die voorheen om een p1 233mhz mmx draaide. Nu hebbik een image gemaakt van die bak en de hdd overgezet naar een amd k62-500mhz, resultaat bak trager dan op die P1.
In samba haal ik nu nog maar 4MB/s upload ipv 5MB/s en de rest lijkt niet sneller wat ik toch wel enigsinds verw8 had. Ik heb inmiddels al een nieuwe kernel gebakken met als processor K6/K6-II alleen nog niet kunnen testen of dat iets sneller is. Kwas bezig met debuggen voor mppe support voor poptop(voor de kenners) misschien dat iemand mij daar ook mee kan helpen.
Advies gewenst :D

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ga maar eens zoeken op 'hdparm' :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Oet

Oet

Topicstarter
tis wel een sis chipset bord ipv een intel nu dus het zou wel kunne werken, ff wat proberen. Dit betekent niet dat er geen ander advies meer nodig is he!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• Oet

Oet

Topicstarter
nah beetje riskant, nog iemand ideeen?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

screamteam schreef op 01 July 2003 @ 12:57:
nah beetje riskant, nog iemand ideeen?
Je kernel recompilen met de juiste chipset support.

• Oet

Oet

Topicstarter
nah heb ik al gedaan, en het chipset wordt wel ondersteund door de huidige kernel.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Gebruik toch eens hdparm, bijvoorbeeld om te controleren of DMA aanstaat.

• Oet

Oet

Topicstarter
bij de kernel messages als ie boot weetjewel staat dat ut een ata66 disk is.... en zou toch al nix uit moeten maken, want het PI moederbord had geeneens ata dus al loopt ie op 33 mhz zou ie minimaal even snel moeten zijn.
Overigens als ik kopieer in MC dan gaat het al 4MB/s en dat op de zelfde hdd (zit er maar 1 in namelijk).

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Zucht :/

Als je niet wil luisteren, dan niet. Je topic gaat nu dicht, want dit is het type probleem dat al 100 keer in de search voorkomt, en ook met google is er zat over te vinden. Over de suggestie die tot 3 (!!) maal toe wordt gegeven om te zien of er mogelijk iets mis is met je setup wil je niet eens nadenken. Geen punt wat ons betreft, dan niet hoor!

Omdat ik de kwaadste niet wil zijn toch nog een paar tips waar het aan zou kunnen liggen:
  • Je zegt dit niet duidelijk, maar als de AMD een andere netwerkkaart heeft kan het daar ook aan liggen. Een RealTek haalt minder MB/s dan een 3COM, omdat de eerste El Cheapo is en veel CPU tijd gebruikt
  • Check het CPU-gebruik op je server terwijl je kopieert. Als de load >1 is en je in 'top' ziet dat 100% van de CPU-tijd wordt gebruikt, kan het liggen aan zo'n goedkope netwerkkaart, of aan de DMA setting.
  • Het zegt geen f*** dat je op die oude bak DMA-33 had en de nieuwe DMA-66, en dat het DUS sowieso op DMA-33 snelheid zou moeten werken. Als DMA uit staat, gaat het in beide gevallen even traag. 4 MB/s is ongeveer de limiet van wat je in PIO-mode haalt. De mensen die hier suggesties doen lullen dus niet maar wat uit hun nek.
  • Met hdparm kun je zien of DMA-modes aan staan, zo ja welke. Ook kun je zien wat de maximale doorvoersnelheid van je HD is (hdparm -tT /dev/hdX). Zie hiervoor verder de manpage van hdparm.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.