Hoi allemaal,
Ik zit met een probleem. Ik ben bezig met het maken van een soort inrooster applicatie. De volgende functionaliteit heb ik al gemaakt dmv jsp: het weergeven van een kalender(een tabel van 7*6 met 42 knoppen voor de 42 dagen):::
///////////////////////////////
for(int c=0; c<7;c++){
int pos = r*7+c;
%>
<td><input type="button" name="button<%=pos%>" size="3" value="<%=month.getDateAt(pos)%>" style="width='40'; height='30';background-color:<%=getColor(month.isCurrent(pos))%>" onclick=doeSet()></td>
<%
}
////////////////////////////////
en aan de rechterkant een lijst met radionbuttons, elke radiobutton staat voor een begin & eindtijd in het rooster:::::
/////////////////////////////
<%
for(int x = 0; x<schedules.size(); x++){
Times = (String)schedules.get(x);
index = Times.indexOf(",");
startTime = Times.substring(0, index);
endTime = Times.substring(index+1, Times.length());
%>
<tr>
<td><input name="radiobutton" type="radio" value="radiobutton<%=""+x%>"></td>
<td><input name="starttime<%="_"+x%>" type="text" disabled size="5" style="background-color:<%=(String)colors.get(x)%>" value="<%=startTime%>"></td>
<td><input name="endtime<%="_"+x%>" type="text" disabled size="5" style="background-color:<%=(String)colors.get(x)%>" value="<%=endTime%>"></td>
</tr>
<%
}
%>
/////////////////////////
Nu wil ik echter dat een button, (een dag uit de kalender) een andere kleur krijgt zodra er op geklikt wordt, dit moet dan weer afhangen van welke roostertijd is geselecteerd dmv de radiobutton. Verder moet dit weer opgeslagen worden. Dus moet het ook in java code worden opgeslagen dat een bepaalde dag een bepaalde rooster heeft gekregen.
Wie iemand hoe ik dit aan moet pakken wat dit werkt niet::
///////////////////////////
String radio = request.getParameter("radiobutton");
if(radio !=null && radio.equals("radiobutton4")){
System.out.println("hij voldoet aan radiobutton4");
%>
<script Language="JavaScript">
<!-- Hide
//////
//--></script>
<%
}
else{System.out.println("radio:"+radio);}
%>
Verder kan ik geen javacode in javascriptkwijt, maar dat is toch normaal dat dit niet kan??
Hartelijk dank voor de Moeite
Ik zit met een probleem. Ik ben bezig met het maken van een soort inrooster applicatie. De volgende functionaliteit heb ik al gemaakt dmv jsp: het weergeven van een kalender(een tabel van 7*6 met 42 knoppen voor de 42 dagen):::
///////////////////////////////
for(int c=0; c<7;c++){
int pos = r*7+c;
%>
<td><input type="button" name="button<%=pos%>" size="3" value="<%=month.getDateAt(pos)%>" style="width='40'; height='30';background-color:<%=getColor(month.isCurrent(pos))%>" onclick=doeSet()></td>
<%
}
////////////////////////////////
en aan de rechterkant een lijst met radionbuttons, elke radiobutton staat voor een begin & eindtijd in het rooster:::::
/////////////////////////////
<%
for(int x = 0; x<schedules.size(); x++){
Times = (String)schedules.get(x);
index = Times.indexOf(",");
startTime = Times.substring(0, index);
endTime = Times.substring(index+1, Times.length());
%>
<tr>
<td><input name="radiobutton" type="radio" value="radiobutton<%=""+x%>"></td>
<td><input name="starttime<%="_"+x%>" type="text" disabled size="5" style="background-color:<%=(String)colors.get(x)%>" value="<%=startTime%>"></td>
<td><input name="endtime<%="_"+x%>" type="text" disabled size="5" style="background-color:<%=(String)colors.get(x)%>" value="<%=endTime%>"></td>
</tr>
<%
}
%>
Nu wil ik echter dat een button, (een dag uit de kalender) een andere kleur krijgt zodra er op geklikt wordt, dit moet dan weer afhangen van welke roostertijd is geselecteerd dmv de radiobutton. Verder moet dit weer opgeslagen worden. Dus moet het ook in java code worden opgeslagen dat een bepaalde dag een bepaalde rooster heeft gekregen.
Wie iemand hoe ik dit aan moet pakken wat dit werkt niet::
///////////////////////////
String radio = request.getParameter("radiobutton");
if(radio !=null && radio.equals("radiobutton4")){
System.out.println("hij voldoet aan radiobutton4");
%>
<script Language="JavaScript">
<!-- Hide
//////
//--></script>
<%
}
else{System.out.println("radio:"+radio);}
%>
Verder kan ik geen javacode in javascriptkwijt, maar dat is toch normaal dat dit niet kan??
Hartelijk dank voor de Moeite