Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc
Ze lopen in Amerika lichtjaren achter op gebied van mobieltjes, verder zijn ze erg duur. Dus heeft geen zin.henksnap schreef op 01 July 2003 @ 12:31:
Een kennisje van mij is op vakantie in Amerika en ze wil zelf een mobieltje kopen,scheelt dit veel met Nederland en kan je hem wel trouwens gebruiken hier.
Als er mensen hiervan op de hoogte zijn,welke zou jij dan kopen?
Ter illustratie, ze kennen nu 1 jaar sms in Amerika.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Meeste adapters zijn auto-110/220, dus gewoon een convertor-stekkertje van 2€ is genoeg.Tampie schreef op 01 July 2003 @ 12:34:
en je moet als je dan eenmaal terug bent ook nog een andere adapter kopen.... wat ook weer geld kost.
Verwijderd
zakenpartner (uit amerika) van mijn vader had zijn triband juist in europa gekocht omdat dat honderden euros/dollars scheelde, en ze veel betere features hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 12:42 ]
Dan zul je waarcschijnlijk supergoed moeten zoeken, Toen ik er een half jaar was (vorig jaar) toen heb ik geen enkele moderne phone gezien. En wat ik zag was echt belachelijk duur.Fire69 schreef op 01 juli 2003 @ 12:34:
Je kan in Amerika ook gewoon een Nokia 3650/7650/6600/... kopen hoor. Die zijn dan nog tri-band, dus kan je in US en Europa en Azie gebruiken, en zal waarschijnlijk wel goedkoper zijn dan hier.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
Euhh, in Amerika hebben ze ook gewoon GSM hoorsamo-arne schreef op 01 July 2003 @ 12:39:
het belangrijkste is da de telefoon op GSM werkt, en dus niet op die amerikaanse standaarden.... Denk er ook aan dat je bijna geen garantie op het toestel zal hebben (tenzij je dan in de US bent...)
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 12:42 ]
In Amerika hebben ze ook daarnaast nog analoog en CMD (ofzo)???Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:41:
[...]
Euhh, in Amerika hebben ze ook gewoon GSM hoorWeliswaar een 1900MHz netwerk in tegenstelling tot 1800- en 900MHz netwerken in Europa, maar wel gewoon GSM hoor.
CDMA bedoel jeOscar Mopperkont schreef op 01 July 2003 @ 12:42:
[...]
In Amerika hebben ze ook daarnaast nog analoog en CMD (ofzo)???
http://www.mcommercetimes.com/Technology/95
[ Voor 11% gewijzigd door BitProcessor op 01-07-2003 12:54 ]
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Ja dat bedoel ik, al die afkortingen ook altijd, ik word er helemaal gek vanG8KeePeR schreef op 01 July 2003 @ 12:51:
[...]
CDMA bedoel je
http://www.mcommercetimes.com/Technology/95
Verwijderd
Verwijderd
FF die komma achter je link weghalen. dat klikt zo lastigVerwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 13:17:
Ik weet wel welke je voor mij mag meenemen en die is in Amerika goedkoper als de 7210 en hier nog niet uit... de 6200! http://www.nokiausa.com/phones/6200, hier komt ie uit als 6220, echt een heel gaaf ding. Beter als de 7250i.
Hij ziet er wel erg goed uit en mooie functies
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 13:34 ]
Verwijderd
Inderdaad, maar volgens mij bestaan er geen telefoons die wel 1900MHz doen, en geen 1800-/900MHzVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:42:
Als je maar een telefoon hebt die het ook op 900/1800 mhz doet, wat ze in europa gebruiken dan werkt het wel. Maar ik denk niet dat je hele mooie modellen enzo goedkoop kan krijgen
Service
GSM/GPRS/EDGE 850/1800/1900
Verwijderd
Toch wel, hoor. Had Nokia niet bijvoorbeeld een versie van de Communicator uitgebracht die alleen op 1900MHz werkte? En bovendien krijg je nu ook Amerikaanse dual-band telefoons die op 1900MHz en 850MHz werken, dat zijn beiden frequenties die niet in Europa voor GSM worden gebruikt, maar in Noord-Amerika wel. De 6200, waar iemand het hier al over heeft gehad, is weliswaar "tri-band", omdat het drie verschillende frequenties ondersteunt, maar dan wel 1900MHz, 850MHz en 1800MHz. Alleen aan de 1800MHz-ondersteuning heb je dan wat als je in Europa, en dan zal die phone dus niet werken met 900MHz-netwerken.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 13:36:
[...]
Inderdaad, maar volgens mij bestaan er geen telefoons die wel 1900MHz doen, en geen 1800-/900MHz
De 6220 is ook "tri-band", maar die zou dan weel 1800MHz, 900MHz en 1900MHz ondersteunen. Die zou in Amerika dus dan weer niet met 850MHz-netwerken werken.
850MHz is een nieuwere frequentiegebied die in Amerika sinds kort is vrijgegeven voor de GSM-standaard. Voordelen van 850MHz t.o.v. 1900MHz is dat de eerste een hoger bereik heeft dan de laatste (omdat een lager frequentiegebied zorgt voor een groter bereik bij dezelfde hoeveelheid antennes), alsmede het feit dat veel analoge netwerken (die nog in gebruik zijn) op dit frequentiegebied zouden werken en nu uitgefaseerd kunnen worden, terwijl de investering van de telecom-bedrijven in licenties voor dat frequentiegebied gewaarborgd blijven. Op die manier kan in Noord-Amerika het uitrollen van GSM in met name de dunner bevolkte gebieden nu veel gemakkelijker en sneller plaatsvinden.
Het is nu wachten op zogeheten "quad-band"-telefoons die alle vier de frequenties zullen ondersteunen. Op dat moment zullen Zuid-Korea en Japan zo'n beetje de enige ontwikkelde landen zijn die geen GSM-netwerk hebben.
brokenp schreef op 01 July 2003 @ 13:41:
die 6200 uit de usa, die kan ook 850 aan?? klopt dit of is dit ons 900 netwerk
>Service
>GSM/GPRS/EDGE 850/1800/1900
Staat er toch duidelijk niet bij? 850 != 900Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 13:46:
ja dat vraag ik me nu ook af, kan ie wel 900 aan?
Die zijn er zeker wel. Kijk maar op de USA site van Nokia. De nummering is anders dan in Europa, maar wel herkenbaar. Zo hebben ze de 3390, 8390 en 6590 als 1900 MHz versie van onze 3310, 8310 en 6510. Sinds de triband telefoons 6610/7210 zijn de telefoons en de nummering hetzelfde.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 13:36:
[...]
Inderdaad, maar volgens mij bestaan er geen telefoons die wel 1900MHz doen, en geen 1800-/900MHz
Kijk goed uit in Amerika dat je niet wordt opgelicht. Ik kreeg in een elektronicazaak een 7250 aangeboden voor $50 vanwege een speciale stock inventory aanbieding bij aankoop van een camera (camera kopen in VS, een ervaring). Nadat ik het 'aanbod' van de camera had afgewimpeld en mijn creditcard terughad, wist ik al hoe het zou gaan met de 7250.
Voor de rest verkopen ze veel pakketten, combinaties van telefoon en abonnement. Allemaal met een AT&T of T-Mobile logo en modellen die hier allang verouderd zijn. De nieuwste modellen zijn duurder dan in Nederland.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
AhummmmOscar Mopperkont schreef op 01 July 2003 @ 12:31:
[...]
Ze lopen in Amerika lichtjaren achter op gebied van mobieltjes, verder zijn ze erg duur. Dus heeft geen zin.
Ter illustratie, ze kennen nu 1 jaar sms in Amerika.
Je bedoeld ze liggen lichtjaren VOOR.
OK, ze gebruiken lang niet alle diensten als hier maar wat mobiel techniek lopen ze echt wel voorop, hun digitale net werk heet: CDMA
Dit netwerk is op veel punten superieur aan het systeem "GSM" wat wij gebruiken.
Het kan alles wat GSM kan en heeft nog een paar optie's meer die heel handig zijn, zo kun je bv met je mobiele telefoon je positie bepalen.
Het is makkelijk en snel gezegd dat ze achter lopen, dat is dus zeker NIET zo, ze gebruiken alleen niet dezelfde diensten en niet hetzelfde netwerk.
Nee ik bedoel ze liggen lichtjaren ACHTER.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 13:59:
[...]
Ahummmm
OK, ze gebruiken lang niet alle diensten als hier maar wat mobiel techniek lopen ze echt wel voorop, hun digitale net werk heet: CDMA
Dit netwerk is op veel punten superieur aan het systeem "GSM" wat wij gebruiken.
Het kan alles wat GSM kan en heeft nog een paar optie's meer die heel handig zijn, zo kun je bv met je mobiele telefoon je positie bepalen.
Het is makkelijk en snel gezegd dat ze achter lopen, dat is dus zeker NIET zo, ze gebruiken alleen niet dezelfde diensten en niet hetzelfde netwerk.
Ik ben er een half jaar geweest en ik keek mijn ogen uit hoe erg achter ze lopen. Wet van de remmende voorsprong noem ik het maar. Omdat zij er eerder bij waren lopen ze nu zo achter met hun analoge netwerken enzo.
Amerikanen hebben veel minder telefoons dan Europeanen. Bellen is ongelofelijk veel duurder dan in Europa. SMS hebben ze echt net pas ontdekt. De paar mensen die een mobiel hebben (of bij zich hebben) die hebben echt koelkasten.
Er zijn wel moderne dingen te krijgen, maar niemand heeft het daar. Hier leeft dat soort dingen veel meer dan daar.
Verwijderd
Dat komt ook omdat je hier (bijna) overal bereik hebt, terwijl je in Amerika gewoon nog hele grote gebieden hebt waar je niet kan bellen denk ik, omdat het daar ook niet dichtbevolkt is en het dus ook niet de moeite waard is om zendmasten te plaatsen.Oscar Mopperkont schreef op 01 July 2003 @ 14:06:
[...]
Nee ik bedoel ze liggen lichtjaren ACHTER.
Ik ben er een half jaar geweest en ik keek mijn ogen uit hoe erg achter ze lopen. Wet van de remmende voorsprong noem ik het maar. Omdat zij er eerder bij waren lopen ze nu zo achter met hun analoge netwerken enzo.
Amerikanen hebben veel minder telefoons dan Europeanen. Bellen is ongelofelijk veel duurder dan in Europa. SMS hebben ze echt net pas ontdekt. De paar mensen die een mobiel hebben (of bij zich hebben) die hebben echt koelkasten.
Er zijn wel moderne dingen te krijgen, maar niemand heeft het daar. Hier leeft dat soort dingen veel meer dan daar.
Je hebt zeker teveel naar de Amerikaanse propaganda geluisterd?Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 13:59:
[...]
Ahummmm
CMDA is juist niet beter dan GSM. Je hebt bijvoorbeeld geen SIM kaart, maar het abonement is aan het toestel gekoppeld. Geen GRPS achtige techniek mogelijk enzenz.
En in de VS kun je eigenlijk alleen in de steden mobiel bellen, meeste netwerken zijn zelfs nog analoog.
Sterker nog, ipv 1 standaard systeem gebruiken ze daar (door elkaar heen, soms zelfs bij de zelde maatschappij): Analoog, CMDA en 1900 GSM ....
Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Verwijderd
klopt ja. diezelfde amerikaan waar ik het net over had vroeg in welke steden zijn triband overal bereik zou hebben. en of je 2 kilometer buiten de stad nog kon bellen of dat het meteen na de stadsgrenzen over was.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 14:09:
[...]
Dat komt ook omdat je hier (bijna) overal bereik hebt, terwijl je in Amerika gewoon nog hele grote gebieden hebt waar je niet kan bellen denk ik, omdat het daar ook niet dichtbevolkt is en het dus ook niet de moeite waard is om zendmasten te plaatsen.
dus ik zeg hem dat je in principe goed bereik hebt op bijna elke plek van het hele continent, zelfs de meest onherbergzame bergklif in zwitserland. hij wou het gewoon niet geloven...
Pcies dat is ook een nadeel wara de Amerikanen mee kampen. Het is zo dunbevolkt dat een dekkend netwerk ongelofeiljk duur is. Verder moet je wel weer redelijk normale tarieven hebben om in heel Amerika te bellen. Terwijl je hier alleen normale tariven hoeft te hebben voor een klein gebeid als Nederland.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 14:13:
[...]
klopt ja. diezelfde amerikaan waar ik het net over had vroeg in welke steden zijn triband overal bereik zou hebben. en of je 2 kilometer buiten de stad nog kon bellen of dat het meteen na de stadsgrenzen over was.![]()
![]()
dus ik zeg hem dat je in principe goed bereik hebt op bijna elke plek van het hele continent, zelfs de meest onherbergzame bergklif in zwitserland. hij wou het gewoon niet geloven...