Hoi, Ik heb een database met een aantal artikelen waar foto's bij horen.
Nu wil ik het graag het totale aantal foto's bij alle artikelen weten.
Ik heb 6 kolommen |Foto1|Foto2|Foto3|.......|Foto6|
Wanneer er een foto aanwezig is bij een artikel, dan staat er een "1" in en wanneer er geen foto bij hoort, dan is de waarde NULL (standaard waarde).
Dus bijvoorbeeld:
|Foto1|Foto2|Foto3|.......|Foto6|
|1 |1 | | | |
nu heb ik het volgende geprobeerd:
SELECT COUNT(*) FROM `112_Artikelen`
WHERE
Foto1 IS NOT NULL
AND Foto2 IS NOT NULL
AND Foto3 IS NOT NULL
AND Foto4 IS NOT NULL
AND Foto5 IS NOT NULL
ik krijg nu als resultaat 8 (dat is het totaal aantal rijen/artikelen), hoe zorg ik ervoor dat via SQL alle volle velden geteld worden?
Ik heb al erg veel gezocht omdat ik er liever zelf uit kwam, maar ik vindt nergens een goed antwoord
Alvast bedankt voor de hulp!
PS. Mijn excuses voor het ontbreken van een goede titel, ik ben het vergeten. misschien zou het kunnen worden veranderd in: [SQL] COUNT (Tellen meerdere velden NOT NULL)
Nu wil ik het graag het totale aantal foto's bij alle artikelen weten.
Ik heb 6 kolommen |Foto1|Foto2|Foto3|.......|Foto6|
Wanneer er een foto aanwezig is bij een artikel, dan staat er een "1" in en wanneer er geen foto bij hoort, dan is de waarde NULL (standaard waarde).
Dus bijvoorbeeld:
|Foto1|Foto2|Foto3|.......|Foto6|
|1 |1 | | | |
nu heb ik het volgende geprobeerd:
SELECT COUNT(*) FROM `112_Artikelen`
WHERE
Foto1 IS NOT NULL
AND Foto2 IS NOT NULL
AND Foto3 IS NOT NULL
AND Foto4 IS NOT NULL
AND Foto5 IS NOT NULL
ik krijg nu als resultaat 8 (dat is het totaal aantal rijen/artikelen), hoe zorg ik ervoor dat via SQL alle volle velden geteld worden?
Ik heb al erg veel gezocht omdat ik er liever zelf uit kwam, maar ik vindt nergens een goed antwoord
Alvast bedankt voor de hulp!
PS. Mijn excuses voor het ontbreken van een goede titel, ik ben het vergeten. misschien zou het kunnen worden veranderd in: [SQL] COUNT (Tellen meerdere velden NOT NULL)
[ Voor 14% gewijzigd door Rixard op 01-07-2003 12:23 . Reden: ontbreken titel ]