Toon posts:

AOpen wil niet Open :D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AOpen 56x en een AOpen 24x10x40, nou werkt de autorun niet meer bij allebij de CD-ROM spelers, maar dat is nu even het punt niet.

Vandaag wilde mijn AOpen 56x niet meer open, als je op de 'eject' knop drukt, dan gaat ie een klein stukje open, maar springt direct weer dicht. Daarna reageert hij nergens meer op tot je de computer opnieuw opstart, maar dan krijg je weer hetzelfde.
De andere CD RW heeft nergens last van... Dit alles is nog steeds het geval na mn CDROM spelers uit apparaatbeheer te hebben vewijderd en opnieuw te hebben geinstalleerd.

Ze zitten allebij op dezelfde IDE-kabel.

!!!
edit:

Als ik de CD ROM probeer te openen voor windows is opgestart, detecteerd windows hem helemaal niet meer... Als ik nergens aan zit wel, en loopt hij vast na hem 1x geopend te hebben...
!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 12:22 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 16:07
Zit er niet zo'n paperclip gaatje in, daarmee zou je hem theoretisch gezien open moeten krijgen. (Heb het nog nooit zelf geprobeerd)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

-Heb je brander software actief op de achtergrond draaien (DirectCD, InCD)?
-Is naast het verwijderen van de CD-ROM stations ook de IDE controller geprobeerd?
-Welke windows heb je?
-Probeer nog de 56x speler alleen aan de IDE kabel te hangen.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
IDE kabel ben ik los gehaald, opnieuw opgestart, daarna weer uit en IDE er weer in, nog geen verbetering...
Heb windows XP
Geen software los draaien...
:S

Verwijderd

is die niet gewoon dood? bij de makro liggen nu cdrom's voor 22 nogwat...

Verwijderd

Zet je pc uit, neem een paperclip, buig deze recht en stop deze in het gaathe wat voor op je cd rom drive zit.Als je dan een beetje voelt met de clip voel je als het goed is een nokje, als je hier tegen aan druk kun je het laatje zp openen.... suc6

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je wilt testen of het aan de software ligt of aan een dode cdrom speler, moet je vlak na het aanzetten van je pc op pauze drukken. Nu op eject drukken:
Cdrom speler gaat open -> software probleem
Cdrom speler blijft dicht -> aopen maakt zijn brakke merkreputatie weer eens waar. Probeer de tip van xp2400, werkt dat niet dan kan je beter een nieuwe kopen.

Ctrl-pause maakt pause weer ongedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 02-07-2003 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op 02 July 2003 @ 11:54:
Als je wilt testen of het aan de software ligt of aan een dode cdrom speler, moet je vlak na het aanzetten van je pc op pauze drukken. Nu op eject drukken:
Cdrom speler gaat open -> software probleem
Cdrom speler blijft dicht -> aopen maakt zijn brakke merkreputatie weer eens waar. Probeer de tip van xp2400, werkt dat niet dan kan je beter een nieuwe kopen.

Ctrl-pause maakt pause weer ongedaan.
Dat klinkt wel allemaal mooi en aardig, maar stel nou dat je een goeie CD_ROM speler hebt en je voert dit uit, dan kan je er de donder op zeggen dat er iets mis mee is, want alssie open gaat is je software niet goed, alssie dicht blijft moejje nieuwe kopen! Wanneer issie dan in orde? (8> :D

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 19:23:
Dat klinkt wel allemaal mooi en aardig, maar stel nou dat je een goeie CD_ROM speler hebt en je voert dit uit, dan kan je er de donder op zeggen dat er iets mis mee is, want alssie open gaat is je software niet goed, alssie dicht blijft moejje nieuwe kopen! Wanneer issie dan in orde? (8> :D
Dat schema geldt ook alleen als je de cdrom niet open krijgt in windows |:( :>
Pagina: 1