Als ik op het punt sta om hardware aan te schaffen, is Pricewatch altijd een handig middel om een indruk te krijgen van de prijsverschillen. De grafiek onderaan de prijsoverzichten roept echter wat vragen op. Afgezien van het feit dat er een vervelende spelfout zit in de legenda (het woord 'mininum') vraag ik me steeds af waar die blauw lijn op gebaseerd is: dit zou het minimum moeten zijn 'vanaf het nulpunt'. Kan iemand dit uitleggen?
Simpel, als een product zich in een bepaald prijsbereik bevindt gedurende een periode wordt de schaal aan de linkerkant daarop afgesteld.
Zie bijvoorbeeld de Opteron 240: pricewatch: AMD Opteron 240 (S940, 1,4GHz, 1MB, Boxed)
De schaal links loopt van 300 tot 400 euro.
De blauwe lijn hoort bij de blauwe schaal aan de rechterkant, die altijd bij 0 begint.
Zie bijvoorbeeld de Opteron 240: pricewatch: AMD Opteron 240 (S940, 1,4GHz, 1MB, Boxed)
De schaal links loopt van 300 tot 400 euro.
De blauwe lijn hoort bij de blauwe schaal aan de rechterkant, die altijd bij 0 begint.
Professioneel Hyves-weigeraar
Ah, er zijn twee 'y-assen'. Die blauwe lijn is dan vooral bedoeld om 'alles in proporties te blijven zien', neem ik aan?
Ik weet niet precies wat de gedachte erachter is, maar je bent niet de eerste die in de war raakt door die drie lijnen
.
Professioneel Hyves-weigeraar