Als ik onder KDE zit te werken en ik open mijn SMB dan gaat het de eerste keer goed. De 2e keer kna hij het niet meer openen omdat nauthilus een fout heeft of iets dergelijks. Mensen op het KDE forum owrdtelen er ook mee, heeft iemand een idee hoe dit op de te lossen is ? Ik heb het probleem hier eigenlijk ook nog niet langs zien komen.......
Welke foutmelding krijg je exact.. Dat 'ie een fout geeft lijkt me logisch, maar hier kunnen we dus helemaal niks mee..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
De fout is er niet aan af te lezen omdat de text wordt afgekapt..... maar wat ik me dus afvraag is of er meerdere mensen hier het probleem kennen
Dan vertel je toch het gedeelte van de foutmelding dat je nog wel kunt lezen
[ Voor 43% gewijzigd door moto-moi op 01-07-2003 12:23 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
jaja, dat gaan we nu dus zo even manipuleren zodat ik hem krijg
Staat wel een fout-code bij maar daar kon ik niet zoveel mee
Sorry, maar hier snap ik dus erg weinig van. Onder KDE (vaagheid 1: welke distro, welke versie KDE?) werkend geeft Nautilus (vaagheid 2: Nautilus is een Gnome-component, bedoel je niet Konqueror?) een foutmelding (vaagheid 3: welke foutmelding?). Vervolgens denk je dat XP die foutmelding veroorzaakt, maar iirc gebruikt XP hetzelfde SMB-brok als 2K.
Ik ken het probleem niet. Als de "mensen op het KDE forum" hier ook mee worstelen, zal het wel bekend zijn (linkje?) maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad (toegegeven: ik gebruik geen Windows, dus ook geen SMB). Probeer anders Nautilus (?) eens vanuit een terminal te starten en dan te connecten. Dan krijg je vanzelf op je consoletje een error.
Ik ken het probleem niet. Als de "mensen op het KDE forum" hier ook mee worstelen, zal het wel bekend zijn (linkje?) maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad (toegegeven: ik gebruik geen Windows, dus ook geen SMB). Probeer anders Nautilus (?) eens vanuit een terminal te starten en dan te connecten. Dan krijg je vanzelf op je consoletje een error.
Verwijderd
Zo moeilijk is het natuurlijk niet, om die foutmelding te zien, denk ik.
Je start gewoon een termianal (konsole) en tikt dan nautilus in.
(Plus <enter> natuurlijk
)
Hier geeft het geen foutnelding, maar er komt een mededeling na het afsluiten van Nautilus :
Zoals bijvoorbeeld de GNome Desktop
.
Dit RH9 systeem is in zover wel wat bijzonder, er staan van apt-get/Synaptic, en met RedCarpet-Ximian de meest wilde updates op .....
Delen van de Ximian Desktop 2 bijvoorbeeld, wat weer een aangepaste en nieuwere versie van de Gnome 2 desktop is.
Allerlei unstable en testing updates dan ook nog van de RH9 Apt repositories.......
Oh, en KDE 3.12 overigens met de 2.4.20-18-9 i686 kernel, geforceerd hoewel het een Athlon XP 2100+ CPU is.
Je start gewoon een termianal (konsole) en tikt dan nautilus in.
(Plus <enter> natuurlijk
Hier geeft het geen foutnelding, maar er komt een mededeling na het afsluiten van Nautilus :
Nautilus werkt gewoon, maar na het afsluiten daarvan moet ik met CONTROL + C de terminal stoppen of weer de cursor terugkrijgen dan, het proces wacht blijkbaar ergens op.bash-2.05b$ nautilus
Extra content at the end of the document
Zoals bijvoorbeeld de GNome Desktop
Dit RH9 systeem is in zover wel wat bijzonder, er staan van apt-get/Synaptic, en met RedCarpet-Ximian de meest wilde updates op .....
Delen van de Ximian Desktop 2 bijvoorbeeld, wat weer een aangepaste en nieuwere versie van de Gnome 2 desktop is.
Allerlei unstable en testing updates dan ook nog van de RH9 Apt repositories.......
Oh, en KDE 3.12 overigens met de 2.4.20-18-9 i686 kernel, geforceerd hoewel het een Athlon XP 2100+ CPU is.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 15:47 ]
Er gebeurd ineens weer wat..... SMB loopt vast en dit is een melding (dit zou overigesn kunnen komen omdat ik SMB nog open had staan ingelogd op een werkstation en de kabel van mijn netwerk er even uit moest trekken):
Toepassing "nautilus" (proces 3117) is afgesloten
ten gevolge van een fatale fout.
(Segmentatie fout)
vervolgens wil ik in smb mij werkgroep weer openen dan krijg ik de volgende error:
Toepassing "nautilus" (proces 5043) is afgesloten
(Segmentatie fout)
Het gebeurd me ook wel eens dat SMB niet eens meer op wil starten door een fatale fout en ik krijg dan inplaat van SMB mij HOME-dir te zien.
Ik hop dat het wat duidelijker is nu.
Het linkje van het KDE-forum zal ik nog even proberen op te zoeken.
Toepassing "nautilus" (proces 3117) is afgesloten
(Segmentatie fout)
vervolgens wil ik in smb mij werkgroep weer openen dan krijg ik de volgende error:
Toepassing "nautilus" (proces 5043) is afgesloten
(Segmentatie fout)
Het gebeurd me ook wel eens dat SMB niet eens meer op wil starten door een fatale fout en ik krijg dan inplaat van SMB mij HOME-dir te zien.
Ik hop dat het wat duidelijker is nu.
Het linkje van het KDE-forum zal ik nog even proberen op te zoeken.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 18:30 ]
En ineens werkt het wel weer..... het is heel sporadisch....... heel vreemd maar er zijn ook tijden dat ik heel SMB niet kan gebruiken.......... zou het aan KDE liggen ofzo ?
Ik kna nu gewoon weer bij de werkstations
Ik kna nu gewoon weer bij de werkstations
heb je wel je firewall goed geinstalleerd, misschien dat ie daar moeilijk over gaat doen. Probeer anders eens wget smb:\bla bla bla en daarmee iets te downloaden. man wget legt het goed uit hoe het werkt. zorg gewoon dat je het preciese adres weet van je bestand. Doe dit gewoon in commandline (ctrl+alt+f1 bv.)
wget gata over het algemeen wel goed
staat de firewall standaard aan in RH9 dan ? Ben nog maar een beetje n00b hoor
Je bent vragen aan het stellen over nautilus in de KDE forums/mailinglist? En je krijgt ook nog reactie? Dat vind ik een reuze interessante ontwikkeling...nautilus heeft namelijk volmaakt niets met KDE te maken.
De kans dat het aan KDE ligt dat nautilus niet werkt, zou ik dan ook ergens rond de 0 inschatten.
Blijkbaar crasht nautilus af en toe op SMB-verbindingen, dat is slordig...aan de andere kant is Red Hat 7.3 al wel een behoorlijk verouderde versie van Red Hat, de boel bijwerken naar recentere software is waarschijnlijk het makkelijkst.
De kans dat het aan KDE ligt dat nautilus niet werkt, zou ik dan ook ergens rond de 0 inschatten.
Blijkbaar crasht nautilus af en toe op SMB-verbindingen, dat is slordig...aan de andere kant is Red Hat 7.3 al wel een behoorlijk verouderde versie van Red Hat, de boel bijwerken naar recentere software is waarschijnlijk het makkelijkst.
7.3 ?? als je de topic-naam goed leest hbe ik 9.0 draaienWilke schreef op 01 July 2003 @ 19:52:
Je bent vragen aan het stellen over nautilus in de KDE forums/mailinglist? En je krijgt ook nog reactie? Dat vind ik een reuze interessante ontwikkeling...nautilus heeft namelijk volmaakt niets met KDE te maken.
OMG 
Beter lezen..dat was in een ander topic, never mind
Btw. waarom mijn hele tekst quoten als je vervolgens op 3 tekens commentaar geeft?
Btw. waarom mijn hele tekst quoten als je vervolgens op 3 tekens commentaar geeft?
OMdat je dan zeker wete dat ik op jou reageerWilke schreef op 02 juli 2003 @ 00:27:
OMG
Ik weet nou niet of je dat soort teksten tegen een modje moet hebben, of all people...
Een mod is ook maar een mens..... hij heeft alleen wat meer rechten op een Forum..... hij is er GEEN staatshoofd mee geworden hewzzrd schreef op 02 July 2003 @ 11:33:
Ik weet nou niet of je dat soort teksten tegen een modje moet hebben, of all people...
Misbruik maken van je rechten lijkt me ook niet gewenst
ONTOPIC aub
Verwijderd
Heb je de log files bekeken ? (/var/log, ~/) mischien dat dmesg ook foutmeldingen weer geeft.
OK, dan ga ik nu gebruik maken van m'n modrechten.
In eerste instantie om te wijzen op een paar netiquette regels, dingen waarvan we graag zien dat men zich er op GoT aan houdt. Nee, het is geen 'misbruik' van rechten als een moderator zoiets zegt. Het is zelfs z'n taak!
Dit topic gaat hierbij alsnog dicht vanwege (vooral) een gebrek aan niveau en (deels) eigen initiatief. Je geeft niet aan zelf veel geprobeerd te hebben om achter de oorzaak van het probleem te komen, behalve dan het posten op een forum van een project dat volstrekt niets met Nautilus te maken heeft. Ook verder staat er in het topic geen informatie waarmee we er nog iets van kunnen maken. Ontopic blijven zal om die reden heel lastig zijn, aangezien er eigenlijk niets is waar over te praten valt...
Lees, tussen haakjes, ook de NOS policy - updated 01/04/03 eens door als je dat nog niet hebt gedaan. En probeer de volgende keer een duidelijk topic te openen, met een heldere topicstart die beschrijft wat het probleem is, wat je hebt geprobeerd, waar je hebt gezocht (of mensen misschien hetzelfde probleem hadden), etc.
In eerste instantie om te wijzen op een paar netiquette regels, dingen waarvan we graag zien dat men zich er op GoT aan houdt. Nee, het is geen 'misbruik' van rechten als een moderator zoiets zegt. Het is zelfs z'n taak!
- Als je iemand quote, quote dan alleen het stuk waar je op in gaat (en laat de header met z'n naam staan, natuurlijk). Dus niet 20 regels quoten om er 1 onder te plaatsen.
- Gebruik de edit-knop (
) om je posts te editen, in plaats van meerdere keren kort na elkaar te posten. - Open je topic met een duidelijke topicstart, waar voldoende (niet tegenstrijdige) informatie in staat om te kunnen helpen met het probleem.
- Reageer niet alleen in je eigen topics, maar help ook anderen. Voor wat hoort wat, tenslotte. Met het oog op jouw posthistory kun je dit je zeker aantrekken!
Dit topic gaat hierbij alsnog dicht vanwege (vooral) een gebrek aan niveau en (deels) eigen initiatief. Je geeft niet aan zelf veel geprobeerd te hebben om achter de oorzaak van het probleem te komen, behalve dan het posten op een forum van een project dat volstrekt niets met Nautilus te maken heeft. Ook verder staat er in het topic geen informatie waarmee we er nog iets van kunnen maken. Ontopic blijven zal om die reden heel lastig zijn, aangezien er eigenlijk niets is waar over te praten valt...
Lees, tussen haakjes, ook de NOS policy - updated 01/04/03 eens door als je dat nog niet hebt gedaan. En probeer de volgende keer een duidelijk topic te openen, met een heldere topicstart die beschrijft wat het probleem is, wat je hebt geprobeerd, waar je hebt gezocht (of mensen misschien hetzelfde probleem hadden), etc.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()