Toon posts:

[excel] SQL functie in VBA formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

1. Excel werkblad met 2500 klantnummers (kolom a) en evenzoveel klantnamen (kolom b)

2. Formulier met twee textbox-en waarbij in de eerste textbox het klantnummer ingevoerd wordt, en dat bij het verlaten van de eerste textbox de klantnaam in de tweede textbox verschijnt.

Soort verticaal zoeken dus, maar dan in VBA.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Met SQL misschien? Een macro met "verticaal zoeken" geprogrammeerd vindt ik niet de meest charmante oplossing, net zomin als een do-while lus.

Bedankt alvast

topic kan gesloten worden. mi in verkeerde forum geplaatst 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 13:57 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:11:
Hoe krijg ik dit voor elkaar? Met SQL misschien? Een macro met "verticaal zoeken" geprogrammeerd vindt ik niet de meest charmante oplossing, net zomin als een do-while lus.
Je zal op 1 of andere manier de kolommen door moeten zoeken. Als je verticaal zoeken en een do while lus niet zo netjes vind, blijft er toch niet zo heel veel over hoor. Je kunt bij het openen van de form alles in een array plaatsen :P Of een dropdown-selectiebox laten vullen.

Exact expert nodig?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Eén regeltje VBA:
Visual Basic:
1
2
3
Private Sub txtKlantNummer_Change()
txtKlantNaam.Value = WorksheetFunction.VLookup(txtKlantNummer.Value, Sheets("Klanten").Range("A:B"), 2, False)
End Sub

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]