Toon posts:

server inrichting + .NET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben iets aan het opzetten wat ik misschien commercieel wil gaan uitzetten.
Ik heb een website in .net gebouwd.

Wat zijn dan de eisen aan de webserver; hoe de inrichting van de firewall moet zijn; welke additionele services/servers benodigd zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de webserver rechtstreeks met de database-server in het LAN "praat". Dat zou een Major security issue zijn toch?

Kan ik hierover ook iets vinden op i-net?

m.vr.gr.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:39:

Ja

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:46 ]

Verwijderd

Als ik je verhaal zo lees heb ik het idee dat die server jou niet in je eentje gaat lukken. Zoals ik het zie heb je twee mogelijkheden:
- Besteed je server uit aan een andere partij. Misschien dat je een vriend/kennis hebt die dit voor je kan doen.
- Ga je er echt in verdiepen, en leer gaandeweg dingen voor je uiteindelijke doel.

De laatste optie is verreweg het leukst/leerzaamst, maar verwacht niet dat je na twee dagen zoeken een complete server in elkaar kunt zetten. Lees eens wat dingen op internet door om een idee te krijgen van hoe een gemiddelde website geserveerd wordt. Een goed begin is de uitleg over het Tweakers.net serverpark.
Ga daarna kijken naar specifiekere documentatie over het gebruik van .NET op een server, en kies voor een platform. (i.e. Windows Server 2003). Begin dan pas specifieke plannen te maken, en de 'inrichting' van je servers uit te werken.

Succes!

Verwijderd

Ik ben iets aan het opzetten wat ik misschien commercieel wil gaan uitzetten.
Ik heb een website in .net gebouwd.

Wat zijn dan de eisen aan de webserver; hoe de inrichting van de firewall moet zijn; welke additionele services/servers benodigd zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de webserver rechtstreeks met de database-server in het LAN "praat". Dat zou een Major security issue zijn toch?
firewall moet alleen port 80 (of https :P) forwarden rest blokken.

inderdaad rechtstreeks naar het lan connecten is niet de bedoeling... en tweede db server in de dmz die regelmatig gesync wordt vanuit het lan is het beste in zo'n situatie (dus connectie opzetten vanuit lan naar dmz niet andersom)

Verwijderd

Je kan proberen Google te gebruiken, of een andere zoekmachine, of zoeken op GoT (http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find) :)
Daarnaast kan je denk ik ook even de FAQ doorlezen, daar staan wel wat handige links in.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:58:
Als ik je verhaal zo lees heb ik het idee dat die server jou niet in je eentje gaat lukken. Zoals ik het zie heb je twee mogelijkheden:
- Besteed je server uit aan een andere partij. Misschien dat je een vriend/kennis hebt die dit voor je kan doen.
- Ga je er echt in verdiepen, en leer gaandeweg dingen voor je uiteindelijke doel.

De laatste optie is verreweg het leukst/leerzaamst, maar verwacht niet dat je na twee dagen zoeken een complete server in elkaar kunt zetten. Lees eens wat dingen op internet door om een idee te krijgen van hoe een gemiddelde website geserveerd wordt. Een goed begin is de uitleg over het Tweakers.net serverpark.
Ga daarna kijken naar specifiekere documentatie over het gebruik van .NET op een server, en kies voor een platform. (i.e. Windows Server 2003). Begin dan pas specifieke plannen te maken, en de 'inrichting' van je servers uit te werken.

Succes!
Het zal inderdaad een zware kluif worden, bedankt voor de opzet. Alle advies is welkom

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Ik adviseer je om zelf eens rustig het e.e.a. uit te zoeken, kan me nou niet echt indenken dat je zelf al wat moeite in het uitzoeken hebt gestoken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1