TV kaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb een "Leadtek TV2000 XP Deluxe TV Kaart PCI" hij werkt perfect op 1 ding na, als ik aan het opnemen ben dan loopt heel windows vast, het geluid speeld door maar voor de rest doet niets het meer, muis en toetsenbord reageren ook niet meer en het beeld staat stil.

Toen ik de kaart kocht(afgelope hcc) bouwde ik hem in me pc met windows xp pro, het probleem begoen toen al, 3 maanden later instaleerde ik windows 2000 en daar me liep me pc niet vast onder het opnemen.
Ik d8 nah oke nog eens met xp proberen, en weer vastlopen met sp1 en zonder sp1.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen ?
ik wil wel Windows xp Pro gebruiken.

Ik gebruik de drivers die bij de kaart zitten, die zijn ook gewoon voor xp, de nieuwe drivers die veranderen niets aan het probleem.

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Verwijderd

EEN nieuwe kopen werkt altijd! >:)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23
driverprobleem...

XP gebruikt andere drivers dan 2000/98 e.d. dacht ik, XP gebruikt WDM drivers. Je moet zien dat je goede drivers vindt en dat je instellingen (kleurdiepte, resolutie, compressie e.d.) in orde zijn, experimenteer daar ook mee. Dat is wel lastig natuurlijk als ie steeds hangt...

• Initial G
Initial G schreef op 01 July 2003 @ 12:40:
driverprobleem...

XP gebruikt andere drivers dan 2000/98 e.d. dacht ik, XP gebruikt WDM drivers. Je moet zien dat je goede drivers vindt en dat je instellingen (kleurdiepte, resolutie, compressie e.d.) in orde zijn, experimenteer daar ook mee. Dat is wel lastig natuurlijk als ie steeds hangt...
edit: probeer ook s dscaler, die spreekt je kaart direct aan, dus zonder drivers...

• Beat691
Waar vind ik die drivers en hoe doe je dat dscaler ?

• Initial G
www.dscaler.org
download versie3 en/of v4

drivers zou ik niet weten, hangt van chipset e.d. af

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Heb je je pci bus ferquentie toevallig opgevoerd? ik had namelijk het zelfde probleem, en toen ik de ferquentie terug zetten naar 33MHz deed hij het weer prima

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Als je een VIA chipset hebt, zoals ik, dan moet je de laatste Hyperion 4in1 drivers installeren, dit probleem had ik namelijk ook met mijn tv-kaart op een geheel schone WinXP Pro. Nu werkt ie helemaal probleemloos :)

Als je het ook nog in combinatie met een raid opstelling hebt, installeer dan ook de VIA raid performance patch, dan worden timing problemen opgelost ... zo heb ik het gefixed :D

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Initial G schreef op 01 July 2003 @ 13:29:
www.dscaler.org
download versie3 en/of v4

drivers zou ik niet weten, hangt van chipset e.d. af
Drivers niet nodig voor DScaler. GEWELDIG PROGRAMMA!
LoEnaTiQ schreef op 01 July 2003 @ 14:04:
Als je een VIA chipset hebt, zoals ik, dan moet je de laatste Hyperion 4in1 drivers installeren, dit probleem had ik namelijk ook met mijn tv-kaart op een geheel schone WinXP Pro. Nu werkt ie helemaal probleemloos :)

Als het je het ook in combinatie met een raid opstelling hebt, installeer dan ook de VIA raid performance patch, dan worden timing problemen opgelost ... zo heb ik het gefixed :D
Toch zou ik als ik jouw was DScaler gebruiken in plaats van je huidige bijgeleverde programma

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 14:08 ]

• Beat691
Oke bedankt allemaal, ik ga dit meteen testen als ik thuis ben :)

• Beat691
Ik heb al jullie sugesties geprobeerd, maar niets werkt.
Dscaler werkt wel maar daar kan ik niet tegen zeggen dat hij na 120 min moet stopen met opnemen, en het opnemen gaat schokkerig.

Ik kan nu wel met mijn tvkaart software opnemen als ik de codec op DivX5 zet maar dat gaat ook zwaar schokkerig, de resolutie heb ik ook al heel laag geprobeerd maar haalt niets uit

Ik heb trouwens een AMD Athlon 850 met msi (via chipset) moederbord en 512mb ram en een gf2 mx400 64mb

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02-2025
Dat komt omdat je pc dan live alle beelden naar DivX 5 moet gaan compressen, daarom gaat het schokkerig. Capturen gaat het beste als je hem uncompressd captured en later pas gaat compressen, anders heb je dat schokkerige beeld, ofterwel frameloss.

• Beat691
Hmm als ik uncompressed avi gebruik loopt hij om een of andere vaage reden vast.

Pagina: 1