Toon posts:

[win2k3] Probleem met HD toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server draait op win2k3 ent. er hangen nu 6 hd's in.

4 op een RAID controller
2 op de IDE 0 van mobo

Nu wil ik er nog een HD bij hangen aan IDE 1 van mobo. De bios herkent deze HD keurig.

Maar nu het probleem, wanneer ik dan de server door laat starten, geeft die als die win2k3 wilt gaan starten dan windows heeft ontdekt dat er een fout is in de Harddisk configuration. en dat ik dit moet oplossen.

Nu denk ik zelf dat hij de drive letters door elkaar heen haalt en zo de system en de boot partie niet meer kan vinden doordat de drive letters zijn veranderd.

Heeft iemand hier een oplossing voor om dit te verhelpen?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je zou drive mapper er is overheen kunnen halen, maar dit wil volgens mij alleen als alle drives er in zitten, en ik weet niet of je iets kan runnen of dat je direct meldig krijgt en moet rebooten.

ding is van PowerQuest (zit bij partition magic in)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
krijg het voor win2k3 opstart dus heeft geen zin :(

ik weet bijna zeker dat het te maken heeft met drive toe kenning, maar hoe moet ik het veranderen kan in de help van win2k3 niks vinden. op technet ook al gekeken

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

hoe is het nu ingedeeld dan?
wat is wat qua drive letter en waar boot je nu van?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Ik weet niet of het een HD is waar al data op staat die je wilt behouden, maar als dat niet zo is... probeer dan eens het volgende:

- Start je machine (of een andere) ff op met een DOS-flop
- Verwijder met FDISK alle partities (en logische stations) op de schijf
- Plug em weer in je WIn2k3-bak... en probeer nog eens

Het doel hiervan is, dat je geen bestaande partities meer op de schijf hebt... en Windows ook niet gaat rommelen met je drive-letters.
Hierna kun je vanuit je Win2k3 de schijf dan formatten en er een driveletter aan toekennen.

Als je dan nog steeds dit probleem hebt, dan ligt de oorzaak wellicht ergens anders.

iig suc6

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 13:39 ]