Toon posts:

[HTML/Excel] breedte cellen regelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een CMS dat op een gegeven moment een export genereert in Excel. Hiervoor gebruik ik een HTML pagina, welke ik de 'application/vnd.ms-excel' header mee geef. Werkt prima! De kleuren en lettertypes van alle tabellen worden keurig overgenomen in Excel.

Het probleem is: Het is mij nog niet gelukt om ook de breedte van de cellen in te stellen. Excel lijkt willekeurige breedtes aan te houden. Het lukt mij ook niet om via <TD width=""> of <TD style="width: 200px"> oid de breedte te regelen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit wel zou kunnen bereiken? Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:27 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Ben bang dat de enige optie is om echt een excel-formaat aan te leveren. Het is natuurlijk leuk dat Excel ook HTML kan openen, en zelfs nog wat van je opmaak meeneemt, maar uiteindelijk is het een spreadsheet programma en geen opmaak tool. Leve de integratie! (not)

Intentionally left blank

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Wellicht dat dit werkt? (Vast niet, maar het is het proberen waard :) )

HTML:
1
2
3
4
<colgroup>
   <col style="width: 200px;" />
   <col style="width: 300px;" />
</colgroup>

http://www.w3.org/TR/html...tables.html#edef-COLGROUP

[ Voor 24% gewijzigd door Rickets op 01-07-2003 11:32 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
Nope werkt niet, maar ik wist niet eens van het bestaan af van die tags. Dus heb ik iig weer wat geleerd :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Kweet ook niet eens of alle Excel versies wel HTML kunnen lezen (Office 97 bijvoorbeeld?).

Zelf genereren we altijd CSV-files die wel door alle Excels gelezen kunnen worden, al gebruikt Excel 2000/XP een puntkomma als delimiter en 97 en eerder een komma :)