Percentage Actionscript-enabled users

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik wil graag voor een grote e-commerce site een Flash menu bouwen voor de navigatie. Het is belangrijk dat veel mensen dit menu kunnen draaien omdat je zonder dat ding nergens komt op de site ;). Nu heb ik me laten vertellen dat ik voor mijn plan Actionscript moet gebruiken, tot dusver geen probleem. Maar hoeveel mensen gebruiken nu daadwerkelijk een Flash versie met Actionscript mogelijkheid? Dit zit er pas in vanaf IE6, dus alle < IE6 users kunnen het zo en zo niet?

Of is er ook een manier om een 4-laags navigatie Flash menu te bouwen, met dynamisch gegenereerde content, zonder gebruik van Actionscript?

[ Voor 4% gewijzigd door Config op 01-07-2003 11:15 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Ehm, dat is niet browser afhankelijk, maar plugin afhankelijk. :)

Heeft de bezoeker de Flash MX plugin niet geinstalleerd, zal het menu hoogstwaarschijnlijk niet werken. Je kunt ze bijvoorbeeld adviseren deze plugin te downloaden bij Macromedia als het menu niet zichbaar is, of een trigger inbouwen (Flashcheck).

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

alternatief: DHTML
Verder kan je met javascript ook checken op flash ondersteuning + versie, en eventueel een message prompten indien flash ondersteuning niet aanwezig is. De ervaring leert echter dat flash een behoorlijk hoge penetratiegraad heeft.
Is verder wel genoeg over te vinden lijkt me :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.