Hier op mn werk staat een freebsd 4.5 server die een intranet site draait voor wat semi boekhouding en facturatie van kopieërkaarten (bij de balie word alles ingevoerd met pasjes en paslezers)
nu wil de baas graag dat de facturen die gemaakt kunnen worden automatisch geprint worden als "proef" zodat hij eraan herinnerd word en zelf de definitieve print maakt op logo papier
dus aangezien ik het intranet site beheer/maak moet ik dat ook verzorgen...
Oke de server moet de print gaan maken op een HPlaserjet, die staat goed geinstalleerd via CUPS ( socket://192.168.1.108:9100/ ) en RAW
oke ik zat zo te denken, eerst het php script maken die tjek van hoe en wat er moet worden afgedrukt...
zoja dan een shellscript via EXEC(); of SYSTEM();
maar dan word het voor mij onbekend terrein waar ik ook niet echt de juiste trefwoorden voor weet voor google
ik weet niet of het een idee is maar ik zat zo te denken:
php file schrijft een bestand weg naar /www/data/printqueue
dat bestand word opgebouwd zodat het een PDF oid is
shellscript controleerd op bestand en LPR'ed het pdfje naar de laser?
graag help!
nu wil de baas graag dat de facturen die gemaakt kunnen worden automatisch geprint worden als "proef" zodat hij eraan herinnerd word en zelf de definitieve print maakt op logo papier
dus aangezien ik het intranet site beheer/maak moet ik dat ook verzorgen...
Oke de server moet de print gaan maken op een HPlaserjet, die staat goed geinstalleerd via CUPS ( socket://192.168.1.108:9100/ ) en RAW
oke ik zat zo te denken, eerst het php script maken die tjek van hoe en wat er moet worden afgedrukt...
zoja dan een shellscript via EXEC(); of SYSTEM();
maar dan word het voor mij onbekend terrein waar ik ook niet echt de juiste trefwoorden voor weet voor google
ik weet niet of het een idee is maar ik zat zo te denken:
php file schrijft een bestand weg naar /www/data/printqueue
dat bestand word opgebouwd zodat het een PDF oid is
shellscript controleerd op bestand en LPR'ed het pdfje naar de laser?
graag help!