Toon posts:

RAV antivirus goed alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De baas heeft gelezen RAV gekocht door Mcrosoft.
Dus is ie er meteen heilig van overtuigd dat RAV "DE" antivirus oplossing van de eeuw is.

Zelf ben ik wat sceptischer, echter de prijzen liegen er niet om. (en dan met name het prijs verschil t.o.v. NORTON enNORMAN)

Wie heeft er ervaring met RAV.
En dan wil ik vooral weten; is het pakket beetje remote te managen, updaten etc?
Bij Norton en Norman heb je remote beheer, remote installatie etc.

Heeft RAV ook zo iets? (het gaat om een volledig win2K netwerk)
Ik heb wel iets gelezen van een deployment tool, maar van gecentraliseerd beheer is volgens mij geen sprake?

Verwijderd

Ik heb er geen ervaring mee maar kijk hier ff:

http://www.ravantivirus.com/index.php

Verwijderd

Topicstarter
Daar kom ik natuurlijk net vanaf :)

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 12:13
Ik heb er toevallig deze week naar gekeken, met name omdat McAfee steeds meer klachten veroorzaakt ivm. hoge impact op systeem resources.

Mijn bevindingen waren :
- RAV-Antivirus gebruikt slechts 4500kb (proces ravmon.exe).
- Je kunt automatisch updaten, dagelijkse updates en ook updaten via server
(De server download dan de updates, de werkstations updaten vanaf server)
- De server versie bevat volgens mij een fikse bug.
Als ik een test-virusje heb staan op de server en deze benader via netwerk op een werkstation (die nog geen scanner heeft draaien), dan wordt deze niet geblokeerd. Dit gebeurt alleen als je het test-virus benaderd op de server zelf.
- We gebruiken popcon als interface tussen exchange en pop3 mail.
Dit pakket is ook uit te breiden met RAV antivirus.
- Microsoft schijnt het bedrijf te hebben overgenomen.

Verwijderd

RAV is wel aardig..
- vindt af en toe als enige AV een virus(vergeleken met een stuk of 6 andere)
- 3e beste unpackingengine

-onregelmatige updates, met mimail waren ze veel en veel te laat..(3 of 4 dagen..)
-als je met verkenner meerdere mappen selecteert, dan wilt scannen met RAV, dan scant hij elke directory apart(je moet dan als hji met directory 1 klaar is, window sluiten, dan komt een nieuw window voor de volgende dir), erg onhandig imo.
-als het over kazaa virussen e.d. gaat, gaat er niets boven de grote drie(imo).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 00:53 ]

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 12:13
Welke bedoel je met de grote drie (Norton, McAfee, en... Kaspersky ?)

Verwijderd

Toos en Bep schreef op 28 August 2003 @ 09:43:
Ik vind Sophos ook wel 'n toppertje moet ik bekennen.

Verwijderd

Toos en Bep schreef op 28 August 2003 @ 09:43:
Yup, mja dat is wel als het aankomt op detectie, qua grootte van bedrijven zal Trend wel groter zijn dan Kaspersky.

Mja, Sophos..Ik heb een mailaccount op een server waar Sophos op draait, ik hoef niet echt vaak iets te password protecten...

Ik moet Sophos nog altijd eens zien te regelen, ze gebruiken het bij m'n pa op het werk dus het zou geen probleem moeten zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 12:30:
[...]

Yup, mja dat is wel als het aankomt op detectie, qua grootte van bedrijven zal Trend wel groter zijn dan Kaspersky.

Mja, Sophos..Ik heb een mailaccount op een server waar Sophos op draait, ik hoef niet echt vaak iets te password protecten...

Ik moet Sophos nog altijd eens zien te regelen, ze gebruiken het bij m'n pa op het werk dus het zou geen probleem moeten zijn.
Waar werkt je pa? laat me raden, bij de overheid? :) Enige nadeel van Sophos is dat het geen auto-update-functie kent. Wel dat SGET.EXE-bestand, maar das kut.
Pagina: 1