[HTML] Enorm grote SELECT-tag herhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 09:15
Ik heb een HTML-formulier met een <SELECT>-dropdown, met daarin zo'n 200 <OPTION>'s.

Het probleem is dat deze SELECT-vraag 12 keer moet worden gesteld in het formulier. Hierdoor is de HTML-code ontzettend groot en duurt het laden van de pagina heel erg lang.

Mijn vraag is of er een mogelijkheid bestaat om aan te geven dat de 11 volgende <SELECT>-tags dezelfde <OPTION>'s moeten gebruiken als de eerste <SELECT>-tag.

Dus iets als:

<FORM method="post" action="form.php">

<SELECT name="input1">
<OPTION VALUE="1">Stuk tekst</OPTION> (en dat dan 200x)
</SELECT>

<SELECT name="input2">
<USE OPTION="input1"> (ik verzin maar wat om het even duidelijk te maken)
</SELECT>

</FORM>

Ik heb hier al veel naar gezocht, maar helaas nog zonder resultaat.

Verwijderd

Kan je niet met PHP werken? dan maak je voor dat stukje gewoon een include

• SnoW
Het formulier werkt met PHP/MySQL. Het probleem is echter niet dat het niet lukt het geheel te herhalen met PHP (dat heb ik al gemaakt), maar dat het HTML-bestand zo groot wordt dat bezoekers van de site met een trage verbinding ontzettend lang moeten wachten voordat de pagina is geladen. Ik ben dus op zoek naar een oplossing om de bestandsgrootte te verkleinen.

Verwijderd

Misschien kun je een JavaScript functie bouwen die voor jou (clientside) een select-ding genereert?

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35

Skef

Ik scheer.me

Je zou met PHP een output-buffering & gzip-compressie kunnen toepassen, meer hierover staat hier.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

je kan natuurlijk proberen het formulier op te delen in meerdere stukken. (irritant I know).

http compression misschien ? (zo maar een wilde gok)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Je kunt de andere selectboxes mbv javascript vullen. Dit gebeurt dan bij de client waardoor mensen met een trage pc hier misschien hinder van kunnen ondervinden.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En dit moet gebruikersvriendlijk gaan werken? Op deze manier lijkt het mij vooral voor de programmeur 'makkelijk', even 200 mogelijkheden tonen en de gebruiker vist er zijn keus wel uit :? Als ik jou was zou ik nog eens nadenken over deze oplossing.
Verder lijkt het me onmogelijk om dezelfde code 'eenvoudig' te herhalen, aangezien HTML geen programmeertaal is, maar een opmaaktaal.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc...

Kicked over de schutting.... :P

Professionele website nodig?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:15

samo

yo/wassup

kan je niet een JS functie maken die alles weergeeft, en deze openen vanuit de OPTION tag???

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Het is relatief makkelijk om met JS on-the-fly een selectbox uit te lezen en weer in een andere select in te vullen. Zoek maar eens op 'javascript form tutorial' ofzo :)

• SnoW
eNaSnI schreef op 01 juli 2003 @ 10:04:
En dit moet gebruikersvriendlijk gaan werken? Op deze manier lijkt het mij vooral voor de programmeur 'makkelijk', even 200 mogelijkheden tonen en de gebruiker vist er zijn keus wel uit :? Als ik jou was zou ik nog eens nadenken over deze oplossing.
Misschien een iets te snelle conclusie als je niet eens weet waar het over gaat? Het is voor de site www.tourtoto.net waarbij bezoekers een team van 12 wielrenners samenstellen. Hierbij kan worden gekozen uit alle 198 renners die aan de Tour de France mee doen. In de select-boxes zijn ze gesorteerd op achternaam.

Ten eerste: waarom zou dit zo gebruiksonvriendelijk zijn? Ten tweede: wat stel jij dan voor?

Over alle andere reacties: denk dat javascript inderdaad de beste oplossing is. Bedankt voor de reacties!

• eNaSnI
  • Niet online
Waarom niet gebruikersvriendelijk? 200 mogelijkheden is best wel veel (ik vind boxen waar er bijvoorbeeld 100 instaan al zwaar overdreven, zoals je weleens hebt als je ergens een datum in moet vullen met het jaartal). Als je een beetje handig werkt met sub boxen kan je in drie klikken veel sneller bij de noodzakelijk informatie komen ipv je helemaal lijp te scrollen/slepen.

In plaats van meteen alle renners tonen bijvoorbeeld de eerste letter van de naam in laten voeren (een selectbox met 26 is al minder dan 200 iig ;) en eventueel nog niet voorkomende letters eruit filteren), dat beperkt de lengte van je select box met renners volgens mij wel een beetje.

Edit:
Kzie ook dat je een mooi overzicht van alle ploegen hebt gemaakt, maar met mijn RSI pootje scroll ik me helemaal suf. Ook een id om de teamnamen in een selectbox te zetten zodat je niet zo'n grote lap voor je neus krijgt?

[ Voor 57% gewijzigd door eNaSnI op 01-07-2003 10:21 ]

• SnoW
Bedankt voor de tip! Ik zal zelf te denken aan de HTML-tag OPTGROUP. Zo kan ik alle renners mooi sorteren per ploeg in het formulier. Maar ik las ook dat OPTGROUP niet door alle browsers wordt herkend, dus ben nog aan het twijfelen.

• eNaSnI
  • Niet online
Idd, met die OPTGROUP optie wordt het al een stuk overzichtelijker, allen blijf je het nadeel houden dat je de 200 renners in 1 box hebt staan en nog eens alle ploegnamen erbij, dus ik moet nog verder scrollen.

• crisp
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

12x 200 opties plaintext over de lijn sturen zijn inderdaad een hoop bitjes.
Alternatief is serverside compressie of met js laten vullen (snelheid is dan afhankelijk van de client pc). Denk ook aan het gebruikersgemak, er zijn al genoeg opties geopperd, dus kan deze wel dicht aangezien dit verder wel erg basic is :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.